Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aankooptips Corsa C 1.7 CDTI uit 2004.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2014 om 13:15 #17263159
Hallo mede Opel liefhebbers,
ik heb een andere Corsa op het oog (momenteel rijd ik in een corsa b uit 2000)
De auto die ik gezien heb betreft een Corsa C, 5-deurs, 1.7 CDTI sport uit 2004.
De kilometerstand is op dit moment 235K NAP.Nadat ik gebeld heb naar de aanbieder en het kenteken heb gecheckt kom ik tot de volgende conclusies:
De auto heeft in 9,5 jaar 9 verschillende eigenaren gehad. (6 privé en 3 zakelijk)….
De distributieriem is vervangen bij 189K.Mijn vraag aan jullie:
wat zijn de zwakke punten van dit type?
Ik heb gelezen dat ze vaak last hebben van vocht onder de matten (aan de bestuurderszijde).
Tevens heb ik gelezen dat het onderstel vaak enorm kraakt, vanwege de stabilisatierubbers…Nu werd mij verteld dat de 1.7 CDTI nogal veel olie gebruikt.
Weet één van jullie hier meer over? En zo ja: wat is dan veel?Persoonlijk vind ik 9 eigenaren in 9,5 jaar tijd erg veel..
Een ander nadeel van deze auto, is dat de distributieriem met 14k alweer vervangen moet worden..Hopelijk kunnen jullie mij voorzien van tips/trucs en advies.
Groetjes
Thijsps. omdat ik niet weet of je links mag plaatsen naar MP heb ik dit achterwegen gelaten..
7 januari 2014 om 17:16 #18205764Het kraken van het onderstel valt in mijn corsa c reuze mee, dit is alleen in de winter, in de zomer heb je er geen last van.
Je zou aan de handelaar kunnen vragen de distri riem te laten vervangen,
Persoonlijk zou ik wat proberen af te dingen en dit apart houden om de riem te laten vervangen als het zover is.
Een handelaar laat het soms maar slecht vervangen (de waterpomp niet,spanrollen laten zitten)
Met de diesels ben ik niet zo thuis, vind alleen en Corsa c een heerlijke auto om in te rijden,
En van die tests van het net heb ik niet z’n hoge pet op, je moet het met een auto treffen,
Kijk eens goed rond de auto, en neem iemand mee met verstand van auto’s
De natte matten aan de bestuurders kant is meestal de bcm kap
Dit is voor bijna geen geld opgelost. Ben je een beetje handig dan kun je het makkelijk zelf.7 januari 2014 om 18:45 #18205765Mijn jappen diesel (isuzu net als de 1.7cdti motor verbruikt na 311.000km nagenoeg niks aan olie.
Zou geen rede waarom de 1.7cdti dat dan wel zou moeten doen.
Olieverbruik is altijd maar afwachten.
Bijnons op t werkt zijn de mercedes diesels, en Volkswagengroep diesels juist de olieslurpers, de 2 1.7cdti combo’s verbruiken nauwelijks olie.
De 1.7cdti is een mooie vlotte motor die best zuinig kan zijn.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
10 januari 2014 om 14:48 #18205766Oké, bedankt voor de tips! :)
Ik ga morgen met een ervaren monteur naar de autodealer.
Proefrit maken, en kijken of de auto in goede (technische) staat is -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.