Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Aanpassen veren en dempers Vectra C Station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2010 om 13:05 #17222033
Ik heb de volgende vraag.
Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de vering en/of de dempers van mn Vectra C Station.
Mn wagen deint erg na bij hobbels/verkeersdrempels en rolt erg in de bochten. Kortom ik wil het onderstel stugger maken.
Er werd mij aangeraden om Koni FSD dempers aan te schaffen en mn auto te verlagen met Eibach veren.Wie heeft hier ervaring mee of andere suggesties
Groet D
3 juni 2010 om 13:15 #17682425Suggestie 1: Meld je hier eerst eens: http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30
Suggestie 2: Gebruik de zoekfunctie eens, er is al heel veel over geschreven op dit forum.
3 juni 2010 om 16:35 #17682426Koni FSD is zeker niet verkeerd. Maar z’n beetje iedereen die het hier oer stugger maken van z’n C1 of C2 heeft, gaat tch voor de combi Eibach/Bilstein.
Scheelt ook aardig in de portemonnee.p.s. foto’s hebben we graag, ook in het voorstel topic…….
Safe driving Jurgen
4 juni 2010 om 13:14 #17682427Bedankt voor de snelle reacties en suggesties.
Ik ga ook proberen om zsm een foto toe te voegen.
BTW Jraaf hoeveel is jouw Vectra verlaagd? Ziet er toppie uitGroet D
4 juni 2010 om 15:26 #17682428Als je een dikke portomonee hebt dan zijn FSD’s van Koni top.
Ik heb zelf onlangs om te proberen er originele veren ( Sachs ) er onder laten zetten, maar het veranderd niet ! Dus deze gaan er tzt weer onder uit !Overigens vraag ik me wel ff iets af. Er werd nl. steeds gesuggereerd dat er olie gevulde dempers onder zouden zitten , maar onder de mijn zaten al gasveren! ( en deze zijn af-fabriek ! )
4 juni 2010 om 15:55 #17682429Op papier zijn de de FSD’s het beste.
Maar ik heb tot nu toe nog maar praktijk ervaring van een Vectra gebruiker weten te vinden, en die geeft de voorkeur aan de Bilstein B6.
Als ik dan naar het kostenplaatje kijk, was de keuze voor mij heel eenvoudig.
En daarbij, FSD’s zijn eigenlijk niet bedoeld voor gebruik icm verlagingsveren.
5 juni 2010 om 10:38 #17682430origineel gepost door DVG
Bedankt voor de snelle reacties en suggesties.
Ik ga ook proberen om zsm een foto toe te voegen.
BTW Jraaf hoeveel is jouw Vectra verlaagd? Ziet er toppie uitGroet D
Hey, zeg maar Jurgen. Thnks
3 cm met eibach prokit set heb ook Bilstein B4 maar da’s vrij standaard.
Safe driving Jurgen5 juni 2010 om 10:41 #17682431origineel gepost door speaker
Overigens vraag ik me wel ff iets af. Er werd nl. steeds gesuggereerd dat er olie gevulde dempers onder zouden zitten , maar onder de mijn zaten al gasveren! ( en deze zijn af-fabriek ! )
Opmerkelijk :o peet, mijn Duitse handboek heeft het alleen over olie gevulde schokbrekers. Misschien heeft de vorige eigenaar ze al een laten vervangen??
Safe driving Jurgen
5 juni 2010 om 17:32 #17682432origineel gepost door jraaf
origineel gepost door speaker
Overigens vraag ik me wel ff iets af. Er werd nl. steeds gesuggereerd dat er olie gevulde dempers onder zouden zitten , maar onder de mijn zaten al gasveren! ( en deze zijn af-fabriek ! )
Opmerkelijk :o peet, mijn Duitse handboek heeft het alleen over olie gevulde schokbrekers. Misschien heeft de vorige eigenaar ze al een laten vervangen??
Safe driving Jurgen
Ja ik dacht het ook, maar in de onderhoudhistorie staat helemaal niks over in. Terwijl daar juist de kleinste dingen in vermeld staan !
21 augustus 2010 om 20:16 #17682433Heb mijn vectra net verlaagd met eibach pro veren ong. 3cm
en tevens bilstein B6 schokkers gemonteerd
Auto rijd nu heerlijkHerald
Vectra C2 station 2.2 dgi executive
21 augustus 2010 om 20:20 #17682434origineel gepost door g-man fam
Heb mijn vectra net verlaagd met eibach pro veren ong. 3cm
en tevens bilstein B6 schokkers gemonteerd
Auto rijd nu heerlijkHerald
Vectra C2 station 2.2 dgi executive
Mooi….. Waar blijven die pica’s??
Safe driving Jurgen21 augustus 2010 om 21:00 #17682435Inderdaad, waar blijven die :kewlpics
Greetz Roel met een C.
22 augustus 2010 om 09:25 #17682436ik dacht dat alleen de GTS olie dempers heeft
22 augustus 2010 om 10:55 #17682437Goeie info jongens! :thumbup
Ik wil mijn vectra c ook gaan verlagen maar had nog helemaal geen idee wat er onder moest.22 augustus 2010 om 11:10 #17682438origineel gepost door 2000
ik dacht dat alleen de GTS olie dempers heeftMijn station had er ook olie gevulde dempers ( ZR-code ) onder af fabriek ( V-line )
22 augustus 2010 om 13:09 #17682439En wat is dan weer het verschil tussen die Bilstein s ?:wtf plus waar blijven die:kewlpics:kewlpics
22 augustus 2010 om 15:17 #17682440De bilstein hebben een paar % meer gas/olie er inzitten , waardoor ze iets stugger zijn dan bijv. Sachs ( die er standaard onder zitten )
22 augustus 2010 om 16:19 #17682441Dat is wel erg kort door de bocht natuurlijk.
De kwaliteit van de onderdelen bij Bilstein is stukken beter. En door met de openingen in het binnenwerk te spelen krijgt men een heel andere dempingskaraktiristiek.Kijk eens hier naar: Bilstein B2 (olie) vs B4 (gas) vs B6 (gas + sport)
De B2 is vergelijkbaar met OEM.
De bouwkwaliteit van een B6 is duidelijk zichtbaar beter, alleen de veerpoot is al 2x zo dik.
Dit komt ook doordat de cardrige (dempende deel) boven in zit, waar door het onafgeveerd gewicht stukken lager wordt. (Zoals bij Up Side Down vorken op motoren). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.