Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › aankoopvragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2009 om 20:03 #17215479
Goeienavond allemaal!
Ik rijd momenteel een Vectra B1 met een 2 liter DTI motor erin en ben toch eens een beetje aan het rondkijken naar wat nieuwers met minder kilometers en een beetje goedkoper in de MRB.
Ik kwam vandaag een Corsa tegen uit 2005, 1.3DT (cdti??) motor erin met 141dkm op de teller. Het is een Full Rhytm uitvoering. Toen ik de foto’s zag werd ik eigenlijk wel een klein beetje verliefd ;).
Maar wat zijn de aandachtspunten bij deze wagens? Van de Vec weet ik ze wel zo’n beetje, maar de Corsa is helemaal nieuw voor me.
En wat ik me ook afvraag, is deze motor wel een beetje vooruit te branden? 70 PK lijkt me niet al te veel namelijk. M’n vorige auto was een 306 met 70 PK en dat was niet vooruit te branden. Misschien iemand ervaring met deze combi Corsa/1.3DT??
Alvast bedankt!!
26 december 2009 om 20:57 #17577193Zijn volgens mij wel betrouwbare machientjes
zou ook eens een 1.7CDTi (100pk) overwegen, gewoon proefrijden in bijde typen…
Willem
26 december 2009 om 23:19 #17577194ik ryd een 1.2 16v benzine .. het is nou niet echt een scheurijzer te noemen :jerry rijd verder wel heel lekker!
aandacht punten hmm, stuurhuizen die kapot gaan..
schakelmechanisme, piepen en kraken van je kofferbak plastik.
en zo zullen er nog tal van dingen zijn wat niet helemaal fijntjes is27 december 2009 om 00:49 #17577195Qua pk’s gaat het er mij voornamelijk om dat ik wel lekker kan inhalen, en niet al 5 minuten van te voren moet beginnen vaart te maken.
Maar ik zag net op de site van EDS dat ze claimen de z13dt motors naar 100PK kunnen krijgen, dus dat is dan ook nog een optie.
Weten jullie trouwens of ik mijn huidige velgen kan omleggen? (4×100, 1x 16″ ET 37, 1x 15″ ET 49, allebei vanaf de Vec)
27 december 2009 om 09:55 #17577196origineel gepost door Myszek
Qua pk’s gaat het er mij voornamelijk om dat ik wel lekker kan inhalen, en niet al 5 minuten van te voren moet beginnen vaart te maken.Maar ik zag net op de site van EDS dat ze claimen de z13dt motors naar 100PK kunnen krijgen, dus dat is dan ook nog een optie.
Weten jullie trouwens of ik mijn huidige velgen kan omleggen? (4×100, 1x 16″ ET 37, 1x 15″ ET 49, allebei vanaf de Vec)
die 16ers kunnen er zowiezo onder omdat deze dicht bij de orginele et waarde zit wat standaard onder een corsa c zit.
27 december 2009 om 18:02 #17577197ik heb een corsa B C14SE 1.4L 8 kleppertje met 82 pk standaard, dat is als je m btje losjes trap best een fel autootje:D
maar een vriend van mij heeft een corsa C 1.2 16klepper, en dat ding is zooooooooo traag. die heeft maar 60 pk dus dat is tog een wereld van verschil:D
greetz corsageak
27 december 2009 om 18:16 #17577198origineel gepost door corsageak
ik heb een corsa B C14SE 1.4L 8 kleppertje met 82 pk standaard, dat is als je m btje losjes trap best een fel autootje:Dmaar een vriend van mij heeft een corsa C 1.2 16klepper, en dat ding is zooooooooo traag. die heeft maar 60 pk dus dat is tog een wereld van verschil:D
greetz corsageak
Luchtmassameter niet kapot van die 1.2 16V,
corsa-C is trouwens 70pk..
ik vind die 1.2 16V’s normaal goed en goed vlot, 180 halen ze meestal wel..
Willem
28 december 2009 om 18:04 #17577199Nou, vandaag wezen kijken bij die auto en lekker laten staan.
Hij had schade gehad en dat was niet 100% gefixed.
Ook de voorste remschijven waren nog gaarder dan gaar (diepe rand). Toen ik dit zei tegen die verkoper was zijn antwoord “heb je er al mee geremd dan?”. Afknapper nummer 1.Even verder gebabbeld en een redelijke inruilprijs gekregen. Toen de proefrit… Gelijk met m’n kop tegen het dak aan toen ik zat… Een corsa gaat het dus niet worden. Toch wilde ik wel weten of het een beetje rijdt zo’n wagen. Motor startte goed, maar de ramen waren vies. Ruitensproeier aan, is de vloeistof op. Afknapper nummer 2 (dit regel je toch van te voren, of verwacht ik nou te veel??).
Motorkap open om bij te vullen, blijkt het reservoir van de koelvloeistof ook leeg te zijn. Afknapper nummer 3. Vervolgens laat ik m’n neus eens goed door die motorruimte gaan en wat denk je, een lekker zoete, weeïge geur in de buurt van de radiator. Afknapper nummer 4.
Toen ik dat zei tegen de verkoper was zijn antwoord “dan laat je ‘m toch staan?”. Dat vond ik wel zo’n goed advies… Ik heb het gelijk opgevolgd ;).De verliefdheid die ik van de foto had was gelijk over en ik ben lekker in m’n Vec terug naar huis gereden :D.
28 december 2009 om 18:34 #17577200origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door corsageak
ik heb een corsa B C14SE 1.4L 8 kleppertje met 82 pk standaard, dat is als je m btje losjes trap best een fel autootje:Dmaar een vriend van mij heeft een corsa C 1.2 16klepper, en dat ding is zooooooooo traag. die heeft maar 60 pk dus dat is tog een wereld van verschil:D
greetz corsageak
Luchtmassameter niet kapot van die 1.2 16V,
corsa-C is trouwens 70pk..
ik vind die 1.2 16V’s normaal goed en goed vlot, 180 halen ze meestal wel..
Willem
70 pk zelfs, en dat ding is nogsteeds niet vooruit te branden, luchtmassameter was net vervangen :P maar word er niet sneller op.
maar is voor hem van een omaatje geweest dus zo lui als t maar wezen kan :D28 december 2009 om 18:49 #17577201origineel gepost door Myszek
Nou, vandaag wezen kijken bij die auto en lekker laten staan.Hij had schade gehad en dat was niet 100% gefixed.
Ook de voorste remschijven waren nog gaarder dan gaar (diepe rand). Toen ik dit zei tegen die verkoper was zijn antwoord “heb je er al mee geremd dan?”. Afknapper nummer 1.Even verder gebabbeld en een redelijke inruilprijs gekregen. Toen de proefrit… Gelijk met m’n kop tegen het dak aan toen ik zat… Een corsa gaat het dus niet worden. Toch wilde ik wel weten of het een beetje rijdt zo’n wagen. Motor startte goed, maar de ramen waren vies. Ruitensproeier aan, is de vloeistof op. Afknapper nummer 2 (dit regel je toch van te voren, of verwacht ik nou te veel??).
Motorkap open om bij te vullen, blijkt het reservoir van de koelvloeistof ook leeg te zijn. Afknapper nummer 3. Vervolgens laat ik m’n neus eens goed door die motorruimte gaan en wat denk je, een lekker zoete, weeïge geur in de buurt van de radiator. Afknapper nummer 4.
Toen ik dat zei tegen de verkoper was zijn antwoord “dan laat je ‘m toch staan?”. Dat vond ik wel zo’n goed advies… Ik heb het gelijk opgevolgd ;).De verliefdheid die ik van de foto had was gelijk over en ik ben lekker in m’n Vec terug naar huis gereden :D.
zo`n auto heb ik pas ook gezien. wou er een 2e corsa bij kopen een met. zilveren corsa GSI,
stond op internet in zeer goede staat, ik met volle vreugde weze kijken, kom ik daar aan, zoiezo dus al een bagger bedrijf, niemand kwam helpen,
dus ik op eigen houtje naar die “mooie” corsa gelopen.motorkap – vol met steenslag en roest.
voorruit – net boven de ruitenwissers van links tot rechts helemaal gescheurt.
zijkanten – deukjes en roest.
kofferklep – wederom roest!!:swear
gsi bumperset + spoiler – vellen lak die er gewoon af pleurde..
uuhmmmm….
15″ kuipvelgjes – wederom verf die er af bladerde en aan allekanten beschadigd
interieur – heel veel slijtage.
remus uitlaat – ook weer veel roest vertoning.ja de motorkap durfde ik dus egter niet open te maken, daar had je geloof ik helemaal huilbuien van gekregen :O
en jaja daar dusfde ze dus met gemak ff 1550 eurietjes voor te vragen. stelletje oplichters:mad:
dus ik sjaggo natuurlijk :D maarja nu ff opzoek naar een andere GSI voor erbij:D
DUS LET GOED OP DIT SOORT PUNTEN KAN EEN HOOP MIS ZIJN MET ZO`N BAK :angel
greetz corsageak
29 december 2009 om 00:07 #17577202@ Myzek: dat is zeker en afknapper voor een auto uit 2005!!
Wil je dakhoogte, Koop een combo haha, je lijkt wel in een tourincar te rijden met zo’n combo-C met die ENORME voorruit..
@ Algemeen: Bij dit soort auto’s ben ik gelijk klaar…
– Ik laat ook auto’s staan waar gelogen word over aanewezige opties die er niet opzitten, of als er CDX vermeld word in de advert en het een kale Diamond blijkt te zijn…
zorg eerst maar eens dat je weet wat je verkoopt.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.