Aanschaffen Opel Astra H SW 1.9 CDTi

Forumindex Forums Modellen Astra Aanschaffen Opel Astra H SW 1.9 CDTi

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234932
    WouterB91
      Lid sinds:
      19 February 2011

      Goedenavond,

      Advies gevraagd!

      Vanwege einde van het lease-contract heeft mijn vader op korte termijn een auto nodig. Nu heeft een garage in onze buurt de volgende auto staan;

      Klik Hier!

      Is er iets in het bijzonder waar hij op moet letten bij dit type auto? En wat zou een goede richtprijs zijn?

      Momenteel heb ik dit voor hem voor mekaar;
      9500,- euro inclusief grote beurt (distributie ook) en een half jaar garantie.

      Beter verder kijken, of een goede koop?

      Alvast bedankt voor eventuele tips!

      Wouter.

      #17846499
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        Op zich zijn het goede auto’s en het is ook een fijne motor om mee te rijden maar helaas ook een vrij gevoelige motor, let op de volgende dingen:

        EGR klep
        wervelkleppen (als het een z19dth of z19dtj motor is)
        vliegwiel
        In mindere mate de versnellingsbak (bij een fluitend geluid in de 5e of 6e versnelling laten staan als komt dit niet zoveel voor).

        En zorg ervoor dat bij je distributieriem ook zeker de waterpomp wordt vervangen.

        #17846500
        WouterB91
          Lid sinds:
          19 February 2011

          Goedenavond SpaceJam.

          Het is een Z19DTL motor, maakt het daar ook uit?
          En hoe kan ik de EGR-klep controleren?

          Ik heb al wel een proefrit gemaakt, en hij rijdt goed. Gelijke vermogensafgifte, en maakt geen fluitend geluid.
          Het vliegwiel controleren is lastig, maar ik heb ‘m niet voelen bokken o.i.d.

          Dat van die waterpomp is natuurlijk een goede tip! Dat ga ik nog even doorgeven.

          Zijn er nog problemen qua roest o.i.d.?

          Bedankt!
          Wouter.

          #17846501
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            de z19dtl heeft de wervelkleppen niet dus dat scheelt een hoop ;).

            Het vliegwiel kan je enigzins checkken door hem in zijn vrij te zetten en dan wat gas geven en kijken of je iets hoort ratelen als je hem terug laat vallen in toeren.

            Voor de rest heeft de astra niet echt mankementen, roest is sowieso geen probleem (mits hij geen schade heeft gehad ofzo).

            oja de thermostaat wil ook wel eens slecht zijn, je kan de temperatuur zien door de auto te starten en dan de settings knop op de radio een aantal seconde inhouden, je komt dan in een test menu. Als je dan een paar keer op de knop BC drukt zie je op een gegeven moment de coolant temp. Daar even kijken of hij netjes op temperatuur komt.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.