Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › aanschaf Ascona B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2010 om 19:52 #17215881
Hallo,
ik loop al een tijdje rond met het idee een leuke Ascona B aan te schafen, op marktplaats kom ik deze tegen waar ik met de verkoper een afspraak heb gemaakt om eerst eens te gaan kijken. wie iemand iets meer van deze wagen?
wat zijn de zwakke punten waar ik zeker naar moet kijken voor aankoop?
http://link.marktplaats.nl/309820368alvast bedankt voor jullie reacties
6 januari 2010 om 20:10 #17584697ziet er heel leuk uit maar ik vindt hem verdacht stoffig of lijkt dat maar zo
qua roest is het vooral dorpels, wielkasten, bij de lampen, vloerdelen (kijk eens onder de matten anders)
ga er even onder liggen als dat kankijk goed bij de motor voor olieplekken, maak een testritje en voel en luister goed naar wat hij doet
koppeling, piepen van lagers, slecht schakelen, remmeninterieur spreekt voor zich
6 januari 2010 om 20:18 #17584698zwanenhals chassis balken, hier zit de vooras aan het chassis bevestigd, koplamp oren, keienvanger(zit achter de sport onder spoiler verstopt), reserve wielbak, accubak, binnenschermen aan de bovenrand, kriksteunen.
en verder net wat coot zegt, goed letten op rammels, kraakjes en de verdere geluiden die je hoort
6 januari 2010 om 20:49 #17584699Jij zoekt er een waar je gelijk mee kan knallen? Of liever zelf iets opbouwen.
Voor rotte plekken, kijk eens in mijn topic. Ik heb er een gekocht die hard zou zijn, maar moet je zien wat ik nog tegenkom: >KLIK<
6 januari 2010 om 21:08 #17584700bedankt jongens, ik heb al een aardig idee waar ik op moet gaan letten.
de wagen staat aardig bij mij in de buurt is zeker de moeite waard om een kijkje te gaan nemenintresant topic McLambo heb er ff vlug door gebladerd ga het morgenvroeg ff rustig lezen
6 januari 2010 om 21:39 #17584701die man ging er idd elke dag mee naar zijn werk
heb em minimaal een jaar lang elke dag zien staan waar ie werkte
wil natuurlijk niet zeggen dat ie daarom goed is:P6 januari 2010 om 21:46 #17584702zit wel wat in wat je zegt, deze heeft in november al te koop gestaan door iemand uit tubbergen de huidige eigenaar heeft hem nog maar kort, misschien wel te kort.
ga de wagen in ieder geval grondig controleren7 januari 2010 om 07:09 #17584703waar in twente woon jij?
7 januari 2010 om 08:29 #17584704ootmarsum!
7 januari 2010 om 09:15 #17584705das vlak bij.
maar je hebt al een afspraak gemaakt als ik het goed begrijp?
ik had de advertentie al gezien. opzich een mooi ding, maar ziet er zo op het eerste oogopslag beetje uitgeleefd uit.
ik had zeker de tijd genomen om alles goed te bekijken. ga je overdag of savonds heen?
controleer ook goed de onderkant van de deuren, en de wielranden.
eigenlijk gewoon alles van voor tot achter bijlangs gaan.heb mijn ascona ook uit vroomshoop gehaald, was eerst 10x niks, alle bekende plekken waren verrot. niet dat het wat zegt dat deze ook uit v’hoop komt:jerry
7 januari 2010 om 12:24 #17584706zo, ben net even wezen kijken.
op het oog ziet de ascona er netjes uit, @coot hij is wel wat stoffig.
de wagen loopt perfect en trek als een gek.
het interieur zag er wat uitgeleefd uit maar met een flinke poetsbeurt is dit wel te verhelpen
nu het belangerijkste de staat van de body:
onderkant deuren zit roest, het beste is die te vervangen
roest aan de buitenkantdorpels heb ik niet kunnen vinden, wel een gat aan de binnenkant bij de passagierszijde.
bij het rechter achterwiel zitten aardig wat blaasjes op de spatbordrand en op sommige plekken komt roest er een beetje doorheen.
en een flink stuk rottigheid bij het vloerdeel aan het binnenspatbord bij de bestuurderskant, aan de passagierkant viel het mee.
grote barst in de voorruitwat echt jammer is dat de vorige eigenaar (3 jaar geleden uit elkaar gehaald en gespoten) te snel met de wagen wilde rijden daardoor heeft men een stuk uit de motorkap gezaagd (sloderig gedaan) voor de injectie, helaas is dat gehaast ook terug te vinden bij de wederopbouw van de ascona, hemel ligt er los bij alles gewoon niet netjes afgewerkt
kortom, met wat laswerk, nieuwe deuren, nieuwe hemel, netter interieur is er weer een mooie ascona van te maken.
helaas is dit niet voor mij weggelegd7 januari 2010 om 12:58 #17584707Een hoop werk dus zo op het eerste gezicht, dan komt erbij wat je dan niet gezien hebt.
Voor die prijs heb je ook een andere, ook origineel.
Die kun je zelf nog naar je eigen smaak opleuken.Gegroet :agent
7 januari 2010 om 13:09 #17584708er ligt natuurlijk een mooi blok in. maar ik had het eigenlijk wel een beetje verwacht dat er werk in zou zitten.
voor dat geld koop je idd een veel betere ascona, de genoemde dingen zijn er al aardig wat, + wat je nog tegen gaat komen bij het opknappen wat toch altijd tegenvalt met zulke dingen (en dan spreek ik uit ervaring)
7 januari 2010 om 13:43 #17584709hij loopt echt super, maar belangrijker vindt ik de staat van de body denk ook dat je nog veel meer tegen komt als je hem gaat strippen, en daar heb ik de kennis ook niet voor.
ga gewoon verder zoeken naar een Opel op gas.7 januari 2010 om 14:56 #17584710Jammer om te horen.
Let wel: met een bak lef en inzet kom je een aardig eind hoor. Ik ben een computer-expert, en zo introvert als wat, en zit nu ook te slijpen etc in de Ascona, waar me van te voren wel eens het zweet van in de bilnaad loopt van: Waar ben ik aan begonnen. Rustig de tijd voor nemen, dat scheelt al.
Geef je Ascona’s nu helemaal op?
7 januari 2010 om 18:41 #17584711nee, ik geef ze niet op blijf gewoon zoeken naar of een Ascona, Manta, Monza etc op gas
7 januari 2010 om 19:05 #17584712das erg jammer om tehoren maar je geeft het nog niet op lees ik, toppie :wors
7 januari 2010 om 20:19 #17584713Ik heb 4 harde deuren op mp staan en de verkoper heeft bij mij geinformeerd naar de deuren voor hij heeft besloten de ascona te verkopen, dus de deuren zullen idd niet toppie joppie zijn:hmmz
Verder wel een mooi begin om een woeste ascona van te maken met zo’n 2.4, en ascona’s die 100% gaaf zijn vind je volgens mij haast niet meer, ik spreek uit ervaring:swear
succes met je zoektocht:thumbup7 januari 2010 om 22:18 #17584714origineel gepost door kokkie B
Ik heb 4 harde deuren op mp staan en de verkoper heeft bij mij geinformeerd naar de deuren voor hij heeft besloten de ascona te verkopen, dus de deuren zullen idd niet toppie joppie zijn:hmmz
Verder wel een mooi begin om een woeste ascona van te maken met zo’n 2.4, en ascona’s die 100% gaaf zijn vind je volgens mij haast niet meer, ik spreek uit ervaring:swear
succes met je zoektocht:thumbupidd leuk zo’n ascona met zo’n dikke motor erin
maar als je er niet voor bent weggelegd is het beter om het niet te doen
ik ben nog student maar ik wil niks liever als mijn ascona uit elkaar halen
zie je het niet zo zitten dan doe het niet en zoek iets anders
we horen van je mocht je wel wat hebben gevonden lijkt me ;)8 januari 2010 om 10:23 #17584715groot gelijk liever een nette harde ascona dan maar met een 1.9 erin dan een rotte bak alleen om zon motor
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.