Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Aankoopkeuring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2012 om 12:56 #17252317
Beste allen,
De laatste tijd zoek ik naar een mooie opel tigra twintop tussen de 4000-5000 euro. Ik maak veel kilometers dus liever de 1.4 ipv de 1.8.
Nu heb ik een mooie gevonden die eigenlijk boven m’n budget zit maar ik wel het idee van het dat hij nog wel wat jaartjes meegaat. Hij heeft 80000 gelopen sinds 2004. Vraagprijs.. 6600 euro inclusief apk, nieuwe banden en 2 maanden garantie. Verder vele opties zoals airco, audio installatie, elektrische buitenspiegels.
Ik zit er aan te denken hem te kopen alleen wil echt zeker weten dat alles van binnen ook goed is. Lijkt het jullie een goed idee om een aankoopkeuring te doen? Zo ja, weten jullie een goede in Gelderland (of een die op locatie keurt)?
Groeten,
Mark
17 september 2012 om 13:28 #18066798Mag ik vragen waarom geen 1.8, die zal niet veel duurder rijden als een 1.4
ANWB doet aankoop keuringen kijk eens op hun site.Willem
17 september 2012 om 13:40 #18066799de 1.4 rijdt optimaal 6.1L / 100km en de 1.8 7.7L / 100km. Denk dat dat mijn voornamelijkste reden is.
Denk je dat die extra benzine het waard is? Scheelt mij toch al gauw 50-80 euro per maand als ik 2400 km / maand maak. Overigens sta ik open voor suggesties.En anwb ken ik wel maar zijn erg prijzig. Ik heb ook erg lang naar smart roadsters gekeken en zij vertelden mij dat ik niet naar de anwb moest gaan omdat zij geen specialisten zijn op het gebied van de smart roadster. Ik kon beter naar een smart specialist (in lunteren) gaan voor een keuring. Na even contact gehad te hebben met dat bedrijf bleek dat de keuring daar maar 6 tientjes kost (ipv 250 euro bij de ANWB).
Geldt dit ook voor een opel tigra twintop?
17 september 2012 om 13:44 #18066800ja ik zou als ik u was eens op bijvoorbeeld autoweek.nl kijken wat de werkelijke waarden zijn.
Op autoweek vind u reviews van eigenaren van deze auto en wat zij ervan vinden.
Willem
17 september 2012 om 13:50 #18066801van autoweek
“We hebben de 1400 gekozen vanwege zijn verbruik (en dat scheelt een hele hoop vergeleken met de 1800 die we in de A3 hadden liggen). Hij rijdt nu nog onzuinig doordat de motor nog nieuw is en toch is het al een heel stuk zuiniger dan de A3. Verder heb je aan een 1400 ook genoeg als je nagaat dat het eigenlijk een tour auto is. Bovendien merk ik ook dat de auto toch sneller is met bijv. optrekken dan de meeste andere auto’s, maar het is geen race monster (Niet dat je nou ook met 200 km/u over de snelweg scheurt met je kap open…)”
Overigens laat ik goede deals van een 1.8 niet links liggen hoor!
Kent u verder misschien een goede opel specialist?17 september 2012 om 14:42 #18066802is iemand bekend met dit bedrijf?
http://www.auto-kennis.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 september 2012 om 18:16 #18066803Wat wil je weten? ;)
Het dak moet goed werken en ook de kofferbak!
Deze kunnen wel eens weigeren en zijn mega duur als je ze moet vervangen.Een motor is een motor dus een mankement hoor je wel als
je er verstand van heb. Verder moet je de auto testen zoals
Elk andere auto.Goed doorgassen, stuur volledig draaien en gas geven (homokineet test)
Alle knopjes etc testen. Airco vol open en testen.
Achteruit rijden. Gas geven en remmen zonder het stuur
vast te houden (dan zou deze niet mogen afwijken)
Enz enz enz.Ik heb zelf ook een 1400 en meer als tevreden!
Heb m zelf gekocht met 76000 op de teller voor een prachtige prijs.En een APK moet je door een ander bedrijf laten uitvoeren.
Als ik zelf een APK mag geven zou ik m er zo doorheen loodsen
wanneer ik m kwijt kan, immers kom je na een kaar pas achter
eventuele gebreken die ze bij de APK hadden kunnen opmerken.17 september 2012 om 18:22 #18066804de 1800 uit een audi is heel wat anders, de 1.8 van GM heeft een hoop meer koppel waardoor hij een stuk soepeler rijd. Vaak blijven mensen te laag in de toeren en dan gaat zon 1.4tje flink zuipen. Een maat van mij die weigert te geloven dat iets meer toeren maken beter is rijd dan ook 1 op 14 terwijl mijn ouders vaak 1 op 16 halen met dezelfde wagen.
17 september 2012 om 18:27 #18066805Waar in gelderland heb je de auto zien staan? Mischien is het wel een bekende wagen.
17 september 2012 om 19:43 #18066806Dit is hem.
En hoezo een apk door ander bedrijf? Apk = apk toch? Of begrijp ik dat verkeerd? Ik wil er dus ook sowieso een aankoopkeuring door een afhankelijk bedrijf bij laten doen
17 september 2012 om 19:55 #18066807Apk is apk?
Daar denk je te makkelijk over.Er zijn zat bedrijven die een auto willen verkopen, en hoe verkoop je een auto het mooist?
Juist, met een nieuw jaar apk.
En als je dan zon sjoemelaar hebt, die wacht net zo lang tot ie een steekproef gehad heeft. En meld daarna rustig een lijk van een auto af zodat ie weer een jaar kan.En nou komt het wel eens voor dat je een steekproef krijgt net nadat je een steekrproef krijgt. Maar daar hebben die sjoemelaars maling aan. Die doen net of hun neus bloed. Wat intereseerd hun het nou of ze een puntje meer of minder hebben….
Ik ken er genoeg die de boel lopen te flessen met de apk, puur voor de verkoop.
Zelf ben ik keurmeester en mijn papiertje is me heilig, en als ik die praktijken van bedrijven uit de buurt zie…heb ik echt de neiging om ze er bij te lappen.
Maar over de auto….
Apk bij aflevering is altijd leuk. Meestal mankeerd er vrij weinig aan dit soort jonge wagens.
Hooguit een keer een bandje wat net aan vermelding (ac1 tussen 1.6 en 2.5mm is)Ik zou zelf in Apeldoorn geen auto durfen kopen, zitten heel wat sjoemelaars.
17 september 2012 om 20:08 #18066808wat fearless zegt klopt van apk. Waar ik mijn auto’s laat keuren voor apk. wordt de hb altijd afgekeurd als ik de donker imscher-achterlichten er in heb zitten. De keurmeester wil de gok niet wagen. de reflectoren geven witte reflectie ipv rood. Hij zegt, de papieren voor keurmeester zijn duur en wil ze niet kwijt.
Heb ff de advertentie gelezen, boekjes erbij wil niet altijd wat zeggen. Een tijdje geleden bij onder cover in nl hadden ze er een ontmaskert die handelde in onderhoudsboekjes voorbij auto’s
Ik zelf neem meestal iemand mee die iets meer verstand heeft van auto’s dan ik. En die geen roze bril op heeft voor de auto die ik wil gaan kopen. Zelf zie je soms door dat je gek bent op de auto, kleine aanwijzingen over het hoofd dat er wel of niks met de auto aan de hand is.
maar het blijft een auto, kan altijd iets stuk gaan
succes met de aankoop17 september 2012 om 20:11 #18066809Sowieso geen auto kopen in Apledoorn; allemaal kermisvolk. Autobedrijf is ook geen BOVAG bedrijf. Ik denk een eenvoudig thuis handelaartje. :???:
17 september 2012 om 21:43 #18066810-sleutel klopt niet (de grote is de “reserve sleutel”) die andere????? hoort een klapsleutel te zijn..
-wielen zijn verwisseld geweest (dopjes voor de bouten missen namelijk)
-waarom een foto van de zij-airbag?
-radio hoort er niet in?(verkeerde kleur)als je er niet ver vandaan woont kun je allicht een kijkje nemen..
voor de rest (zo te zien) ziet ie er netjes uit.. (wel gebruikerssporen in de auto)
maar voor die prijs met die km stand is het goed te doen..18 september 2012 om 10:50 #18066811Dopjes die missen…wielen gewisseld???
..die dopjes raken gewoon kwijt en normaal gaan de wielen er wel eens af bij een beurt dus dat maakt toch niks uit?
Waar mensen al niet op letten zeg:lol:18 september 2012 om 15:34 #18066812Kan ook zijn dat er andere bouten inzitten hè ;)
Dan passen de dopjes niet meer (vrolijk wordt je er niet van als je ze moet kopen)26 februari 2014 om 20:41 #18066813Even stof afblazen,
Nu mijn Gtc al een weekje te koop staat en ik weinig reactie krijg, zit ik te denken aan een aankoopkeuring..
Iemand ervaringen met zoiets?
ik weet dat mijn astra in goede staat is, en ik verkoop graag een goede auto.
Zou deze keuring echt nut hebben op het verkoop/ de vraagprijs van de auto?
wat zijn jullie meningen/ervaringen.of kan ik beter het geld voor de keuring van de vraagprijs afhalen?..(ik heb niet het idee dat mijn vraagprijs te hoog is)
26 februari 2014 om 21:50 #18066814@MaMolina wrote:
van autoweek
“We hebben de 1400 gekozen vanwege zijn verbruik (en dat scheelt een hele hoop vergeleken met de 1800 die we in de A3 hadden liggen). Hij rijdt nu nog onzuinig doordat de motor nog nieuw is en toch is het al een heel stuk zuiniger dan de A3. Verder heb je aan een 1400 ook genoeg als je nagaat dat het eigenlijk een tour auto is. Bovendien merk ik ook dat de auto toch sneller is met bijv. optrekken dan de meeste andere auto’s, maar het is geen race monster (Niet dat je nou ook met 200 km/u over de snelweg scheurt met je kap open…)”
Overigens laat ik goede deals van een 1.8 niet links liggen hoor!
Kent u verder misschien een goede opel specialist?Ow omdat een Audi A3 1.8 (20V) Duur loopt, zou die van Opel dat ook Spontaan doen???
Kan je niet Vergelijken, die 1.8 van de VAG groep is eenmaal niet zo’n hele beste, met of zonder turbo maakt daarbij niet uit…
Onzuinig en niet heel betrouwbaar.Enige ervaringen om mij heen met deze Z18XE motor is dat deze toch hele nette verbruiken neer zet, welke over het algemeen niet veel afwijken van de Z14XE.
Bijde motoren zijn prima zat.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.