Aanschaf Astra G opc 1 x20xer

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Aanschaf Astra G opc 1 x20xer

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    jvt

Hallo,

Mijn broer is op zoek naar een Astra G opc 1. We hebben al één auto bekeken. Nu vielen mij een aantal dingen op waar jullie misschien wel meer over weten.

– Wat voor een reserve wiel is er origineel meegeleverd een BBS lichtmetalen velg, of iets anders?

– Komt het vaker voor dat de letters van de boordcomputer niet helemaal duidelijk meer zijn. Licht dit aan het scherm zelf of heeft dit een andere reden. Is de kans groot dat het erger word?

– Bij de auto die we hebben bekeken ontbrak als ik het goed heb de koude luchtpomp, losse stekker en een lege steun. Kan dit kwaad? Het viel mij op dat op foto’s op internet er veel zijn met maar ook veel zonder. Zijn sommige types van fabriek af zonder koude luchtpomp geleverd?

– Bij de auto die we hebben bekeken zat er roest op de lak bij de B stijl dit kwam onder de strip van de achteruit vandaan. Is dit een veel voorkomend probleem en is de kans groot dat het verder gaat roesten waar komt dit vandaan?

– De remschijven hadden kleine haarscheurtjes maar niet doorgescheurd verder. Remmen direct vervangen of gewoon mee doorrijden. Is dit apk afkeur?

– Wanneer moet de distributieriem van een x20xer vervangen worden?

Voor de rest waren het de standaard punten: vocht in de koplampen en roest op de achter as enz.

Zijn er verder nog aandachtspunten waar we op moeten letten bij de aanschaf.

Ik hoop dat jullie wat van mijn vragen kunnen beantwoorden. Alvast Bedankt.

Hieronder heb ik twee foto’s geplaatst om het wat duidelijker te maken.(Ik heb deze foto’s gewoon van internet gehaald en zelf wat aangepast ik hoop dat dit mag anders haal ik ze wel weer weg).

Uploaded with ImageShack.us

Als iemand nog een goede opc weet te staan hoor ik het natuurlijk graag.:P

RemijmNL

Die problemen met het scherm zijn algemeen bekend. Veel astra g modellen hebben hier last van. Die van mij is trouwens volledig naar de klote, dit valt nog enigzins mee ;)

wim-v6
        Deelnemer

Ik dacht de X20XER altijd zonder Secundaire luchtpomp waren geleverd. (ivm ander uitlaat spruitstuk).

Is niks mis mee, maakt ook niks uit. (ik rijdt met een X16XE ook zonder, gaat best)

Willem

Baas J.
          Deelnemer

Klopt, hoort er niet te zitten.

Baas J.
            Deelnemer

origineel gepost door jvt
              Hallo,

Mijn broer is op zoek naar een Astra G opc 1. We hebben al één auto bekeken. Nu vielen mij een aantal dingen op waar jullie misschien wel meer over weten.

– Wat voor een reserve wiel is er origineel meegeleverd een BBS lichtmetalen velg, of iets anders?

Bij mij was het een 17″ coupe wiel, ik ben 2e eigenaar.

– Komt het vaker voor dat de letters van de boordcomputer niet helemaal duidelijk meer zijn. Licht dit aan het scherm zelf of heeft dit een andere reden. Is de kans groot dat het erger word?

Dit ligt aan de BC zelf, veel voorkomend probleem. Dit kan wel erger worden ja.

– Bij de auto die we hebben bekeken ontbrak als ik het goed heb de koude luchtpomp, losse stekker en een lege steun. Kan dit kwaad? Het viel mij op dat op foto’s op internet er veel zijn met maar ook veel zonder. Zijn sommige types van fabriek af zonder koude luchtpomp geleverd?

Zonder luchtpomp.

– Bij de auto die we hebben bekeken zat er roest op de lak bij de B stijl dit kwam onder de strip van de achteruit vandaan. Is dit een veel voorkomend probleem en is de kans groot dat het verder gaat roesten waar komt dit vandaan?

Misschien schade gehad… geen idee kan van alles zijn. Mijne heeft t niet in elk geval.

– De remschijven hadden kleine haarscheurtjes maar niet doorgescheurd verder. Remmen direct vervangen of gewoon mee doorrijden. Is dit apk afkeur? Setje brembo’s op gooien, kost allemaal niet zo gek veel meer. Geen idee of t afkeur is, denk t niet.

– Wanneer moet de distributieriem van een x20xer vervangen worden? om de 60-80k.

Voor de rest waren het de standaard punten: vocht in de koplampen en roest op de achter as enz. Vocht in koplampen veel voorkomend probleem, koplampen koop je voor 130,- nieuw en dan heb je meteen projectors.

Zijn er verder nog aandachtspunten waar we op moeten letten bij de aanschaf.

Scheurtjes in uitlaatspruitstuk
              Uitlaat zelf, verrotten snel
              Kapotte airco
              Oxidatie van spiegelplaten
              Kuipstoelen goed controleren, vervanging is bijna onbetaalbaar
              Looptie goed stationair, en niet zagerig.
              In scheuren van de portieren aan de binnenzijde onder het raam

Ik hoop dat jullie wat van mijn vragen kunnen beantwoorden. Alvast Bedankt.

Hieronder heb ik twee foto’s geplaatst om het wat duidelijker te maken.(Ik heb deze foto’s gewoon van internet gehaald en zelf wat aangepast ik hoop dat dit mag anders haal ik ze wel weer weg).

Als iemand nog een goede opc weet te staan hoor ik het natuurlijk graag.:P

Persoonlijk zou ik als de buidel het toelaat voor de turbo opc gaan, ik heb een opc 1 gekocht in juli 2008 en in juli 2009 zat daar al een ander blok in omdat ik mezelf doodergerde aan de motorkarakteristiek.
              160pk is eigenlijk net te weinig vermogen voor zo’n zwaar bakbeest. Plus de opc 1 moet je constant op toeren houden, onderin heeftie niks.

Klanderman

Ik heb zelf ook een OPC type 1 gehad. Sommige vragen kan ik dus wel voor je beantwoorden.

Bij mij zat er een reserve wiel van de astra coupe bij. http://www.photo-auto.com/opel/astra-coupe-bertone/opel-astra-coupe-bertone-6.jpg

Is een bekend Astra G, vectra B kwaaltje. Is weinig aan te doen behalve laten repareren (duur) of een nieuwe aanschaffen (nog veel duurder).

Bij mij zat er ook geen één op dus het zal wel niet nodig zijn. Had ook de lege steun.

Is een veel voorkomend probleem bij de Astra G. Dit is geen roest van de carrosserie zelf! In de sierstrip onder het raam zit een metalen buis die het model geeft aan de strip. Deze buis roest en dat water loopt er onder de b stijl uit. De lak zal er dan ook echt niet van gaan roesten.

– De remschijven hadden kleine haarscheurtjes maar niet doorgescheurd verder. Remmen direct vervangen of gewoon mee doorrijden. Is dit apk afkeur?

Dit is apk afkeur!! dus vervangen die hap.

Ik dacht om de 60.000 of 4 jaar.

jvt

Allemaal bedankt,voor de snelle reacties. :thumbup

Het reservewiel in de auto die we hebben bekeken was ook een astra coupé wiel.
                  Oké de luchtpomp hoort er dus niet op te zitten. Maar klopt het dan ook dat er een losse stekker licht?
                  Het roesten kan dus weinig kwaad, de carrosserie zelf roeste inderdaad zelf niet, was alleen opgedroogd roestwater op de lak.

Wat betreft de remmen, de scheurtjes waren eigenlijk alleen zichtbaar maar je kon ze niet eens voelen, of is dit alsnog afkeur? Wat zijn goede vervangers voor de schijven, dan bedoel ik vooral dat ze lang mee gaan?

De meeste punten zal ik dus vaker gaan zien als ik andere auto’s ga bekijken.

Wat betreft een opc 2 turbo, dit laat het budget niet toe. Tevens word dit pas zijn tweede auto die hij aanschaft. Hiervoor heeft mijn broer anderhalf jaar in een corsa 1400 16 klepper gereden dit was zijn eerste auto. Inmiddels is hij 19 en wil hij gewoon een beetje een vlotte astra hebben met een sportieve uitstraling. Een opc 1 zal dus wel voldoen wat betref vermogen verwacht ik.

RemijmNL

Ik dacht om de 60.000 of 4 jaar.

Geld dat niet gewoon voor elke auto?

Klanderman

Nee dat geld niet voor elke auto. Mijn huidige astra is om de 90.000 of 6 jaar.

5chaap2k
                      Deelnemer

hey had jij toevallig een afspraak bij groot-verlaat (steenwijk) afgelopen zaterdag?
                        dan ben ik degene die m voor je neus heeft weggekaapt ;)

jvt

Haha, toen ik belde was hij een uur geleden verkocht, aan jou dus:P

5chaap2k
                          Deelnemer

jep :) de man had t erover :)

maar er staan er nog voldoende te koop ;)

jvt

Ja, maar niet echt voor redelijke prijzen. Maar zou je misschien een paar url’s kunnen geven,van advertenties?

5chaap2k
                              Deelnemer

eerlijkgezegd kan ik die niet aanraden ieder op zn eigen manier had voor mij een reden om niet tot een bod over te gaan.

maar ik ben ook weer niet iemand die een verkoper in diskrediet brengt.

de auto en service bij grootverlaat was gewoon een verademing ten opzichte van de andere 14 OPC’s die ik bekeken heb waarvan 9 test gereden en 3 afgebeld door vreemde omstandigheden of niet kloppende KMstanden (kan ik via een kennisje checken)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.