Aanschaf vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanschaf vectra

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Astra16VClub
    Deelnemer

Hallo Vectra Rijders,

Ik ben van plan om van de zomer mijn Astra G te vervangen voor een Vectra C. Nu zie ik occasions met vooral deze benzinemotoren:

1.8 (riem)
      2.2 (ketting)
      3.2 (ketting)

Over de motoren met de kettingen lees ik toch af en toe wel enge verhalen: dat deze gaan ratelen, dat er een modificatie voor is, dat deze toch om de zoveel km vervangen moeten worden omdat ze anders breken. Wat is hiervan waar? Ik heb niet per se behoefte aan veel power, maar wel een aan betrouwbare motor.

En wat is jullie ervaringen met de automaten? Dit zijn vooral 2.2 motoren.

Groetjes

nova….
      Deelnemer

http://www.opelvectra.info/” onclick=”window.open(this.href);return false; Zal je denk ik wel verder kunnen helpen.

sw_reijnders
        Deelnemer

de 3.2 heeft een riem en geen ketting

daarnaast zijn de 2.2’s volgens mij wel degelijke motoren . . . als ze de modificatie op de kettingspanner hebben gehad.
          zonder die modificatie wil de ketting weleens problemen geven.

ik hoor weleens mensen klagen over het verbruik van de 2.2 . . . maar wees eerlijk, dat ligt nog altijd aan je eigen rechter voet toch :)

automaatbak heb ik geen ervaring mee.

verder moet je nog even goed kijken WELKE motor je neemt, want:
          je hebt een Z18XE (125pk) en Z18XER (140pk)
          je hebt een Z22SE (147pk) en een Z22YH (155pk)
          de opvolger van de Z32SE is overigens een gedowngrade 2.8 turbo Z28NEL (ook niet verkeerd :angel )

ook kun je de optie in overweging nemen van de 2L turbo (Z20NET), deze is op basis van de Z22SE en volgens mij ook aardig betrouwbaar.

Maar houd er altijd rekening mee, ELKE motor is zo betrouwbaar als dat de vorige MISbruiker er mee omgegaan is.
          Als je wil, kun je elke motor kapot trappen.

Astra16VClub
          Deelnemer

Bedankt voor de antwoorden, dan kan ik mij weer eens verder oriënteren :D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.