Aanrijding met wild

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanrijding met wild

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Erwin
    Deelnemer

Vanmiddag een aanrijding gehad met een vogel welke met 120 km/h op mijn motorkap, lamp en grill terecht is gekomen. De motorkap heeft een lelijke deuk opgelopen en de lamp lijkt ook iets beschadigd.

Weet iemand of dit verzekerd is met een WA extra verzekering?

yzf1kr

Ja, normaal wel. Maar je moet eens in de voorwaarden kijken.

Bewijs is wel moelijk, dus ik hoop dat je de rotzooi nog niet te veel hebt schoongemaakt/opgeruimt en de vogel nog hebt.

Erwin
        Deelnemer

De auto is nog niet gepoetst en ik heb overal foto’s van gemaakt. Maandag ochtend maar even langs de garage rijden.

Aanrijding heeft op autosnelweg plaatst gevonden, dus de vogel was al gauw niet meer mee te nemen als bewijs omdat hij 2 keer overrijden in het asfalt vast gereden zat.

Niko
          Deelnemer

verwacht niet veel, ik denk dat je bij WA uitgekeerd krijgt alleen als verzekering van de dader ook vergoed kan krijgen.
            Als de vogel goed vermogend was, bestaat nog kans dat deel van zijn erfenis door de verzekering geclaimd kan worden, maar dan moeten ook gegevens van de vogel en zijn nabestaanden bekend zijn.

Ik hoop voor je dat schade post niet te groot is en dat je evt. zelf kan terug buigen, anders kan je proberen via die bedrijf(jes) die dat doen onder moto “uitdeuken zonder spuiten” of zo…

we horen nog hoe afloopt…

Anoniem

bel eerst even met je tussenpersoon of
              verzekeringsmaatschapij

weet je waar je aantaoe bent voor je een prijs opgaaf van
              je garage krijgt

in jou geval zou ik trouwens niet naar een garage gaan maar een schade hersteller;);)

Henk042
              Deelnemer

Wat een pech!:thumbdown
                Hoop voor je dat je het tot een
                goed eind kan breien,

@Niko
                : Wat een prachtige uitleg!!:jerry

Erwin
                Deelnemer

Tussen persoon zei dat het gedekt werd. Moet nu foto’s maken en schade laten taxeren. Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen dat de foto’s niet op plaats delict gemaakt zijn. Ik ben later terug gereden om de vogel te fotograferen. Deze was al verreden tot een panekoek dikte.

Vind het toch ook wel jammer van de roof vogel.

Anoniem

origineel gepost door Erwin
                    Tussen persoon zei dat het gedekt werd. Moet nu foto’s maken en schade laten taxeren. Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen dat de foto’s niet op plaats delict gemaakt zijn. Ik ben later terug gereden om de vogel te fotograferen. Deze was al verreden tot een panekoek dikte.

Vind het toch ook wel jammer van de roof vogel.

tjah had ik anderhalf week geleden ook
                    enkel aan de bedrijfswagen geen schade

op het lampje in de koplamp na dan;)
                    die was er wel mee opgehouden;)

vogel wel kapot
                    vond ik ook jammer

maar uitwijken was geen optie
                    was op dat moment een vrachtwagen aan het inhalen;)

Astraman
                    Deelnemer

Ik kreeg toen een haas mijn mistlicht voor doorkopte het gewoon vergoed, kostte me ook geen no-claim, zal eens kijken of ik daar nog papieren van heb, kweet zo niet meer hoe ze dat toen dan gedaan hadden.

janneman vectra c

Heb vorig jaar een kamikazeduif voor mijn busje(werk) gehad die wou omdraaien precies voor mijn voorruit(ik reed toen 140) ruit kapot, dit koste mijn baas ik geloof 100 euries eigen risico.

Jan

Opel4all
                        Deelnemer

origineel gepost door Erwin
                          Vanmiddag een aanrijding gehad met een vogel welke met 120 km/h op mijn motorkap, lamp en grill terecht is gekomen. De motorkap heeft een lelijke deuk opgelopen en de lamp lijkt ook iets beschadigd.

Weet iemand of dit verzekerd is met een WA extra verzekering?

Hallo,

Ja is gewoon verzekerd, mijn dochter heeft vorige week een Ree voor haar Corsa gehad, schade word vergoed.

Politie komt niet meer voor zo iets, je moet dus zelf voor bewijs zorgen (foto,s of het dier zelf, haren/veren);)

Groetjes, Joche

D.J.R.
                          Deelnemer

Heb 2 jaar geleden op eerste kerst dag een giga hert op m’n motorkap gehad.:fy1
                            Ik reed toen 80 km/u en dat komt best hard aan kan ik je zeggen.
                            Ik reed toen een vectra a van 95 maar kreeg niks vergoed om dat ik WA was verzekerd.
                            Als het dier dood was geweest hadden we hem mee mogen nemen en kunnen verkopen.
                            Maar helaas hij was te slim af om er nog vandoor te gaan en ja s’nachts ga je niet ff lekker op zoek in het donkere bos naar dat klote beest.
                            Via de waarborgfonds geprobeerd maar zelfs daar lukten het niet om wat geld los te peuteren.:mad:
                            Schade 2200 euro ongeveer.:vertag

Motorkap,bumper,grill,koplamp rechts en knipperlicht en voorbalk krom waar motorkap in valt.
                            Heb toen met wat sloop onderdelen weer een rijdende auto gemaakt.:vertag:vertag

Erwin
                            Deelnemer

Foto’s toegevoegd in 1e post.

Op de 2e foto zie je aan de reflectie hoe de motorkap vervormd is. Kun je dit nog herstellen of moet er een nieuwe kap op?

D.J.R.
                              Deelnemer

Een goede schadeherstel bedrijf kan het zo voor elkaar maken.
                                Volgens mij hoef er geen nieuwe kap op.
                                Gewoon even langs rijden dan weet je het zeker.

Erwin
                                Deelnemer

Schade wordt hersteld, kap wordt uitgedeukt,geplamuurd en volledig opnieuw gespoten. Ik hoef alleen maar het eigen risico te betalen. Tevens heb ik geregeld om voor een nette prijs voorbumper opnieuw te laten spuiten.

D.J.R.
                                  Deelnemer

Mooi man weer een zorg minder en nog velen veilige km

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.