Aanpassing Keyless Entry 1-1-2021?

Forumindex Forums Modellen Grandland X Aanpassing Keyless Entry 1-1-2021?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18393836
    Jan Driebeen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2018

      Ik las dat 80% van alle auto’s met Keyless Entry in NL niet voldoen aan de eisen per 1-1-2021 wat betreft Keyless Entry.

      Moeten wij nu allemaal met onze GLX naar een dealer of inbouwstation om dit probleem te laten verhelpen?

      Meer info las ik hier  en hier

      #18393861
      Tjerk Visser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 July 2020

        [quote quote=18393836]Ik las dat 80% van alle auto’s met Keyless Entry in NL niet voldoen aan de eisen per 1-1-2021 wat betreft Keyless Entry. Moeten wij nu allemaal met onze GLX naar een dealer of inbouwstation om dit probleem te laten verhelpen? Meer info las ik hier en hier[/quote]

        Hoi Jan,

        Ik heb een mail gestuurd naar de Opel klantenservice. Als ik antwoord heb zal ik het hier plaatsen.

        Groet Tjerk

        #18393869
        Jan Driebeen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 February 2018

          [quote quote=18393861]

          Ik las dat 80% van alle auto’s met Keyless Entry in NL niet voldoen aan de eisen per 1-1-2021 wat betreft Keyless Entry. Moeten wij nu allemaal met onze GLX naar een dealer of inbouwstation om dit probleem te laten verhelpen? Meer info las ik hier en hier

          Hoi Jan, Ik heb een mail gestuurd naar de Opel klantenservice. Als ik antwoord heb zal ik het hier plaatsen. Groet Tjerk[/quote]

          Hoi Tjerk, ik heb net contact gehad met mijn autoverzekeraar, zij gaan hun voorwaarden niet per 1-1-2021 aanpassen wat betreft Keyless Entry. Het Keyless Entry veiligheidscertificaat is bij deze verzekeraar (de welbekende uit Apeldoorn) alleen verplicht voor auto’s vanaf 75.000 euro. Dus het is afhankelijk van je autoverzekeraar of zij het wel/niet nodig vinden om een aanpassing in je auto te doen.

          Groet Jan

          #18393873
          Tjerk Visser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 July 2020

             


            @Jan
            , het antwoord van Opel:

            Geachte heer Visser,

            Hartelijk dank voor uw e-mail van heden 20 oktober met uw vraag of de Grantland X onder de categorie valt van keyless auto’s en die onder de nieuwe verklaring van de verzekeraars valt.

            Wij van de klantenservice hebben hier nog geen informatie over ontvangen, dit zal bekend worden gemaakt zodra Opel hierover geïnformeerd wordt.

            Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

            Indien u nog andere vragen of opmerkingen heeft aarzel dan niet om ons te contacteren.

            Met vriendelijke groet,
            OPEL NEDERLAND B.V

            Weten we nog niet veel meer. Mijn verzekeringsadviseur zat in center parcs. Hij kijkt er volgende week even naar.

            Groet Tjerk

            #18396291
            Rob Van Der Voort
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 July 2018

              In onderstaande site is vermeld dat “De vóór 1 januari 2021 uitgegeven keurcertificaten blijven geldig omdat het voertuig aan de toen geldende eisen voldeed.

              Dus volgens mij geen actie noodzakelijk. :happy02: :happy02:

              https://www.verzekeraars.nl/publicaties/actueel/overgangstermijn-maatregelen-keyless-entry-verlengd

              Groet Rob

              #18396388
              MWW
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 February 2020

                klantenservice OPEL:

                Geachte heer Visser,

                Hartelijk dank voor uw e-mail van heden 20 oktober met uw vraag of de Grantland X onder de categorie valt van keyless auto’s en die onder de nieuwe verklaring van de verzekeraars valt.

                 

                Nu zou ik me wel zorgen maken als de klantenservice Grantland met een T schrijft. #fail

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.