Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Aanpassen 2.0 8v voor Offroad Racing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2010 om 19:35 #17225449
Voor een rallyproject (offroad racing) ben ik op zoek naar het ideale 2.0 8v blok met zoveel mogelijk vermogen en koppel.
Uiteraard was een 2.0 16v of zwaarder blok makkelijker en goedkoper, maar helaas verbieden de regels dat.
Ik heb mij al wat ingelezen en zie dat de GSI c20ne blokjes standaard al rond de 115 pk zittten en 20seh al op iets meer.
Die laatste zal wel iets zeldzamer zijn, want die zie ik nergens aangeboden.
Ik laat me graag informeren over de diverse tuningmogelijkheden (zuigers nokkenas, inlaat uitlaat, chip etc.) en bijv. welk type bak het best erbij kan.
Mocht iemand nog een goede (liefst gereviseerde) motor, bak, computer weten te staan dan houd ik mij aanbevolen. Uiteraard het liefst een 20seh.
Ik zal nog wel een berichtje in de ‘gevraagd’ sectie plaatsen.Alvast bedankt.
1 september 2010 om 19:47 #17723639In welk type auto ga je het plaatsen ?
Er is heel veel aan te passen aan de motor, hoever wil je gaan ?
Wat is je budget, en hoeveel tijd heb je er voor over ?
1 september 2010 om 20:04 #17723640Tijd genoeg!
Basis is een Suzuki Samurai LWB, assen Toyota LJ70, Radflo coilover shocks, motor Opel 2.0 8v, versnellingsbak Opel …? en tussenbak Toyota of Suzuki.
Er zal dus heel wat aangepast gaan worden.Ik weet uit ervaring dat zelf (laten) reviseren en tunen erg duur is.
Ik koop dus liever iemands gestrande project:P!
Qua kosten: er gaat al genoeg geld in de aandrijflijn zitten.
Buiten de aanschafkosten van de motor hoop ik het rond de EUR 1000 te houden.Motor moet wel betrouwbaar blijven, dus niet tunen tot het uiterste. Rond de 150 pk zal leuk zijn.
1 september 2010 om 20:42 #177236411000 euro voor het tunen..
Dat is wel te doen..Turbo erop en gaan met het ding..
Ding op 0.6 – 0.7 bar afstellen en ze houdt het lekker uit. (veilige marge, waarin je onder zware belasting de boel niet sloopt).
Redt je met gemak. Die td04 turbo’s zijn goed te vinden.Als het atmo power moet blijven, even op zoek naar seh zuigers.
zijn wel te vinden. Lekkere wilde nokkenas en een lexmaul inlaat.Chipje erin en gaan met ding..
140 pk (atmo) is met gemak te halen uit deze blokken…
1 september 2010 om 21:04 #17723642De cilinder kop is ook goed aan te passen.
De in en uit laat kanalen zijn nog wel mooier te maken dan ze af fabriek geleverd zijn.
Specifieke informatie hier over kan ik je helaas niet geven, ik weet dat er genoeg fanatieke 8 klepper tuners hier op het forum zijn ;)
Als je meer wil weten over een turbo erop bouwen, dan laat je het maar weten.
12 september 2010 om 17:45 #17723643origineel gepost door patrick4x4
Mocht iemand nog een goede (liefst gereviseerde) motor, bak, computer weten te staan dan houd ik mij aanbevolen. Uiteraard het liefst een 20seh.
Ik zal nog wel een berichtje in de ‘gevraagd’ sectie plaatsen.Alvast bedankt.
Heb net een goede C20NE motor+passende 4x4bak+computer+aandrijfas en diverse kleine dingetjes uit een Frontera gehaald omdat ik daar nu een 3.2V6 in knutsel.
Als je interesse hebt dan kun je dat spul straks wel overnemen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.