Aanschaf zafira B OPC

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Aanschaf zafira B OPC

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    HajoHoek

Beste medeopelfans,

sinds enkele weken ben ik verliefd op een Arden Blue Zafira B OPC en zou jullie graag om tips vragen. Het is deze: http://www.autotrader.nl/auto/opel-zafira/2005/naaldwijk/5jfsa/opel-zafira-20-16v-turbo-opc-241pk-7-pers/?zoekopdracht=opel-zafira&trefwoord=opc” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik heb reeds diverse fora afgestruind en ook reviews in oa autoweek gelezen. Nu voordat ik in mijn liefdesroes nu domme beslissingen neem (ik kan hem echt niet uit mijn hoofd krijgen), zou ik graag jullie advies willen over de aanschaf. Het hoge verbruik (neem ik voor lief), torquesteer, en onrustige gasrespons heb ik over gelezen. Heel vaak schrijft men er erg positief over. Ruimte, geweldige motor, rijeigenschappen, verschijning. Welke problemen kan ik op termijn verwachten? Of zijn jullie tegengekomen? Ik maak me met name zorgen om:

– km stand: + 106000
      – leeftijd in aug. 10 jaar
      – turboproblemen (olie in, defect)
      – kapotte (plastic) delen radiator

Ik ben reeds wezen kijken en ga zaterdag waarschijnlijk een proefrit maken. Ook wil ik hem nog op de brug zetten om te laten inspecteren of een ANWB aankoopkeuring doen.

Alvast enorm bedankt voor de tijd en indien iemand me van tips kan voorzien ben ik hem/haar eeuwig dankbaar :wors :wors :wors :thumb

Dolby
      Deelnemer

Kan je helaas niks zeggen over een Zafira B OPC. Het enige wat mij opvalt is dat ik deze OPC al redelijk lang te koop zie staan. Maar dat wilt natuurlijk niks zeggen.

De enige raad die ik je kan geven ga met iemand langs die verstand heeft van auto’s en maak een goede testrit. En check de standaard dingen die bij
        een turbo auto nodig zijn.

– Check motorblok (niet onder de olie zit).
        – controleer tijdens koude start of het blok geen bijgeluiden maakt.
        – tijdens gas geven geen blauw walmen uit de uitlaat komt.
        – Ik persoonlijk koop geen auto meer zonder de auto eerst uit te lezen met mijn Op-com. Als de verkopen dit weigert laat ik de auto staan. ;)

gerben rsv
        Deelnemer

Versnellingsbak lagers gaan nog weleens kapot!

Zoek maar op M32 versnellingsbak!

Dolby
          Deelnemer

Inderdaad de m32 versnellingbak zijn niet de sterkste.

HajoHoek

:thumb top bedankt voor de tips. Zaterdag wezen kijken en een proefrit gemaakt. Heerlijke auto! Ben er echt helemaal weg van. Samen met een vriend (monteur) ook de technische kant bekeken. Helaas zaten er te veel minpunten aan. Airco kapot, klonk rechtsvoor bij stevig nemen heuveltje, motorkap scheef en overgespoten, geimporteerd, zwaar gekreukte wangen van de bestuurdersstoel, gelaste stukken in uitlaat, raamstijltjes verweerd etcetc. En dan ook nog geen Bovag garantie willen afgeven. Neem hem dus niet, maar ga zeker nog naar andere kijken in de buurt. Al is het maar om te vergelijken. Mocht iemand een mooie zafira B OPC hebben en er vanaf willen. Let me know!

Dolby
              Deelnemer

Jammer voor. Maar als je een kat in de zak koopt is het nog veel minder leuk. Succes met je zoektocht naar een goede Zafira OPC B. :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.