Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aankooptips Corsa A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2010 om 19:50 #17229547
Beste forum-leden.
Ik ga dit weekend naar 2 A-tjes kijken. Niet alleen voor mezelf.
De ene is een 92-er en de andere een 88-er.
De 88-er heeft GSi skirts (is het namelijk ook) kan je deze makkelijk loshalen om te kijken hoe het erachter is?
De 1.6jes van dat jaar, is dat betrouwbaar spul?Wat zijn nou de dingen waar je als Corsa A n00b op moet letten? (meer een B kenner)
Kan de auto niet op een brug zien, maar natuurlijk wel ff op de grond liggen, klepje open klepje dicht enz.
Grondig inspecteren;)Ben zeer benieuwd, zo kom ik in ieder geval beslagen ten ijs. :vertag
Gr,
Simon11 december 2010 om 19:54 #17774904Chassis balkjes voor en achter
Lekbakjes achter
Veerschotels achter
Veerschotels voor (motorruimte)
Frontbalk (onder radiateur)
Accubak + andere kant van paravaan
deuren
Dorpels
wielranden achterWillem
11 december 2010 om 19:55 #17774905dorpels, wielrandjes achter,wielkasten,deuren,goed voelen onder voor schermen!
11 december 2010 om 19:57 #17774906Binnenschermen voor
kofferbak onder vloerbekleding
bodemplaat thv voor voetenruimteWillem
11 december 2010 om 20:16 #17774907klopt idd vooral voorzijde achter t spatbord en achterzijde bij bovenste veerschotels goed opletten,
technisch vallen ze over t algemeen wel mee bij gewoon gebruik…11 december 2010 om 20:21 #17774908haha, ik spreek uit ervaring.
Mijn 90er Corsa-A Gsi roeste al op de meeste van deze plekken:
– achter Chassisbalkjes: Compleet verdwenen, incl sleepoog
– voor Chassis: Bikkelhard
– Dorpels: Keihard
– Veerpoten/schotels voor beginnend doorroesten
– veerschotels achter: auto had zichzelf verlaagd achter :D
– wieranden achter: alleen rechts beginnende roest
– deuren: waren uitvoering met arko, gewisseld voor 2 harde deuren uit een Sport
– Kofferruimte: daar bleef in ieder geval geen water in staan
– accubak: keihard
– rest paravan: keihard
– bodem: keihard
– binnenschermen voor: beginnend doorroesten> Motor: Botergaar, maar wel snel!!
en toch voor een mooi bedrag van het apparaat gekregen
Willem
11 december 2010 om 20:33 #17774909Mijn manier van Corsa A’s te kopen is: Is de lak nog mooi, heeft ie alle dingen erop zitten die ik wil (A2 dash e.d.)
Is de prijs laag genoeg… (lees ik koop ze nooit boven de 420 euro).Maar beste tip is, uberhaupt als je een opel hebt. Van sleutelen + een las apparaat hebben. Dan koop je iig nooit een miskoop :)
Klein puntje waar ze bij mij altijd roesten: Dwarsbalk onder de radiator was bij mij tot nu toe nooit volledig doorgerot maar altijd wel een stuk eruit :P
Ook de hoekjes achterin in de kofferbak…
11 december 2010 om 20:40 #17774910staat erbij hoor, die onderste frontbalk.
willem
11 december 2010 om 23:00 #17774911De tip van een las-apparaat erbij kopen had je nog niet erbij staan :P
En ik vertelde niet welke punten algemeen rotten… Vertelde waar ze bij mij _altijd_ rotten
11 december 2010 om 23:11 #17774912haha
Waar rot ie niet.
Wat me wel opgevallen is dat de gemiddelde A1/A2 in betere staat is als de gemiddelde A3
Willem
12 december 2010 om 11:56 #17774913das algemeen bekend wim, heeft iets met de leverancier/dikte/kwaliteit te maken van t plaatwerk.
maar zoek overal naar roest. die blokjes zijn kogel vrij, enkel roest roest roest.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.