Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aanschaf Astra H met 1.7 CDTI 110 pk / Z17DTJ / 6-bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2014 om 20:56 #17268022
Goedenavond allemaal,
Ik ben van plan mijn Astra G Caravan 2003 in te ruilen op een Astra H diesel. Ik heb een Astra op het oog van 2008, met Z17DTJ motor en 6-bak met net geen 2 ton op de teller. Ik heb eens wat rond gevraagd in (ex)Opel kringen en uiteraard hier op het forum zitten zoeken naar deze types.
Nu schijnen de 6-bakken (zijn dat de M32’s?) van de eerste series problemen te geven. Zijn die later verbeterd? En hoe groot is de kans dat ik hier problemen mee krijg? Als de bak vaak stuk gaat is van deze met bijna 2 ton misschien al een keer gerepareerd / gemodificeerd?
En het zit het met de EGR en roetfilter problemen? Zou ik hier al voorzorgmaatregelen moeten nemen? Of moet ik ergens op letten als ik ga kijken? Zijn er nog andere aandachtspunten?
Ik heb al best wel wat problemen gehad met mijn auto’s het afgelopen jaar, zoals een kapotte ECU van de Z16SE en een geknapte distributieketting van de Corsa Z13DT dus mijn spaarvarken heeft het al zwaar gehad :thumbdown . Ik zit dus niet te wachten op een auto waarmee de kans op problemen aanzienlijk is. Ik moet er wel bij zeggen dat het exemplaar dat ik op het oog heb er op de foto’s fris en netjes uitziet, net als het bedrijf waar hij te koop staat. Ook zou hij dealeronderhouden zijn.
Ik hoor graag van jullie :thumb
11 september 2014 om 09:14 #18252114AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gebruik de zoekfunctie daar eens voor. Zeker de laatste maanden is het volgestampt met dit soort topics…
11 september 2014 om 19:54 #18252115Is dit serieus de enige reactie die ik krijg? Zoals hierboven staat heb ik al zitten zoeken op het forum. Ik stel vragen die ik met de zoekfunctie niet helemaal helder heb kunnen krijgen. Maar als dit het is…. prima.
Moderators deze mag op slot hoor.
11 september 2014 om 20:56 #18252116AnoniemLid sinds:
1 January 1970als ik m32, of EGR, of roetfilter intyp in de zoekfunctie krijg ik zeker 30 relevante topics die jouw vragen beantwoorden, dus ik snap het probleem niet helemaal? Dat er verder geen reactie op komen lijkt mij een bevestiging van het feit dat anderen het met mij eens zijn. Geen onwillendheid hoor, maar wekelijks het zelfde intypen op dit soort topics worden mensen nu eenmaal een beetje zat.
11 september 2014 om 21:57 #18252117Laten we nu niet discusseren hier op het forum, we zijn hier om elkaar te helpen. Als iedereen met “het staat allemaal op het forum, zoek het maar uit” mentaliteit rond loopt, dan verdwijnt de kwaliteit van opel-forum. Zo steekt het forum niet in elkaar. Reactie van Pixels66 is te begrijpen maar dit is simpel op te lossen als de moderators een aparte ruimte openen in de index gedeelde met als titel “Aankoopadviezen”. Dit soort problemen zijn dan meteen opgelost.
Terug komend op de vraag van de TS, als de auto de 2 ton bereikt heeft, zal deze vast een keer gereviseerd zijn met sterkere lagers, of misschien niet. Ze gaan wel vaak kapot. Het is en blijft een aandachtspunt. Topic over de M32 bak: viewtopic.php?f=5&t=172835
Onderhoud is heel belangrijk. Meeste problemen bij diesels komen vaak tussen de 1.5 a 2 ton. De 1.7 is een aanrader, wat je kan verwachten en waar je rekening mee zou moeten houden is o.a. de EGR, startmotor, slangen die wel eens lek kunnen raken, M32 6 bak, roetfilter en injectoren. Wellicht zijn deze al gerepareerd of juist niet omdat ze nog prima werken, want problemen hoeven niet altijd het geval te zijn, er zijn forum leden die gewoon tonnen neer zetten zonder problemen. Diesel motoren moet je soms even flink doortrappen zodat ze van binnen niet vast gaan roeten.
Meer kan ik er niet over melden. Ik wens jou heel veel succes met de aankoop.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.