Onder de motorkap: haal de zwarte plastic doppen links en rechts op de veerpoten los en check op roest daaronder.
Als motor stationair draait moet de oliedop er losgedraaid op blijven liggen, anders te hoge oliedruk.
Check of je koelvloeistof ruikt.
Achter de voorwielen: check subframe en wielophanging op roest.
Glazen vd buitenspiegels kunnen los zitten, spiegelverwarming doet de lijm verbrokkelen.
Lees storingsgeheugen uit dmv pedaaltest ( gas en rem ingetrapt houden, contact aanzetten, ECN storingscodes verschijnen in de km teller.)
Afdekplaatjes dakdragers verpulveren en verdwijnen.
16xep 2005 had een moeilijke hortende koppeling af fabriek.
Check of beide sleutels werken, zowel de afstandsbediening als starten.
De stuurmodule had issues, dan werkt de claxon niet als de koplampen branden (apk afkeur).
Een InSP melding in de km teller geeft aan dat de auto aan een servicebeurt toe is. Is zelf te resetten.
D riem staat in dunne instructieboekje waar de inderhoudsschemas afgestempeld staan. Check voor kilometer/jaren vervangingsinterval. Bij twijfels laten vervangen, incl de multiriem.
Een melding Koelvloeistofp. in de radio display slaat op een lege ruitesproeier (vertaalfout).
Een melding Niveau koelvloeist. kan een defecte sensor zijn. Check koelvloeistoftankje.
Succes