Aansluiten C20xe kabelboom

Forumindex Forums Modellen Manta Aansluiten C20xe kabelboom

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259737
    1988MantaGSI
      Lid sinds:
      14 July 2012

      Goedemorgen allemaal.

      Ik ben gisteren begonnen met de ombouw van me manta van 2.2E naar C20xe. Nu ben ik al een heel eind opgeschoten, alleen ik blijf hangen op de kabelboom. Het vanzelfsprekende gedeelte heb ik al aangesloten, maar er zitten een hoop 2 polige stekkers waarvan ik in godsnaam niet weet waar deze voor zijn. Ik kan ze wel heel leuk her en der op een sensortje drukken maar dat is ook niet echt de bedoeling.

      Nu staat er op mantablog.nl heel leuk de schema’s voor de motronic 2.5. Maar hier kan ik niks mee omdat het mij net iets te moeilijk is. Ik moet eigenlijk heel simpel hebben: stekkertje die op sensortje die, meer niet.

      Kan iemand mij hier in het simpel uitleggen hoe je de mikmak aan moet sluiten? Bij voorbaat dank

      Met vriendelijke Groet,

      Renzo Boersma

      #18164740
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Het meeste wijst zich zelf? Ook ik heb de howto van mantablog exact gevolgt en dat werkt feilloos. Nu ben ik elektrotechnisch aardig onderlegd, maar de beschrijving lijkt me aardig duidelijk.

        #18164741
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Met welke stekkers heb je moeite, kan je er foto’s van maken, dan kunnen we je misschien iets verder helpen.

          #18164742
          1988MantaGSI
            Lid sinds:
            14 July 2012

            Ik heb er niet echt moeite mee, maar zoals het foutcode lampje aansluiten, waar moet dit??? Ik moet nog een stekker op de stappenmotor hebben, ik heb er 2, een rode en een zwarte. Er loopt nog een stekker met een lang draad ongeveer vanaf me bobine, waar deze op moet???

            En heb net alles aangesloten, maar zodra ik het contact om zet krijg ik hier geen stroom, terwijl ik wel verlichting en dergelijke heb.

            Ook ik heb alles aangesloten via de howto van matntablog. Zou het komen omdat ik nog geen massa heb tussen blok en chassis? En dat ik de dynamo nog niet aangesloten heb?

            Hoe moet ik die trouwens aansluiten? Kan ik gewoon een draad vanaf de dynamo rechtstreeks op me accu zetten?

            #18164743
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Aarde tussen blok en chassis is zowiezo cruciaal. Dynamo aansluiten is volgens mij niet noodzakelijk. Voor de aansluiting van mm lampje heb ik ook exact de mantablog beschrijving gevolgt. Kan zo niet zeggen hoe het exact zit, ik heb me volledig aan zijn beschrijving gehouden. Draad van bobine zegt me niks, ik heb een iets andere c20xe.

              #18164744
              1988MantaGSI
                Lid sinds:
                14 July 2012

                Ik heb een motronic 2.5 :) Ik heb alles zo’n beetje aangesloten, op 2 stekkers na. Morgen ga ik de massa erop zetten, dan is dat iets wat uitgesloten kan worden. Dat van dat foutlampje snap ik niet zo, kan je me dit misschien uitleggen?

                En dan maar hopen dat hij loopt ^^

                Groet Renzo

                #18164745
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Die 2 stekkers, toevallig in de buurt van injectie huis? Even uit me hoofd: nokkenassensor, krukassensor, lambasensor, pingelsensor, lfr, gasklepschakelaar, benzinedampterugwin-ding, luchtmassameter, en (luchttempsensor, maar die heb je niet als het goed is), bobine, en de ontstekingsunit, en temp. Sensor. De c20xe zelf heeft maar iets van 4 draden nodig om te kunnen starten. Je hebt er wel meer nodig om alles te laten werken, maar om te starten of 3 of 4 draden.

                  #18164746
                  otdh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2010

                    Rode 2 polige stekker op de klopsensor
                    Die zwarte die daar ook uit t boompje komt op de stappenmotor

                    Verder heb je n 2 polige stekker op je watertemp sensor ( valt niet te missen )

                    Dan heb je n 3 polige welke op de hallsensor komt ( bij de verdeelkap )
                    Een 3 polige op de gasklepschakelaar
                    Een 4/5 polige op de luchtmassameter
                    Een 5 polige op de bobine

                    In princiepe kunnen alle stekkers maar op 1 plek qua lengte en locatie van de kabels ( behalve klopsensor en stappenmotor )

                    Dynamo draad moet je verlengen, je komt 25cm tekort, hetzelfde geld voor de oliedruk en startmotordraden

                    Motorstoringslampje moet je zelf maken, is een manta niet van voorzien

                    Brandstofpomp kan blauw/rood of zwart/rood zijn ( is n dikke draad welke of bij de ecu uit komt of bij een kadett boom bij de ronde stekker ) die moet aan de blauwe draad die uit de 3 polige stekker thv je kachel komt

                    Daar komt ook de sturing van je startmotor en dynamo uit

                    Toerenteller sluit je aan op de – van je bobine ( groene draad van je manta )

                    Dan heb je opzich alles wel gehad :)

                    #18164747
                    1988MantaGSI
                      Lid sinds:
                      14 July 2012

                      Dank jullie wel voor de informatie!!

                      Rode 2 polige stekker op de klopsensor – waar is deze te vinden?
                      Die zwarte die daar ook uit t boompje komt op de stappenmotor check

                      Verder heb je n 2 polige stekker op je watertemp sensor ( valt niet te missen ) check

                      Dan heb je n 3 polige welke op de hallsensor komt ( bij de verdeelkap ) moet ik nog nakijken, voor de zekerheid
                      Een 3 polige op de gasklepschakelaar check
                      Een 4/5 polige op de luchtmassameter check
                      Een 5 polige op de bobine check

                      In princiepe kunnen alle stekkers maar op 1 plek qua lengte en locatie van de kabels ( behalve klopsensor en stappenmotor )

                      Dynamo draad moet je verlengen, je komt 25cm tekort, hetzelfde geld voor de oliedruk en startmotordraden check

                      Motorstoringslampje moet je zelf maken, is een manta niet van voorzien Hoe is dit te realiseren? Gewoon een 12v fitting + lampje monteren?

                      Brandstofpomp kan blauw/rood of zwart/rood zijn ( is n dikke draad welke of bij de ecu uit komt of bij een kadett boom bij de ronde stekker ) die moet aan de blauwe draad die uit de 3 polige stekker thv je kachel komt check

                      Daar komt ook de sturing van je startmotor en dynamo uit check

                      Toerenteller sluit je aan op de – van je bobine ( groene draad van je manta ) check

                      #18164748
                      CommoCruiser
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 March 2007

                        @1988MantaGSI wrote:

                        Dank jullie wel voor de informatie!!

                        Rode 2 polige stekker op de klopsensor – waar is deze te vinden?
                        Ook onder je inlaatspruikstuk, zit op het blok gebout.
                        Het is een klein rond dingetje met een boutje er door heen, de stekker is bijna net zo groot.

                        Dan heb je n 3 polige welke op de hallsensor komt ( bij de verdeelkap ) moet ik nog nakijken, voor de zekerheid
                        Dit is een afwijkend model stekker, de “pootjes” steken iets uit het stekkerhuis i.p.v. dat ze er in vallen.

                        Motorstoringslampje moet je zelf maken, is een manta niet van voorzien Hoe is dit te realiseren? Gewoon een 12v fitting + lampje monteren?
                        Als je dashboard een choke-lampje heeft kan je dat ook gebruiken.

                        #18164749
                        1988MantaGSI
                          Lid sinds:
                          14 July 2012

                          Het is gelukt allemaal! De motor loopt nog niet, ik vermoed dat ik de toevoer en retour leidingen heb omgewisseld :sleeping De motorstoringslampje moet ik nog maken. Is dit noodzakelijk of is deze weg te laten?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.