Aanschaf Zafira uit december 2004…advies

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Aanschaf Zafira uit december 2004…advies

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    bip2000

Goedendag allemaal,

Ten eerste zal ik mij even voorstellen, want ik ben nieuw op het forum. Mijn naam is Patrick Brunner en woonachtig in Vlissingen, Zeeland.

Ik zit met het volgende dilemma. Wegens gezinsuitbreiding ben ik op zoek naar een Opel Zafira en heb er 1 gevonden die aan al mijn wensen voldoet. Het gaat om een Zafira 1.8 Maxx uitvoering. Dit exemplaar is uitgevoerd met navigatie en ECC en een bluetooth handsfree kit.

De wagen ziet er op 1 klein deukje na (valt niet op en vind ik niet erg) er prima uit en de auto is altijd bij de opel dealer in onderhoud geweest en heeft op tijd zijn beurtjes gehad. De km-stand is 175.000 km. En daar wringt voor mij de schoen. De bedoeling is dat we deze wagen ‘op’ rijden. Nu weet ik dat je ook een beetje geluk moet hebben, maar hoe kijken jullie aan tegen deze km-stand?

De prijs die ik ervoor moet betalen vind ik persoonlijk ook aantrekkelijk en het is ook bij een garage in mijn woonplaats.

Alles klopt voor mij dus en ik heb op zich ook geen probleem met die km-stand, maar is het ook verstandig dus?

Ik zie graag ook jullie reacties tegemoed en alvast bedankt.

PS. Oh ja. Voor de af fabriek navi, welke cd/dvd’s worden daarvoor gebruikt, en zijn er nog up-to-date kaarten voor?

jeroenk
      Deelnemer

Hallo bip2000,

welkom!

Wat betreft je laatste vraag: Ik zou het niet weten. Gelukkig zijn er hier ook een hoop zafira-rijders die dit wel weten. Wat betreft de kilometerstand: In principe geen probeem.

Als de auto altijd goed is onderhouden en zijn beurten heeft gehad is deze stand niet zo’n probeem. Er zijn een aantal dingen die je kunt controleren zoals even via de oliedop in het motorblok kijken. Is dit netjes gelig dan is dit een indicatie voor een goed onderhouden motor. Laatst was hier een soortgelijk topic:

viewtopic.php?f=45&t=165611&hilit=tips+zafira

Heb je hier toevallig nog wat aan?

bip2000

Dankje voor het welkom. Had het andere topic al gelezen ja, maar zag hier niet specifiek de km-stand aan de orde komen, alleen tussen welke km-stand werd gezocht, vandaar.

jeroenk
          Deelnemer

Het feit dat je bij een garage in de buurt koopt is sowieso ook positief. Misschien kun je nog makkelijk een tijdje garantie bedingen? Verder zou je dit lijstje nog even ter hand kunnen nemen:
            http://www.primatip.nl/een-2e-hands-auto-kopen-waar-moet-ik-op-letten/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Verder als ie er goed uitziet, goed rijdt en je ervaring hebt met de verkoper (weet niet of dit zo is), dan zou ik niet te lang twijfelen. Het blijft toch altijd een beetje een gok.

asconahobbyist
            Deelnemer

een 1.8 uit 2004,dat is dan een Z18XE motor,dat is een sterke motor.
              Bij normaal gebruik en goed onderhoud is 300.000 km geen probleem.
              Hooguit willen deze motoren nog wel ns olie verbruiken maar dat zal je in het begin even aan moeten kijken.
              Heb zelf een A Zafira 1.6 Maxx met ook die KM’s,kocht m met 166.000 en nu staat ie bijna op 180.000,na 9 maanden en heb er nog niks mee gehad. Lekkere wagen!
              let alleen goed op of de distributieriem vervangen is,bij twijfel nieuwe erom,want breken is lopen.

pieterrademakers
              Deelnemer

Prima auto over het algemeen, maar je een tweedehands auto blijft altijd ergens altijd een gok. Kun je geen garantie bedingen (al is het maar een maand?). Distributie moet om de 60.000 km, dus het kan zijn dat ie eraan zit te komen (kosten 400). Olieverbruik is ook een echt opel kwaaltje, waarbij 1 liter op de 1000 km ongeveer de grens is. Let goed op blauwe rook uit de uitlaat! Km stand zegt niet alles, namelijk km’s in de stad zijn vaak erger dan snelwegkilometers. Dealer onderhouden is altijd een plus, is er in ieder geval niet op het onderhoud bezuinigd!
                Succes!

bip2000

Bedankt voor de reacties tot dusver! Ben gisteren gelijk met mijn vrouw (die had hem nog niet gezien ;) ) wezen kijken, maar helaas de Zafira was net 2 uur voor ons bezoek verkocht! :fy1

Nu dus maar verder kijken. Dezelfde garage heeft ook nog voor mij gekeken en stelde een Zafira 1.8 Elegance uit 2003 voor. Ook dealer onderhouden en maar 95.000 op de teller.
                  Nu heb ik zelf ook nog een Maxx uitvoering in Rotterdam zien staan met 101.000 km op de teller. Die heeft (voor mij althans) het voordeel dat er een trekhaak onder zit en bij de elegance niet. Nadeel is echter dat dit bij een particulier is en niks kan inruilen en dus zelf mijn huidige auto moet zien te verkopen. Verder staat in de advertentie al de volledige onderhoudshistorie beschreven.

Hierbij de linkjes naar de advertenties:

http://www.autozeeland.nl/aanbod/opel/zafira/190864.html

http://auto.marktplaats.nl/opel/561509230-opel-zafira-1-8-16v-2004-grijs-maxx-r-sport-motor-100.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?

2.2 16v

Hoi bip2000,

Welkom!

Persoonlijk vind ik die van MP mooier al was ik door een paar punten afgehaakt, de adverteerder heeft de wagen pas 6 mnden in zn bezit (schrijft wel auto van de zaak maar is niet echt te controleren) de wagen heeft in 8 jaar tijd al 5 eigenaars gehad en de distributieriem zit er weer aan te komen (60.000 km of 4 jr dacht ik)

Die andere is een beetje standaard, maar kun je wel je auto inleveren en garantie bedingen.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt(en hoeveel geld je uit wilt geven) maar als je regelmatig gaspedaal.nl in de gaten houd komt er vanzelf wat moois voorbij.

Gr,
                    Marco.

midnight black
                    Deelnemer

Hallo en welkom,

Inderdaad wat 2.2 16v hierboven ook al schreef 5 eigenaren, slechts een half jaar in bezit en aankomende distr. + geen inruil: ik denk dat er voor dat geld betere deals zijn! Jammer dat die Maxx al verkocht was: af fabriek climate :wub
                      Als je de auto op wilt rijden dan zou ik proberen voor een te gaan met alle oh boekjes erbij en zonder achterstallig onderhoud: ik heb liever een goed onderhouden auto met 180000 op de teller dan 1 met 95000 op de teller waar vervolgens nog voor een hoop geld aan versleuteld moet worden. Goed kijken, er zijn er zat te koop!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.