Aankoopadvies Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Aankoopadvies Corsa C

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    kwalihavome
    Deelnemer

Beste forumleden,

Ik ben opzoek naar een “nieuwe” Corsa. Als tweede auto. Mijn vriendin zal hem vooral voor woon/werkverkeer (50km per dag) gebruiken.

Nu heb ik op verschillende website gekeken, en is mijn oog gevallen op een 1.2 (80pk) MAXX uit 2004 met 121000 km op de teller.
      De prijs is nog net geen €4000,-, maar hier komt nog wel €795,- afleverkosten bij.
      Is dit niet heel veel? 20% komt er nog bovenop. Wat wordt er voor dit geld gedaan? Dit ga ik vragen wanneer ik een proefrit ga maken, maar hebben jullie een idee waar dit heen gaat?
      Daarnaast, is €4000,- een schappelijke prijs? Er zitten veel opties op. Zoals airco, cruisecontrol, cd30mp3, leren stuur & 15″ lichtmetaal.

Ik ben er niet zo van op de hoogte en bang dat we misschien teveel betalen en de kleur en uitstraling “te mooi” vinden.

Thanks, groet, Floris

KRSA2000
      Deelnemer

Zoek op de diverse verkoopsites naar een vergelijkbare corsa en zie je gauw genoeg of de prijs klopt.

€800 voor een 2e hands wagen rijklaar te maken is sowiezo veels te veel!

kwalihavome
        Deelnemer

Ja dat dacht ik dus ook. Daarbij komt ook dat er geen Bovag-garantie bij zit.
          Wellicht dat dit nog wel te onderhandelen valt. Als de afleverkosten worden meeberekend met de aanschafprijs, komt deze boven het minimum van €4500 van de bovag-garantie uit.

“13. Deze garantie geldt uitsluitend indien BOVAG garantie is afgegeven door een bij BOVAG
          aangesloten autobedrijf voor een auto, waarvan de koopprijs tenminste bedraagt:
          4500 EURO of indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan 4500 EURO
          maar wél meer is dan 35 % van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.”

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.