Aanschaf B station V6 misschien van korte duur?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanschaf B station V6 misschien van korte duur?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 145)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216690
    RAYMOND.design
      Lid sinds:
      14 February 2006

      vectra B station motorswitch?

      Gegroet beste vectra-lovers.

      Het is allemaal opel, maar voel mij hier toch een outsider.

      Ik aan’t overwegen om een vectra B station aan te schaffen ivm het starten van een eigen bedrijf.
      Zijn goedkoop in aanschaf, degelijk (toch?) en zien er goed uit.
      De motor, een 2.5 zie ik vanwege het brandstofgebruik en wegenbelasting nog niet zo zitten.
      Ik begin van onderaf aan met het bedrijf en ga geen schulden maken, daarom dus een leuke nette goedkope station.
      Ik heb nog een 180 pk 2.0XE liggen uit m’n calibra.
      Blok is uit ’92 en rijdt super.
      Zou ik dat blok in de vectra kunnen plaatsen of past het niet of krijg ik gezeur bij de apk ivm uitstoot?
      Vectra’s waar ik naar kijk zijn meestal rond ’97-’98.

      De vectra moet dik (19″velgen) en laag worden, dubbele uitlaat, geen achterbank, sportstoelen + 3-puntsgordels, dtm wisser en snel.

      Ik wil mezelf en het bedrijfje een beetje onderscheiden van de rest.

      Waar moet ik bij een b station op letten als ik deze aanschaf?

      Hoi
      Raymond
      http://www.raymondwouter.nl

      #17599954
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        motor moet lukken, zijn meer B’s met bv een C20LET er in.
        Maar 19 inch en lekker laag . . . :hmmz . . . nee dat gaat um nie worden.
        Tenminste niet zonder drastische aanpassingen.

        Daarentegen kun je wellicht beter gewoon voor een V6 gaan.
        Die die gaan ook richting dat vermogen.
        Scheelt je een hoop geld en moeite.

        #17599955
        RAYMOND.design
          Lid sinds:
          14 February 2006

          18″ en laag?
          v6 verbruikt een beetje meer en is ook veel zwaarder en duurder in de aanschaf.:hmmz

          Ik heb nog 16″ velgen liggen, zijn 4-gaats.

          vectra B heeft toch ook rondom schijven, dus kunnen er ook
          calibraschijven onder?

          #17599956
          KERNI
            Lid sinds:
            28 August 2004

            Hallo raymond

            Ik heb een b vectra station, met c20xe, de motor past er zo in, je moet wel je sfibak vervangen voor een x20xev inlaat slang, overal te verkrijgen. even een verloop fles monteren en klaar.
            Je kunt als je een x20xev hebt, de c20xe gewoon achter je huidige bak plaatsen, volgens mij f18 .

            Als je een f20bak wilt monteren dan moet je zelf een schakelmechanik maken.
            En je hydrolager om zetten, weet zo niet welke dat moet zijn, want heb bij mij een koppelingskabel er in zitten.
            Stuurbekrachteging is verder ook geen probleem.

            Mocht je verder nog vragen hebben kun je me rustig een u2u stuuren.

            Ik zou zelf ook voor de v6 gaan :D

            Gr.kerni

            #17599957
            KERNI
              Lid sinds:
              28 August 2004

              Calibra schijven gaan niet passen achter, je hebt namelijk een andere ophanging bij een B vectra.

              Van af 2l heb je standaard 5 gaats en schijven rondom;)

              gr.kerni

              #17599958
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                tja ik zou pas voor een engine swap gaan als het meer dan 200 pk op levert.
                daaronder zou ik het zonde van de moeite vinden aangezien je een V6 zo met 170 pk kan kopen.

                En zo heel veel duurder zijn die niet in aanschaf en wegenbelasting.

                btw mocht je voor een B2 gaan, die hebben allemaal 5×110.
                Dus vanaf ’99 zul je geen 4×100 meer op een vectra kunnen zetten.

                18 inch en laag kan, maar dan moet je wel GOED naar de ET waarde kijken.

                19 inch en standaard gaat wel . . . net.
                bijna al de engelsen rijden op 19 inch OPC velgen op de B’s

                #17599959
                Rubyvectra_A
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 July 2004

                  Hij moet snel zijn, maar weinig verbruiken?:hmmz

                  Ik denk als je rustig rijdt dat je met een v6 best zuinig kunt rijden, volgens mij zuiniger als een 2.0 liter met 180 pk.
                  Ik heb hier al geluiden gehoord van 1 op 10 dus dat valt toch wel mee?

                  Maar goed zelf weten, in ieder geval veel suc6 met het opzetten van een eigen bedrijf. :thumbup

                  Groet Tim

                  #17599960
                  Silverspeed
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 June 2009

                    euhm.. waarom goedkoop in aanschaf en dan een andere motor erin? kun je dan niet beter voor een V6 gaan ofzo als het snel moet gaan? scheelt je ook weer de kosten van de 2de motor kopen en de eventuele arbeidt uren als je het doet uitbesteden. En natuurlijk bespaard het je een hoop tijd uit :D plus dat die opnieuw gekeurd moet worden vanwege de motor ombouw.

                    #17599961
                    Jerk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 July 2004

                      Ik snap Raymond wel
                      Een 2.5 v6 zuipt (veel) meer
                      Vooral kleine stukjes
                      Een 2.0 16V is (iets) zuiniger dan een 2.5 v6
                      Qua wegenbelasting zal het ook wel ietsje schelen maar niet zo heel gek veel
                      En als je met je bedrijf begint moet je toch een beetje op de kosten letten ;)

                      Maar waarom ga je niet op zoek naar een dikke diesel?
                      Die heb je ook in dikke uitvoeringen
                      Die zijn zuinig, snel en je betaalt niet zo heel veel wegenbelasting omdat je een eigen bedrijf hebt

                      Ik zie dat je een timmerbedrijf hebt
                      Waarom ga je niet op zoek naar een dikke Volkswagen Transporter oid?
                      Ik werk zelf ook in de bouw en heb weleens plannen gehad om voor mezelf te gaan beginnen
                      Als dat gebeurt komt er (helaas) geen Opel maar een VW

                      #17599962
                      RAYMOND.design
                        Lid sinds:
                        14 February 2006

                        Ik heb de motor liggen in een calibra en daar gaat toch een andere motor in.

                        Van 0 naar 100 in 9 seconden is wat ze aangeven bij een 2.5 V6 en dat vind ik niet snel.

                        Als die V6-jes hebben zo rond de 250.000 km gelopen en dat zie ik niet zo zitten.
                        Het rijden en het geluid van een V6 vind ik wel te gek, maar ik rij met de C2.0XE
                        op de snelweg rustig 1 op 17 en zie die V6-jes alleen maar in mijn achteruitkijkspiegel.

                        Heb al gekeken voor een vectra met een 2 liter 16v, maar die zijn er niet veel.
                        Heb ook al zitten dubben om een astra F station te kopen, maar vind een vectra B toch wel een meerwaarde hebben.

                        Kan iemand mij vertellen wat is overigens het verschil is tussen een B1 en een B2? en welke belangrijke punten ik moet checken bij de aanschaf?

                        #17599963
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          dan kun je ook gaan kijken naar de X18XE’s
                          die zijn op de cil. inhoud identiek aan de X20XEV’s

                          Die liggen in alle 1.8 vectra B1’s.
                          Vanaf de B2 is het de X18XE1 geworden wat een heel ander blok is.

                          De B1 1.8 heeft trouwens ook steek 4×100.

                          #17599964
                          RAYMOND.design
                            Lid sinds:
                            14 February 2006

                            origineel gepost door Jerk
                            Ik snap Raymond wel
                            Een 2.5 v6 zuipt (veel) meer
                            Vooral kleine stukjes
                            Een 2.0 16V is (iets) zuiniger dan een 2.5 v6
                            Qua wegenbelasting zal het ook wel ietsje schelen maar niet zo heel gek veel
                            En als je met je bedrijf begint moet je toch een beetje op de kosten letten ;)

                            Maar waarom ga je niet op zoek naar een dikke diesel?
                            Die heb je ook in dikke uitvoeringen
                            Die zijn zuinig, snel en je betaalt niet zo heel veel wegenbelasting omdat je een eigen bedrijf hebt

                            Ik zie dat je een timmerbedrijf hebt
                            Waarom ga je niet op zoek naar een dikke Volkswagen Transporter oid?
                            Ik werk zelf ook in de bouw en heb weleens plannen gehad om voor mezelf te gaan beginnen
                            Als dat gebeurt komt er (helaas) geen Opel maar een VW

                            Er zijn zoveel zaken waar je op moet letten als je er voor kiest om zelfstandig ondernemer te gaan worden.
                            Diesel is pas interessant als je boven de 30.000 km per jaar komt.

                            Het wordt geen timmerbedrijf, maar een 1 mansbedrijf in het ontwerpen
                            en tevens in het uitvoeren van de ontwerpen van interieurs, kleine projecten, industrieële vormgeving,
                            coaching, advies, begeleiding bij het uitvoeren (aanleren van praktische vaardigheden), eigen producten, enz.

                            Ik heb vanaf m’n 18e al in menig busje gereden, van mercedes tot peugeot en ik vind het nix.
                            Ik wil niet overkomen als een klusbedrijf, zijn er al genoeg van.
                            Ik hou van ontwerpen en het realiseren ervan.
                            Ik weet zelf ook nog niet wat voor een bedrijf het nu precies moet gaan worden, maar geen timmer- of klusbedrijf.

                            Ik wil me gaan richten op unieke/exclusieve opdrachten voor mensen met een gemiddeld inkomen, dus ook mensen uit de zorg, onderwijs, voor een uitzendbureau werken, enz.
                            Betaalbaar design!

                            Een station lijkt mij daar wel geschikt voor, kan wel aardig wat gereedschap in en anders een aanhanger erbij?

                            Enne deze stap is voor mij doodeng, want ik geef m’n baan in het onderwijs op om m’n passie (gaat verder dan een hobby) dagelijks te kunnen verwezelijken.

                            Het leven zit voor risico’s en met het nemen van beslissingen!

                            Grt
                            Raymond
                            http://www.raymondwouter.nl
                            (binnenkort een echte website)

                            #17599965
                            RAYMOND.design
                              Lid sinds:
                              14 February 2006

                              Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om voor
                              een bedrag van onder de €2000,- een vectra B diesel te kopen?
                              En hoe rijdt een vectra diesel ten opzichte van een benzineuitvoering?

                              Ik weet dat ik veel vragen heb, maar is voor mij belangrijk
                              dat ik antwoorden ktijg van vectra-rijders, want daar kan
                              ik wat mee.

                              #17599966
                              sw_reijnders
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 October 2005

                                diesels rijden heerlijk, hebben veel koppel onderin het toeren bereik.
                                maar ik rij de km’s niet voor een diesel (10.000 per jaar).

                                Daarbij komt dat diesels heel makkelijk mbv chiptuning een bult vermogen erbij krijgen door bedrijven als bv EDS.
                                Diesels zijn echt km vreters, worden daar ook altijd voor gebruikt. Dus die hebben over het algemeen altijd met een warme motor gereden wat een grote plus is.

                                de 2.2 diesel kun je dus bv chippen van 125 pk naar 150 pk en een +80 nm koppel erbij.
                                Die gaat dan jouw 180 pk 2L voorbij hoor.

                                #17599967
                                RAYMOND.design
                                  Lid sinds:
                                  14 February 2006

                                  Dat klinkt al heel wat beter,
                                  wil namelijk ook wat vermogen overhouden als ik met een
                                  volle kar rij.
                                  Maar lukt dat onder de €2000,-

                                  #17599968
                                  Silverspeed
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 June 2009

                                    origineel gepost door RAYMOND.design
                                    Dat klinkt al heel wat beter,
                                    wil namelijk ook wat vermogen overhouden als ik met een
                                    volle kar rij.
                                    Maar lukt dat onder de €2000,-

                                    als je een diesel neemt zul je toch wel snel boven de 2000 euro komen.. denk een vectra B in goede staat met weinig kilometers nogal zeldzaam zijn van onder de 2000 euro..

                                    #17599969
                                    sw_reijnders
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 October 2005

                                      Met een volle kar moet je JUIST koppel hebben en geen vermogen!!!!!
                                      En daar hebben diesels meer dan genoeg van.

                                      De 2.2 diesels beginnen vanaf 2001 pas. Dus die beginnen bij 3000 euro.

                                      De X20DTH heeft 100 pk en 230 nm koppel.
                                      Een EDS Chip er in en die gaat naar 127 pk met 280 nm koppel voor maar 300 euro.

                                      Dus dan kun je al een flinke kar trekken hoor!!!

                                      #17599970
                                      RAYMOND.design
                                        Lid sinds:
                                        14 February 2006

                                        Koppel voor je trekkracht onderin bij lage toeren, maar ik wil toch ook wel snel zijn en dus ook vermogen hebben.

                                        Het wordt denk ik dan toch een benzineslurper, nu nog kijken
                                        wat het makkelijkst om te bouwen is naar een C2.0XE blok.

                                        #17599971
                                        sjouke
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 September 2006

                                          wil je snel zijn? … koop dan een astra met een dikke motor…

                                          een vectra B is een tour wagen geen racer (tenzij je er een paar rooitjes tegenaan gooit en een GOEIE motor swap doet)

                                          #17599972
                                          sw_reijnders
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 October 2005

                                            tja ik heb ook het gevoel dat als je er die 2L in hangt, het dan net niet is.
                                            En dat je er spijt van krijgt.

                                            wat sjouk zegt, de vec is een tour wagen geen racer.

                                            wil je dat, dan moet je er een 3L V6 in gooien of een 2L turbo blok.

                                            #17599973
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              origineel gepost door RAYMOND.design
                                              Ik heb de motor liggen in een calibra en daar gaat toch een andere motor in.

                                              Van 0 naar 100 in 9 seconden is wat ze aangeven bij een 2.5 V6 en dat vind ik niet snel.

                                              Als die V6-jes hebben zo rond de 250.000 km gelopen en dat zie ik niet zo zitten.
                                              Het rijden en het geluid van een V6 vind ik wel te gek, maar ik rij met de C2.0XE
                                              op de snelweg rustig 1 op 17 en zie die V6-jes alleen maar in mijn achteruitkijkspiegel.

                                              Heb al gekeken voor een vectra met een 2 liter 16v, maar die zijn er niet veel.
                                              Heb ook al zitten dubben om een astra F station te kopen, maar vind een vectra B toch wel een meerwaarde hebben.

                                              Kan iemand mij vertellen wat is overigens het verschil is tussen een B1 en een B2? en welke belangrijke punten ik moet checken bij de aanschaf?

                                              Denk toch dat de C20XE niet sneller zal zijn als de V6.

                                              ondanks meer vermogen, het koppel en de plaats waar het koppel ligt is ook al een belangrijk punt..

                                              de versnellingsbak bepaald ook deze waarden..

                                              Houd er wel rekening mee dat bijna iedere V6 over de 240km/u haalt.

                                              en als je een korte bak op een V6 zet deze ook veel vlotter accelereert.

                                              de Vectra V6 hebben ze voorzien van lange verhoudingen voor meer comfort, daar het geen sport wagen is.

                                              Bij de weg, Mijn STANDAARD Vectra-B 2.5 V6 ’96 handbak.

                                              – 0>100: 7,9sec
                                              – top: 255km/u
                                              – gewicht: 1343kg
                                              – Gemiddeld verbruik: 1 op 11 (zie dat eerst maar eens te halen met een opgefokte 2.0 16V in de zware vectra).
                                              – verbruik snelweg: 1 op 14 / 1 op 14.5
                                              – Verbruik autobahn in vergelijking (Veel Toppen) (exact zelfde rit (we reden tegelijk een rondje daar met elkaar) Vectra: 1 op 6,9 / Corsa-B C20XE met F20bak 1 op 5,4 (let op standaard C20XE).

                                              Dus ja wat loopt duurder????

                                              Vertel het maar.

                                              Wel iets apart, een C20XE in een Vectra-B.

                                              Word niet veel gedaan, omdat er voor niet al te veel een Vectra met V6 motor te vinden is.

                                              Willem

                                              #17599974
                                              sw_reijnders
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 October 2005

                                                Tja ik zou ook even informeren bij Edvries.
                                                Die heeft een 2.0 dth gehad die volgens mij ook gechipt was.

                                                Vraag hem maar eens hoe dat reed.

                                                #17599975
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  2.0DTH is heel wat anders dan een Benzine 2liter..

                                                  en 2liter Vectra’s B, zijn er meer dan V6en in ieder geval, en die rijden ook erg fijn… (mijn zwagert heeft een 2.0 16V station uit ’97 met veel opties, en dat weegt ook al 1345kg)!!!

                                                  Willem

                                                  #17599976
                                                  Rubyvectra_A
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    4 July 2004

                                                    1 op 17 met een 2 liter blok van 180pk? :wtf

                                                    Wat doe ik verkeerd dan, ik heb een 1.8 en bij 110km/u haal ik volgens de computer nog geen 1:15……

                                                    En idd, ik zou ook voor een sterke diesel gaan, lekker hoog koppel (weinig schakelen) en mischien nog een hogere onderhouds interval?

                                                    Groet Tim.

                                                    #17599977
                                                    sw_reijnders
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      27 October 2005

                                                      origineel gepost door Rubyvectra_A
                                                      1 op 17 met een 2 liter blok van 180pk? :wtf

                                                      Wat doe ik verkeerd dan, ik heb een 1.8 en bij 110km/u haal ik volgens de computer nog geen 1:15……

                                                      En idd, ik zou ook voor een sterke diesel gaan, lekker hoog koppel (weinig schakelen) en mischien nog een hogere onderhouds interval?

                                                      Groet Tim.

                                                      17 L op 100 km misschien :jerry

                                                      ik vind het ook nogal Errug zuinig voor een 2L met 180 pk.
                                                      ik haal met mijn 1.8 net 1 op 10 (korte stukjes oke)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 145)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.