Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aanschaf astra g coupe turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2010 om 17:04 #17222922
Ik ben stilaan aan het denken een Z20LET aan te schaffen, de astra G coupé turbo.
Waar moet ik op letten bij aanschaf?
Alsook is dit mijn eerste turbo. Waar moet ik op letten en hoe moet ik er mee omgaan om er zo lang mogelijk mee te rijden.
Wat ik al weet is als je stopt, je motor een minuutje te laten draaien omdat de turbo kan uitrollen.De wagen die ik nu heb is een X20XEV Calibra
Alvast bedankt,
27 juni 2010 om 17:47 #17692900Neophyterulez@ : Wat ik al weet is als je stopt, je motor een minuutje te laten draaien omdat de turbo kan uitrollen.
Alleen als je net met boost komt aanrijden (vooral als je net v/d snelweg komt waar je langere tijd in boost kan rijden) , als je de hele tijd al zonder boost hebt
gereden maakt het al niet meer uit , turbo wordt er niet warmer of kouder van.
Ook heeft de Z20LET (in iedergeval bij die van mij) een apart electrisch waterpompje wat als je
de auto uit zet je turbo nakoelt.:cool:
Bij aanschaf opletten of de turbo nog ok is , de oilseal bij het lager faalt nogal eens bij deze modelen.27 juni 2010 om 18:04 #17692901OPCdriver:
De turbo draait ten ALLE tijden, Creëert alleen niet altijd Overdruk.
even laten afkoelen is inderdaad goed om alles gelijdelijker te laten koelen.
ook als je de hele tijd rustig hebt geredcen is het verstandig om hem even af te laten koelen.
Velen staan er niet bij stil, maar je rijdt heel gauw met overdruk, ook bij rustig rijden, makkie-an acelereren enzo, zodra je maar voelt dat de turbo meewerkt rijdt je al met hulp van de turbo, ook al zegt de turbodruk meter dat je nog onder de 1bar (buitenluchtdruk +/-) (0 bar volgens andere meters) rijdt.
Let bij aanschaf van een Z20LET goed op inwendige lekkage van de turbo..
olie in hogedrukslangen van de turbo, intercooler enzo.
Willem
27 juni 2010 om 19:07 #17692902thanks,
En hoe zit het met de kwaaltjes van de astra coupé, iets specifiek waar ik voor moet op letten?
Waarschijnlijk al niet naar de wielkassen zoals de cali27 juni 2010 om 20:01 #17692903Aantal standaard Astra G kwaaltjes :
– Roest in wielkassen achter en tankdopje (eigenlijk best knap bij verzinkte carosserie)
– Scheurtjes in portier bij 3 deurs model thv de raamstijl – heb je bij een coupe dus geen last van
– Condensors willen nog wel eens kapot gaan27 juni 2010 om 20:03 #17692904Amai, verschiet er toch vn die roest.
Verwacht dat niet bij de astra GWaarschijnlijk hangende deuren controlleren
Of met het contact het motormanagementlampje werkt en ABSDan valt eigenlijk de coupe nog best wel mee
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.