aankooptips Astra G station

Forumindex Forums Modellen Astra aankooptips Astra G station

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    bvdbroek1

Zoals al vermeld in het voorstel topic:

ik ben op zoek naar een Astra G station, benzine. Wat zijn typische dingen waarop je moet letten bij de aankoop?

bouwjaar vanaf 2000, km stand rond de 100.000.

wim-v6
      Deelnemer

Ligt eraan welk type motor.

Bij de 1.6 1.6-16V en 1.8-16V moet je wel letten op olieverbruik.

Let ook op roest bij de achterspatbord randen, en rond de tanklep en op de deuren.

Onderstel wil wel kraken, maar komt door de kou.

Let ook op hoe de auto aanvoelt, klinkt en rijdt, en of deze jou een goed gevoel geeft.

Willem

Plf

Wat algemene aankoop tips:

– Druk altijd even goed met je gewicht op de hoeken van de wagen zodat ie flink inveert, hij moet in 1 vloeiende beweging terugkomen en niet deinen.

– Maak stapvoets een bocht met maximale stuuruitslag en luister goed naar kloppende of rare geluiden (dit duidt op kapotte homokineten)

– Doe een flinke remtest met je handen losjes aan het stuur (trekkend naar een kant = waarschijnlijk schadebak)

– Als de motor warm is, stop ergens en open de motorkap, luister goed naar geluiden die duiden op versleten kleppen/stoters/nokkenassen etc.

– Check de koelvloeistof (als deze rare substanties bevat of een vieze kleur heeft kan dit duiden op een lekke koppakking)

– Distributieriem recentelijk vervangen? (gezien de 100.000km stand)

– In zijn algemeen let op de gehele staat, zegt vaak iets over hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan.

Er zijn wss nog wel meer dingen, maar deze kwam ik zo gauw op.

Succes!

bvdbroek1

Bedankt! met name de roest had ik niet opge komen.

bvdbroek1

Vandaag wezen kijken bij een mooie astra uit 2002.

126d km. Reed prima geen gekke dingen verder, alleen bij het gas loslaten hoorde ik een vreemde ratel vanachteren vandaan komen.

Het was alleen bij gas loslaten, niet bij bochten of hobbels. Iemand enig idee?

en klopt het dat als je de verlichting aan doet, dat dan het scherm van de computer zichzelf dimt?

b07

ja klopt ,er zit ook een wieltje die je kan verschuiven om de verlichting van dashboard feller en zwakker te stellen ,net zoiets als het wieltje waar je de koplampen in hoogte mee kan stellen.

marmul
                Deelnemer

[/quote] Reed prima geen gekke dingen verder, alleen bij het gas loslaten hoorde ik een vreemde ratel vanachteren vandaan komen.

Het was alleen bij gas loslaten, niet bij bochten of hobbels. Iemand enig idee? [/quote]

Klinkt als een losse schotje in je eind demper.

b07

of in het ergste geval zit je keramiek in je kat los

bvdbroek1

Het is op zich geen probleem, de garage lost het op voor aflevering en ik krijg garantie.

Waar zit de kat precies bij de astra?

b07

tusen de middendemper en het spruitstuk.

als je onder de auto kijkt vanaf de achterkant zie je eerst de einddemper dan de middendemper en dan de katalysator.

bvdbroek1

Het geluid kwam duidelijk van achteren vandaan. Dus zal de einddemper wel zijn.

Is voor de garage om verder uit te zoeken:D

Helaas het kentekenbewijs deel II van de saxo kwijt, dus maar een nieuwe aanvragen. Hopelijk heb ik die vrijdag binnen dan kan ik zaterdag de Astra ophalen:wors

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.