Aanschaf Opel Vectra 2.2 2004 (eerste auto)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanschaf Opel Vectra 2.2 2004 (eerste auto)

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    JanickMegroot

Hallo,

ik wil binnenkort mijn eerste auto aanschaffen want ben het fietsen naar mijn werk in de winter beu…
      Ik heb nu een mooie Opel Vectra GTS 2.2-16V Elegance 2004 te koop zien staan voor 4950eu bij Rijk Auto’s in Goes. Ik ben alleen echt een leek op het gebied van auto’s… :)
      Ik ga aanstaande zaterdag kijken en een proefrit maken. Ik wou nog alleen even wat informatie opdoen.

Ik heb al beetje onderzoek op het forum hier gedaan en wou graag nog wat dingen weten zoals:

– Ik heb het autobedrijf gevraagd of de ketting al keer was vervangen, zo ja waarom? Ik kreeg als antwoord dat die ketting nooit hoeft te worden vervangen? Is dit waar?
      – Ik heb volgens mij hier op forum gelezen dat er iets niet goed was met de ketting van de motor en dat dit pas in een update bij de modellen van 2005 is verholpen? Klopt dit?
      – Wat zijn de aandachtspunten voor een auto als deze? Waar moet ik bij de aankoop op letten?
      – Er staat 1 ongeveer 150.000km op de teller, ik wil er zeker nog 5 jaar mee kunnen rijden. Hoeveel kan zo auto als deze hebben als je er normaal mee rijd?

Misschien kun je de advertentie is opzoeken, weet niet of ik hier een link mag plaatsen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Sendur

Die in Goes is de 155pk versie en die heeft die verbetering volgens mij al. Dat de kettig nooit vervangen hoeft te worden is een fabeltje; mijn 147pk versie is altijd dealer onderhouden en wordt as we speak voorzien van een nieuwe ketting. Is wel minder onderhoudsgevoelig, maar niet onderhoudsvrij.

Dolby
        Deelnemer

Deze Vectra 2.2 16V is dit een Z22se of een Y22 blok.

Als het om een Z22se blok gaat.

1 – Distributie riem moet echt wel vervangen worden om de 180.000KM of 10 Jaar.
          2.- De Z22se blokken staan bekend dat ze wat olie verbruiken.
          3.- Let goed op bij koude start of er geen ratelend geluid hoorbaar is.
          4.- Check bij stationair of de motor netjes loopt (bij koude start rauw maar na 30seconden moet de motor rustig lopen).

Ik heb helaas geen tips over de model Vectra dit was alleen van mijn kant uit informatie over de Z22se motorblok.

Voor de rest is de Z22se een geweldige goed en vooral soepel motor. Meer dan voldoende vermogen ook onderin en rijdt heerlijk soepel.

Succes met je proefrit.

RuudGTS
          Deelnemer

Ik meen dat de 155pk versie enkel in de facelift-modellen (2005 en later) is geleverd, maar dat kan ik verkeerd hebben.

Ik weet wel dat de 1.8 16v in de basis het meest betrouwbare blok is wat in de Vectra-serie is geleverd.
            De 122/125pk variant kun je ook goed op LPG laten lopen, de 140pk variant (facelift) kan hier NIET tegen.

Ben benieuwd naar je auto! Ik geniet nog dagelijks van mijn GTS, en sta nog 100% achter de aankoop van destijds.

GTS Vectra
            Deelnemer

Ik heb ook een Vectra 2.2 DGI , zeer fijne motor! :thumb
              Maar niet probleemloos jammer genoeg, ketting is bij mijn auto ook vervangen ( Vectra GTS uit 2006).
              Verder de bobine, benzinepomp , dynamo en de benzinedrukregelaar, de mijne verbruikt dan weer geen olie. king: Als je een proefrit gaat maken goed luisteren of je een rammel hoort bij de ketting, want dan is hij aan vervanging toe! Ik rij nu ruim 6,5 jaar met de GTS en vind het nog steeds een hele fijne auto! :wub
              Succes met je keuze, kijk naar de :kewlpics uit!

Groeten Jurgen,

JanickMegroot

Bedankt voor de reacties!

Ik weet dus alleen nog niet 100% zeker of die al de uitvoering is met de update. En als de ketting na 180.000km moet worden vervangen en nog niet is gebeurd zit dat er dus nog aan te komen wat best wel wat geld kost.
                Ik ga zaterdag eens langs en goed luisteren als ik de auto start of die ratelt.

Maar niet probleemloos jammer genoeg, ketting is bij mijn auto ook vervangen ( Vectra GTS uit 2006).

@Jurgen
                : bij hoeveel km’s?

Opeltje17
                Deelnemer

Is geen interval voor volgensmij, ketting dient zich vanzelf aan, ratelen met koude start en klinken als een diesel met warme motor.

GTS Vectra
                  Deelnemer

Met 30.000 km, was toen een modificatie .
                    Heeft er nu 140.000 km op zitten en rijd nog geweldig! :thumb

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.