Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aankoopadvies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2012 om 15:57 #17244058
Hallo,
Op dit moment rijd ik een Saab 9-3 uit 2000, erg fijne auto maar ben nu toe aan iets anders. De auto heeft al 440k gelopen (en loopt nog steeds mooi, daar niet van) maar ik vind Saab toch vrij onderhoudsgevoelig. Maar dat even terzijde.
Ik ben nu op zoek naar een leuke auto tot max. €2000 en heb altijd al wel een zwak gehad voor de Astra G. Maar dan wel in 3 deurs uitvoering, 5 deurs vind ik 10x niks.Maar nu zou ik graag wat advies willen over dit model, mijn Saab is erg luxe uitgerust (zoals elke eigenlijk) en ben benieuwd welke snufjes een Astra kan hebben tot mijn max prijs. En wat zijn typische kwaaltjes van deze auto’s, met andere woorden, waar moet ik op letten als ik ga kijken bij een Astra?
Is het überhaupt reëel dat ik naar een Astra G kijk in mijn prijsklasse? Het liefst heb ik natuurlijk een niet al te oude auto maar als hij gewoon goed onderhouden is vind ik het natuurlijk ook niet zo erg.
Bij voorbaat dank! :D
28 oktober 2012 om 16:23 #17956540je heb een hele dure redelijk nieuwe wagen.
en je wilt nu ineens naar 2000 terug, beetje vreemd :hmmzmaar goed. astra g is een prima auto.
je heb ze in die prijsklasse in een niet al te luxe uitvoering hor.
zeker gezien het feit dat je een betrouwbare auto zoekt.
als je voor een astra wilt gaan, dan zou ik iets meer uitgeven. voor 3500 heb je echt een leuk ding. met best wat luxe28 oktober 2012 om 16:41 #17956539Wat vind je van een Astra G Coupé dan? Prachtige auto’s en de meeste zijn aardig luxe!
28 oktober 2012 om 16:44 #17956538Mijn Saab rijdt op LPG en komt uit op 1355 kg (5kg te veel :swear ) dus €91 belasting p/m, en het betreft een 185 pk turbo uitvoering, als 20 jarige is dit een erg duur grapje (€80 verzekering p/m). Qua vaste lasten is de Saab gewoon heel duur en zo’n Astra is er ook tot 1050 kg wat mij erg aanspreekt. Ik ben best bereid in ruilen op luxe maar mijn minimale eisen zijn toch wel ten minste 1 airbag en stuurbekrachtiging. Elektrische ramen zijn ook wel fijn en is absoluut geen overbodige luxe. Heeft zo’n Astra ook ABS? Dacht van wel.. En je kan natuurlijk zo’n auto altijd nog aankleden. Hiervoor had ik een Saab 900 uit 1996 en heb ik ook leuk aangekleed met leer, cruise control en hout inleg etc.
En ja €3500 zijn toch wel weer een stuk meer centjes..
28 oktober 2012 om 16:46 #17956543Astra Coupé? Heb ik nog niet eerder van gehoord, zou je dat misschien willen uitleggen?
28 oktober 2012 om 16:49 #17956541Voor 2000,- heb je best een astra G met elektrische ramen en spiegels ABS en stuurbekrachtiging is standaard en ja alles is natuurlijk aan te passen naar eigen smaak
Maar ben je nog op zoek naar een bepaalde motor bijvoorbeeld 16 klepper of is een 8 klepper ook goed?
Een benzine of een diesel?
28 oktober 2012 om 16:51 #17956542Dit is een astra g coupe ziet er net weer wat mooier uit dan een 3 deurs en over het algemeen een stuk luxer en duurder:
28 oktober 2012 om 16:59 #17956537Sorry, helemaal vergeten brandstof en e.d. erbij te zetten, wil graag een benzine of heel misschien weer LPG mits de belasting niet te gek wordt. Vermogen maakt me eigenlijk niks uit zolang je maar mee kan komen in het verkeer. De 185pk benut ik nu ook amper, alleen met snelweg is het wel prettig.
En ik vind aan een 5 deurs dat lange model altijd lelijk en vind zo’n Coupé eigenlijk niks eerlijk gezegd. Had net even snel op MP gekeken en er is weinig aanbod voor mijn budget en het meerendeel zijn sjonnie-bakken.
Dat is ook nog zo’n punt, hoef geen (ex)sjonnie-bak. Heb eerder 1 gehad en die kon regelrecht naar de sloop toe. Heb liever het saaiste model met de saaiste wieldoppen erop dan een afgetrapte sjonnie-bak :D
28 oktober 2012 om 17:11 #17956536Dan zou ik als ik jou was gaan voor een X1.6XEL die heeft 101pk kom goed mee in het verkeer en zijn ook niet zo gek duur je hebt ook nog de 8 kleppers deze zijn wel erg betrouwbaar maar komen weer wat minder goed mee met het verkeer.
28 oktober 2012 om 17:21 #17956535Zoiets ja, koop gewoon een technisch goed onderhouden en net uitziende Astra met de gangbare opties.
En als je leren bekleding wilt, hou je gewoon even Marktplaats in de gaten en schaf je dat een keer aan.
Weer even sparen, paar mooie projectorkoplampjes erin.
En ga zo maar door…28 oktober 2012 om 17:28 #17956533Oke, bedankt voor jullie advies. Zijn er nog dingen waar ik op moeten letten bij bezichtigingen? Roest of zwakke punten van de auto?
28 oktober 2012 om 17:29 #17956534Ja je ziet genoeg mensen met een standaard astra die van no option naar full options gaan
28 oktober 2012 om 17:34 #17956532Ja roest rond de tank klep, even 25-30 gaan rijden in z’n 3 en dan kijken als je gas geeft of hij niet stottert of trilt zijn de banden goed remmen goed onderhoudshistorie.
Hoe gaat het weg rijden slipt de koppeling maakt ie rare bij geluiden zoja laten staan of met de verkoper afspreken om te laten repareren of zelf gaan knutselen.
En laat je er niet in naaien kijk goed onder de motor kap let op lekkages werkt alles en let op roest rond de wiel randen.
En bij twijfel laten staan.
28 oktober 2012 om 17:34 #17956531Ja roest rond de tank klep, even 20 gaan rijden in z’n 3 en dan kijken als je gas geeft of hij niet stottert of trilt zijn de banden goed remmen goed onderhoudshistorie.
Hoe gaat het weg rijden slipt de koppeling maakt ie rare bij geluiden zoja laten staan of met de verkoper afspreken om te laten repareren of zelf gaan knutselen.
En laat je er niet in naaien kijk goed onder de motor kap let op lekkages werkt alles en let op roest rond de wiel randen.
En bij twijfel laten staan.
28 oktober 2012 om 18:09 #17956544@Opeltje17 wrote:
Voor 2000,- heb je best een astra G met elektrische ramen en spiegels ABS en stuurbekrachtiging is standaard en ja alles is natuurlijk aan te passen naar eigen smaak
Maar ben je nog op zoek naar een bepaalde motor bijvoorbeeld 16 klepper of is een 8 klepper ook goed?
HOOOO niet alle astra G modellen hebben standaard ABS, wel stuurbekrachtiging.
onze astra G stationwagon uit 2000 had ook geen ABS.Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;28 oktober 2012 om 18:53 #17956545@opel-mark wrote:
@Opeltje17 wrote:
Voor 2000,- heb je best een astra G met elektrische ramen en spiegels ABS en stuurbekrachtiging is standaard en ja alles is natuurlijk aan te passen naar eigen smaak
HOOOO niet alle astra G modellen hebben standaard ABS, wel stuurbekrachtiging.
onze astra G stationwagon uit 2000 had ook geen ABS.Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;OOH dacht dat alle G’s ABS hadden foutje moet kunnen.
28 oktober 2012 om 19:27 #17956546Mijn vorige had ook geen SBS maar mijn x16xel heeft dit wel, had iets met uitrusting te maken de gl heeft het niet de pearl wel en sport ook club weet ik niet zeker
28 oktober 2012 om 20:05 #17956547Geen SBS6? :jerry
nee geintje hoor snap wat je boedoeld :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.