Aanschaf Vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanschaf Vectra

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    johan1981
    Deelnemer

Hoi,

Op dit moment heb ik een Omega V6 Sport van 1998. De auto bevalt me erg goed, maar het wordt tijd voor iets anders. Ik ben de draaikolk in de tank wel een beetje zat en ook de hoge kosten voor wegenbelasting. Helaas is het wel lastig om afscheid te nemen van de Omega, want rijdt gewoon nog erg goed en vooral comfortabel, ben er best wel trots op. ;)

Om niet te veel in te moeten leveren op comfort en ruimte zit ik nu aan een Vectra te denken van ergens tussen 2000 en 2003, de voorkeur gaat uit naar een hatchback of station in Sport Edition.

Waar ik nu een beetje mee zit, welke motor moet ik naar uitkijken. Een 1600 is lekker zuinig (denk ik), terwijl een 2.0 of 2.2 iets meer vermogen heeft. Wat is nu een goede keuze? Wat zijn jullie praktijkervaringen met de verschillende motortypes? Heb ook wel eens gehoord dat de 1800 niet bijzonder goed scoort en je beter een 1600 of 2.0 kunt nemen.

Graag jullie mening/reactie :wors

crazijbertje

hey knul verstandige keuze…

maar kan je er niet echt in verder helpen…

rijd nog steeds A :wub

sjouke
        Deelnemer

mijn mening (let op Mening) sla de 1.6 over en ga meteen door naar een 1.8 of de 2.0
          de 1.6 is net wat aan de lichte kant voor de zware B vectra de 1.8 kan mooi mee komen en ja een 2 liter rijdt gewoon goed/vlot (en ja voordat willem om de hoek komt) een 2,5 is natuurlijk het ultieme

verder zijn de X18XE en de X20XEV Zeer sterk mechanisch en zullen (mits goed onderhouden) zo door rollen naar de 3 ton
          de X18XE1 is dan iets kwetsbaarder maar dat is niet onoverkomelijk

Seth
          Deelnemer

Hey,

Nu weet ik niet of het een optie is dat je diesel wil hebben of niet. Heb een Omega 2.0DTi 16v, een Vec 1.6i 8v (benzine) en een Vec 2.0i 16v (benzine) gehad Heb ook beide gehad en ik ga heel eerlijk zijn over mijn ervaringen van beide (ook al stoot ik misschien tegen een paar karren).

Als het voor comfort en verbruik gaat zou ik eerlijk zeggen dat je een Omega B 2.0 DTi/2.2DTi moet nemen. Mijn Omega 2.0 DTi was een prachtige wagen van comfort en verbruikte maar 5 liter op de autosnelweg en 7 in stadsverkeer.

Mag eerlijk zijn dat mijn Vec B iets minder is op gebied van comfort: je voelt meer de wegen die onder jou liggen. Ik heb een 1.6i gehad die 7 liter dronk op de autosnelweg en 10 in stadsverkeer en dat mijn huidige 2.0i 10 liter per 100 km drinkt op de autosnelweg… Maar volgens mij moet ik die eens laten uitlezen want dit kan zoveel niet zijn denk ik toch. En om er een paar mensen voor te zijn: nee ik rij niet als een Sjonnie, ik ben meestal een heer in het verkeer omdat ik toch niet tegen de bomen wil plakken ;)

Hou je echt van je comfort van de Omega, ga je bij een Vectra niet het evenwaardige krijgen. Anders moet je eens rondhoren (mocht diesel een optie zijn) wat een Vectra B 1.7 of 2.0DTi zou verbruiken.

Maar als op verliefdheid aankomt hou ik toch enorm veel van mijn Vecje… :wub My (p)ride :agent

Grtz Seth

chrisvocht

ik rij nu een maandje met een 1600 16v sports ed .
              en hij is iets minder vlot dan me oude b1 1800 16v.

daar tegen maak ik wel meer km op een tank, :jerry

johan1981
              Deelnemer

@chrisvocht wrote:

ik rij nu een maandje met een 1600 16v sports ed .
                en hij is iets minder vlot dan me oude b1 1800 16v.

daar tegen maak ik wel meer km op een tank, :jerry

Zit er dan veel verschil in verbruik tussen 1.6 en 1.8? En dan doel ik vooral op praktijkverbruik en niet volgens fabrieksopgave….

2liter of 2.2 trekken ook mijn aandacht, aangezien ik v6 gewend ben. Denk alleen dat ik dan weer een dorstige auto koop (afhankelijk van rechtervoet natuurlijk).

Ik haal nu ongeveer 1 op 10 met de Omega en ik wil eigenlijk wel zuiniger dan dit gaan rijden.

En schelen de hatchback en station veel kwa kofferbakruimte? Of valt dat wel mee?

Seth
                Deelnemer

Als je een kameel wil van wagen raad ik je een 2L of hoger af. Ik heb geen zware voet en hij eist toch een lekkere 1 op 10. Tegenover mijn Omega (diesel) die maar 1 op 20 wou.
                  Dan denk ik echt dat je met een 1.8 toch het beste zit in verhouding. Trekt lekker vlot op zonder veel te drinken.

Als je kofferruimte wil is een sedan echt af te raden en voor “lompere” goederen te laden, dan ben je toch beter af met een sw ipv een hb.

Grtz Seth

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.