Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Aanschaf Zafira A X1.8XE (advies gevraagd)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2011 om 10:10 #17233644
Hoi,
Overweeg om onderstaande Zafira A aan te kopen als vervanger van mijn Astra F station G3 uit ’96.
Auto ziet er op wat witte spikketjes op de motorkap prima uit. Geen roest te vinden. Interieur is netjes etc.Zit nog wel met wat vagen.
1)Heb een hekel aan roest, en vraag mij af of de Zafira’s van 2004 al verzinkt werden. En of dat daadwerkelijk helpt natuurlijk.
2)Hoe doet hij het met een caravan? (leeg 646kg, max 1000kg)
3)Zijn er nog andere punten om op te letten behalve de al dit forum genoemde(bedrading achterportieren, subframe, laten draaien met open olievuldop etc.)Alvast bedankt.
Merk: Opel Zafira
Type: Maxx 1.8
Prijs: € 7950.00
Bouwjaar: 2004
Km-stand: 116***
Brandstof: Benzine
Overige informatie:* metaal-/micakleur trekhaak elektrische ramen voor dakrails
* hoofdsteunen achter boordcomputer cruise control
* ABS stuurbekrachtiging airco
* airbag bestuurder airbag passagier verstelbare stuurkolom
* buitensp. elektr. + verw. c.deurv. met afst.bed.
* airbag(s) hoofd+side voor lichtmetalen velgen 15″
* hoofdsteunen actief3 maart 2011 om 10:30 #17828311Ehhmm zoals je omschrijft klopt er iets niet.
Als de zafira van 2004 is en er zit een x18xe in. Dan heeft er ooit een motorswap plaatsgevonden.
Of is de zafira ouder. En dan zou het geen x18xe zijn maar een x18xe1 en in jou geval als er dan een 1.8 in zou zitten zou dit een z18xe moeten zijn.Verder zijn het prima autos, en zullen deze een caravan wel kunnen trekken.
even tijdens het rijden je raam open draaien en luisteren, veel zafira a’s hebben last van versleten wiellagers aan de voorzeide.
3 maart 2011 om 10:45 #17828312Bedankt voor de reactie.
Je hebt helemaal gelijk wat de motor betreft.
Heb ik niet goed overgenomen van de RDW gegevens.Hoe zou je het geluid omschrijven als de voorlagers versleten zijn. (Dan weet ik waar ik op moet letten, ben wel technisch geschoold maar niet in de auto richting)
3 maart 2011 om 11:02 #17828313Een piepen sleepend geluid hoor je dan. Of een licht tikkend geluid meestal ergens rond de 80 90 km/h
3 maart 2011 om 15:08 #17828314Ben benieuwd, morgen ochtend staat er een proefrit op het programma.
De raampjes gaan ondanks de kou zeker even naar beneden!7 april 2012 om 08:09 #17828315Inmiddels net iets meer dan een jaar verder.
De eerder beschreven Zafira is het niet geworden, maar vorige week de Astra omgeruild voor een grijze Zafira Maxx uit 2004.
Wat een verschil!De astra had de puf er uit na 8 jaar.
Hij is weggegaan met 294300KM op de teller, maar motorisch had er volgens mij nog wel een 100.000 bij gekund.
Op LPG stonk hij naar verbrand rubber na een ritje. Verdamper revisie dus.
Na enige tijd een van de poortjes van de verdeler ook verstopt waardoor de motor op LPG niet meer lekker draaide.
Op benzine liep hij overigens nog prima en olie verbruik was +/- 2 L op een 15000KM.Omdat er inmiddels ook gaten in de carrosserie vielen er daarnaast nog de wat andere onderdelen aan vervanging toe waren was het de hoogste tijd voor wat anders.
7 april 2012 om 09:34 #17828316gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. :kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.