Aanschaf Opel Vectra 2.2 2004 (eerste auto)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanschaf Opel Vectra 2.2 2004 (eerste auto)

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    JanickMegroot

Hallo,

ik wil binnenkort mijn eerste auto aanschaffen want ben het fietsen naar mijn werk in de winter beu…
      Ik heb nu een mooie Opel Vectra GTS 2.2-16V Elegance 2004 te koop zien staan voor 4950eu bij Rijk Auto’s in Goes. Ik ben alleen echt een leek op het gebied van auto’s… :)
      Ik ga aanstaande zaterdag kijken en een proefrit maken. Ik wou nog alleen even wat informatie opdoen.

Ik heb al beetje onderzoek op het forum hier gedaan en wou graag nog wat dingen weten zoals:

– Ik heb het autobedrijf gevraagd of de ketting al keer was vervangen, zo ja waarom? Ik kreeg als antwoord dat die ketting nooit hoeft te worden vervangen? Is dit waar?
      – Ik heb volgens mij hier op forum gelezen dat er iets niet goed was met de ketting van de motor en dat dit pas in een update bij de modellen van 2005 is verholpen? Klopt dit?
      – Wat zijn de aandachtspunten voor een auto als deze? Waar moet ik bij de aankoop op letten?
      – Er staat 1 ongeveer 150.000km op de teller, ik wil er zeker nog 5 jaar mee kunnen rijden. Hoeveel kan zo auto als deze hebben als je er normaal mee rijd?

Misschien kun je de advertentie is opzoeken, weet niet of ik hier een link mag plaatsen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Sendur

Die in Goes is de 155pk versie en die heeft die verbetering volgens mij al. Dat de kettig nooit vervangen hoeft te worden is een fabeltje; mijn 147pk versie is altijd dealer onderhouden en wordt as we speak voorzien van een nieuwe ketting. Is wel minder onderhoudsgevoelig, maar niet onderhoudsvrij.

Dolby
        Deelnemer

Deze Vectra 2.2 16V is dit een Z22se of een Y22 blok.

Als het om een Z22se blok gaat.

1 – Distributie riem moet echt wel vervangen worden om de 180.000KM of 10 Jaar.