Aankoopadvies

Forumindex Forums Modellen Corsa Aankoopadvies

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Jacob1961
    Deelnemer

Beste forumleden,

Mijn zoon heeft nu een Astrag X20XEV maar vindt deze nogal duur in brandstofverbruik.
      Hij overweegt nu een kleinere auto te gaan kopen en denkt aan een Corsa, mede doordat wegens een andere baan het woon/werk verkeer veel meer is geworden.
      Hij rijdt nu bijna 550 kilometer per week aan woon/werkverkeer, wat is aan te raden: een Corsa C met een kleinere benzinemotor 1.2 16V of 1.4 16V of een met een dieselmotor?
      Ik weet niet goed hoe je dit het beste kan berekenen, er schijnen formules voor te zijn.
      Wie kan/en wil ons advies geven?

Groet,

Jacob.

xladage
      Deelnemer

Heeeeel erg grofweg door de bank genomen zit je met diesel goed vanaf 15.000KM per jaar

Anoniem

Inderdaad erg grof genomen, want met mijn Astra moet je al op minimaal 25.000 zitten per jaar, wegenbelasting van 105 euro per maand… Weet niet hoe dat bij een Corsa is?

Daarbij komt ook nog het onderhoud kijken.. Ik vind het voor de diesel duurder dan voor de benzine…

pascal1109
          Deelnemer

http://www.omslagpuntberekening.nl/

Hier kun je vanalles berekenen en zien wat de kosten ongeveer kunnen bedragen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.