Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Aansluiten C20xe kabelboom
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2013 om 09:52 #17259737
Goedemorgen allemaal.
Ik ben gisteren begonnen met de ombouw van me manta van 2.2E naar C20xe. Nu ben ik al een heel eind opgeschoten, alleen ik blijf hangen op de kabelboom. Het vanzelfsprekende gedeelte heb ik al aangesloten, maar er zitten een hoop 2 polige stekkers waarvan ik in godsnaam niet weet waar deze voor zijn. Ik kan ze wel heel leuk her en der op een sensortje drukken maar dat is ook niet echt de bedoeling.
Nu staat er op mantablog.nl heel leuk de schema’s voor de motronic 2.5. Maar hier kan ik niks mee omdat het mij net iets te moeilijk is. Ik moet eigenlijk heel simpel hebben: stekkertje die op sensortje die, meer niet.
Kan iemand mij hier in het simpel uitleggen hoe je de mikmak aan moet sluiten? Bij voorbaat dank
Met vriendelijke Groet,
Renzo Boersma
4 augustus 2013 om 11:07 #18164740Het meeste wijst zich zelf? Ook ik heb de howto van mantablog exact gevolgt en dat werkt feilloos. Nu ben ik elektrotechnisch aardig onderlegd, maar de beschrijving lijkt me aardig duidelijk.
4 augustus 2013 om 11:15 #18164741Met welke stekkers heb je moeite, kan je er foto’s van maken, dan kunnen we je misschien iets verder helpen.
4 augustus 2013 om 14:49 #18164742Ik heb er niet echt moeite mee, maar zoals het foutcode lampje aansluiten, waar moet dit??? Ik moet nog een stekker op de stappenmotor hebben, ik heb er 2, een rode en een zwarte. Er loopt nog een stekker met een lang draad ongeveer vanaf me bobine, waar deze op moet???
En heb net alles aangesloten, maar zodra ik het contact om zet krijg ik hier geen stroom, terwijl ik wel verlichting en dergelijke heb.
Ook ik heb alles aangesloten via de howto van matntablog. Zou het komen omdat ik nog geen massa heb tussen blok en chassis? En dat ik de dynamo nog niet aangesloten heb?
Hoe moet ik die trouwens aansluiten? Kan ik gewoon een draad vanaf de dynamo rechtstreeks op me accu zetten?
4 augustus 2013 om 18:24 #18164743Aarde tussen blok en chassis is zowiezo cruciaal. Dynamo aansluiten is volgens mij niet noodzakelijk. Voor de aansluiting van mm lampje heb ik ook exact de mantablog beschrijving gevolgt. Kan zo niet zeggen hoe het exact zit, ik heb me volledig aan zijn beschrijving gehouden. Draad van bobine zegt me niks, ik heb een iets andere c20xe.
4 augustus 2013 om 19:25 #18164744Ik heb een motronic 2.5 :) Ik heb alles zo’n beetje aangesloten, op 2 stekkers na. Morgen ga ik de massa erop zetten, dan is dat iets wat uitgesloten kan worden. Dat van dat foutlampje snap ik niet zo, kan je me dit misschien uitleggen?
En dan maar hopen dat hij loopt ^^
Groet Renzo
4 augustus 2013 om 19:37 #18164745Die 2 stekkers, toevallig in de buurt van injectie huis? Even uit me hoofd: nokkenassensor, krukassensor, lambasensor, pingelsensor, lfr, gasklepschakelaar, benzinedampterugwin-ding, luchtmassameter, en (luchttempsensor, maar die heb je niet als het goed is), bobine, en de ontstekingsunit, en temp. Sensor. De c20xe zelf heeft maar iets van 4 draden nodig om te kunnen starten. Je hebt er wel meer nodig om alles te laten werken, maar om te starten of 3 of 4 draden.
4 augustus 2013 om 20:31 #18164746Rode 2 polige stekker op de klopsensor
Die zwarte die daar ook uit t boompje komt op de stappenmotorVerder heb je n 2 polige stekker op je watertemp sensor ( valt niet te missen )
Dan heb je n 3 polige welke op de hallsensor komt ( bij de verdeelkap )
Een 3 polige op de gasklepschakelaar
Een 4/5 polige op de luchtmassameter
Een 5 polige op de bobineIn princiepe kunnen alle stekkers maar op 1 plek qua lengte en locatie van de kabels ( behalve klopsensor en stappenmotor )
Dynamo draad moet je verlengen, je komt 25cm tekort, hetzelfde geld voor de oliedruk en startmotordraden
Motorstoringslampje moet je zelf maken, is een manta niet van voorzien
Brandstofpomp kan blauw/rood of zwart/rood zijn ( is n dikke draad welke of bij de ecu uit komt of bij een kadett boom bij de ronde stekker ) die moet aan de blauwe draad die uit de 3 polige stekker thv je kachel komt
Daar komt ook de sturing van je startmotor en dynamo uit
Toerenteller sluit je aan op de – van je bobine ( groene draad van je manta )
Dan heb je opzich alles wel gehad :)
5 augustus 2013 om 03:15 #18164747Dank jullie wel voor de informatie!!
Rode 2 polige stekker op de klopsensor – waar is deze te vinden?
Die zwarte die daar ook uit t boompje komt op de stappenmotor checkVerder heb je n 2 polige stekker op je watertemp sensor ( valt niet te missen ) check
Dan heb je n 3 polige welke op de hallsensor komt ( bij de verdeelkap ) moet ik nog nakijken, voor de zekerheid
Een 3 polige op de gasklepschakelaar check
Een 4/5 polige op de luchtmassameter check
Een 5 polige op de bobine checkIn princiepe kunnen alle stekkers maar op 1 plek qua lengte en locatie van de kabels ( behalve klopsensor en stappenmotor )
Dynamo draad moet je verlengen, je komt 25cm tekort, hetzelfde geld voor de oliedruk en startmotordraden check
Motorstoringslampje moet je zelf maken, is een manta niet van voorzien Hoe is dit te realiseren? Gewoon een 12v fitting + lampje monteren?
Brandstofpomp kan blauw/rood of zwart/rood zijn ( is n dikke draad welke of bij de ecu uit komt of bij een kadett boom bij de ronde stekker ) die moet aan de blauwe draad die uit de 3 polige stekker thv je kachel komt check
Daar komt ook de sturing van je startmotor en dynamo uit check
Toerenteller sluit je aan op de – van je bobine ( groene draad van je manta ) check
5 augustus 2013 om 09:05 #18164748@1988MantaGSI wrote:
Dank jullie wel voor de informatie!!
Rode 2 polige stekker op de klopsensor – waar is deze te vinden?
Ook onder je inlaatspruikstuk, zit op het blok gebout.
Het is een klein rond dingetje met een boutje er door heen, de stekker is bijna net zo groot.Dan heb je n 3 polige welke op de hallsensor komt ( bij de verdeelkap ) moet ik nog nakijken, voor de zekerheid
Dit is een afwijkend model stekker, de “pootjes” steken iets uit het stekkerhuis i.p.v. dat ze er in vallen.Motorstoringslampje moet je zelf maken, is een manta niet van voorzien Hoe is dit te realiseren? Gewoon een 12v fitting + lampje monteren?
Als je dashboard een choke-lampje heeft kan je dat ook gebruiken.5 augustus 2013 om 15:26 #18164749Het is gelukt allemaal! De motor loopt nog niet, ik vermoed dat ik de toevoer en retour leidingen heb omgewisseld :sleeping De motorstoringslampje moet ik nog maken. Is dit noodzakelijk of is deze weg te laten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.