Aanschaf Astra 1.7 CDTi 2004

Forumindex Forums Modellen Astra Aanschaf Astra 1.7 CDTi 2004

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272782
    timmerman27
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 August 2012

      Zaterdag ga ik kijken naar een Opel Astra 1.7 CDTi met 145.000 km op de teller.
      Zijn er hier forum leden die mij kunnen zeggen waar ik extra op moet letten bij deze auto?

      Eric.

      #18290740
      Astra-H
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2013

        Hoevwel pk? 75 of 101? Deze auto’s staan o.a. bekend om koelvloeistof lekkage bij EGR koelerslang of elders, slechte CIM software (is een terugroepactie voor). Ook is de 2 massavliegwiel is zeer gevoelig. Voel aan de tand met de bak zou ik zeggen. Ik weet niet of die 75 pk ook een Isuzu motor heeft maar met 101 pk zit je motorisch goed. Uiteraard zou ik de snelweg opgaan om de turbo te testen ;)

        #18290741
        timmerman27
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2012

          Het is een 101 PK motor.

          #18290742
          Astra-H
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2013

            Ik heb precies dezelfde auto gehad, een station. Zoek mijn topics even op als je tijd hebt.

            #18290743
            timmerman27
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 August 2012

              Ga ik doen.
              Ik heb net wel even wat gekeken bij verschillende onderdelen verkopers maar ik vind de onderdelen prijzen voor deze auto niet goedkoop het lijkt wel een BMW.

              Eric.

              #18290744
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                En zoek ook even in mijn topic… Zo slecht als de Astra van forummer “Astra-H” (helaas) was, zo goed is de mijne….Hij had continue ellende en er was geen houden aan.. De mijne rijdt nog steeds fantastisch!

                #18290745
                timmerman27
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 August 2012

                  Nog even een paar vragen:
                  Ik kan zelf best wel wat doen aan een auto maar het is per merk toch altijd weer anders.
                  De distributie riem is deze zelf te vervangen of heb je daar echt speciaal gereedschap voor nodig?
                  Dan de koppeling is dat een klus die zelf te klaren is?
                  Ik heb het wel eens bij andere auto,s gedaan maar ja wat ik al zei het ene merk is niet het andere.

                  Eric.

                  #18290746
                  timmerman27
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 August 2012

                    Wij zijn zaterdag wezen kijken naar de auto en dat wed hem niet.
                    Heeft schade gehad er zat bijna geen olie meer in onder het minimum.
                    Door gereden naar een tweede adres waar een Opel corsa sond een 1.2 liter van 2008.
                    Deze is het geworden.

                    Eric.

                    #18290747
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Leuk, veel plezier ermee!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.