Aankoopt tips x14xe.

Forumindex Forums Modellen Corsa Aankoopt tips x14xe.

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212582
    corsaB97
      Lid sinds:
      16 October 2005

      Goedenavond dames en heren.

      Ik ga morgenmiddag kijken bij een Corsatje en dacht laat ik het hier nog eens vragen.
      Waar moet ik allemaal op letten?

      Het gaat om een 99-er 5 deurs x14xe.

      Heeft deze motor een D-riem of een ketting? en hoe ervaren de forum gebruikers deze motor verder? vlot/betrouwbaar/zuinig enz.

      alvast bedankt.

      #17528556
      yorick
        Lid sinds:
        30 March 2009

        de auto heeft een ditributie riem dus ff kijke wanneer die vervangen moet worden

        #17528557
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          het schijnt beter te rijden dan een 3d sport uitvoering, het onderstel is iets aangepast zodat die 5 deurs iets comfortableler is.

          1.4 16v past wel iet beter in een corsa vind ik. om de 60dkm riem vervangen.

          roest: o.a bij de moterkap, ruitewisser achter, en aan de onderkant.
          let ook op olie lekkages.

          voorderest eigenlijk niks volgens mij.
          gewoon kopen dus.

          #17528558
          custom
            Lid sinds:
            19 December 2004

            Ik heb een x14xe, nu 3 jaar en nog geen vreemde reparaties uit hoeven voeren, alleen de spanrol van de multiriem is een keer weggesmolten, was een plastieken.. is nu een metalen. Verder moet binnenkort de D-riem, maar verder gewoon op tijd zijn beurtjes… ik heb alleen last van roest bij de ruitenwisser :(

            #17528559
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Originally posted by robert_corsa
              1.4 16v past wel iet beter in een corsa vind ik. om de 60dkm riem vervangen.

              4 jaar OF 60 dkm-er welke het eerste komt :vertag

              Owh en de meesten hebben een nieuwe koppakking nodig rond de 150 dkm-er.

              #17528560
              custom
                Lid sinds:
                19 December 2004

                De mijne staat nu bijna op 180… maar ngo nergens last van hoor, ligt volgens mij ook echt aan je rijstijl. evenals de EGR heb ik ook geen last mee.

                #17528561
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Testen op olieverbruik.

                  Zuigerveren of cilinderwanden:

                  – koude motor
                  – laat m n paar tellen draaien om goed oliedruk te hebben.
                  – houd de motor een seconde of 10 a 15 rond de 4500 toeren.
                  – kijk of er (licht) blauwe rook uit de uitlaat komt.
                  – zo ja, slijtage aan zuigerveren en of cilinderwanden
                  > is een kwaal bij deze motoren wanneer deze niet al te lief behandeld worden.

                  Kleprubbers:

                  – warme motor
                  – laat deze een minuut of 10 stationair draaien
                  – geef een flinke duit gas
                  – komt er (licht) blauwer rook uit de uitlaat, meestal de kleprubbers versleten.
                  > algemene kwaal van deze motoren.

                  Willem

                  #17528562
                  corsaB97
                    Lid sinds:
                    16 October 2005

                    nog meer dingen die ik tijdens een volgende afspraak kan testen?

                    remmen-koppeling-motor enz.?

                    #17528563
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Koppeling moet gewoon lekker aangrijpen.

                      Bij koude motor kan ie iets happerig oppakken, komt vaker voor.

                      Remmen, deze moeten gewoon goed en veilig aanvoelen, kijk evt naar de voering dikte en schijfdikte van de voorremblokken.

                      Let op Roest op de volgende punten:

                      Achterklep onder de spoiler
                      Motorkap bij voorste rand
                      onderaan de deuren

                      Willem

                      #17528564
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Roest ook bij achterwisser bevestiging!
                        Scheurtje in B-stijlen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.