Aankoopadviees

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aankoopadviees

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258278
    Luuk123
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2012

      Hallo allen,

      Ik ben van plan een Vectra C GTS of een Signum aan te schaffen. (Diesel)
      Graag zou ik een automaat hebben.

      Ik hoor en lees echter verschillende berichten over de betrouwbaarheid hiervan, vandaar dit topic.

      Graag hoor ik van jullie wat jullie vinden van de betrouwbaarheid van deze automaatbakken en waar ik evt. op moet/kan letten bij de aankoop.

      Alvast bedankt!

      #18149364
      Kano
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2012
        #18149365
        Luuk123
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2012

          Ja dat heb ik uiteraard gedaan, en lees veel verschillende dingen…

          Wat me trouwens ook opvalt is dat Signums veelal goedkoper zijn als een Vectra C met vergelijkbare kilometers.
          Wat is hier de oorzaak van? Signums zijn toch eigenlijk de ‘uitgebreide’ versie van de vec?

          #18149366
          Peter.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 September 2010

            Omdat de Signum veel minder courant is, met name doordat het een 4-persoonsauto is.

            #18149367
            turbosix
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 November 2010

              Signums zijn ook veel minder bekend, als ik het over een signum heb op bijvoorbeeld mijn werk dan kent bijna niemand dat model. De Vectra kent iedereen wel.
              Onbekend = onbemind toch?

              #18149368
              Kano
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2012

                De Signums worden de laatste jaren veel populairder dan ze daarvoor waren. Ze zijn inderdaad soms zelfs goedkoper dan de Vectra terwijl ze vaak luxer zijn uitgevoerd.

                #18149369
                kimmiej666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 March 2008

                  Als je voor een diesel gaat in elk geval uit de buurt van de 3.0 blijven zou ik zeggen.

                  Dit zijn vaak de goedkoopste diesels tegenover de 1.9, maar motorisch zijn die wel minder betrouwbaar. (y30dt 177pk motor nog iets meer onbetrouwbaar dan de z30dt 184pk).

                  #18149370
                  Nor
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 June 2012

                    Kimmie. Praat voor jezelf. Het is inderdaad sneu dat jij veel last hebt gehad van
                    jouw 3.0. Maar hier tegenover staan heel veel 3.0 diesels waar weinig tot geen klachten over zijn.

                    Het is an sich een beresterke motor en ja pech kan iedereen hebben bij het kopen
                    van een v6 3.0 maar om nou te zeggen “uit de buurt blijven”, dat gaat mij weer te ver ;-)

                    Groet,

                    Nor

                    #18149371
                    kimmiej666
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 March 2008

                      @Nor wrote:

                      Kimmie. Praat voor jezelf. Het is inderdaad sneu dat jij veel last hebt gehad van
                      jouw 3.0. Maar hier tegenover staan heel veel 3.0 diesels waar weinig tot geen klachten over zijn.

                      Het is an sich een beresterke motor en ja pech kan iedereen hebben bij het kopen
                      van een v6 3.0 maar om nou te zeggen “uit de buurt blijven”, dat gaat mij weer te ver ;-)

                      Groet,

                      Nor

                      Wauw uberhaupt eens gelezen alleen al van de mensen hier die een 3.0 hebben?

                      O nee w8 ff, pas als goeroe Wim het zegt wordt het geaccepteerd!
                      ‘T wordt verdorie zelfs door Open toegegeven…. Dat zegt ook niets zeker?

                      En geef geloof ik duidelijk aan, mijn mening of niet soms?

                      #18149372
                      remutr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 August 2012

                        Kim,

                        en Wim gaat hetzelfde zeggen als jij de 3.0 diesel de 2.6 en de 3.2 benzine niet kopen.

                        de mensen met een goede 3.0 zijn in de minderheid t.o.v. de mensen die er problemen mee hebben.

                        geld ook voor de 2.6 benzine trouwens

                        #18149373
                        kimmiej666
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2008

                          Dat klopt Remut dat Wim dat zegt.

                          Hij zei al dat toen we em gekocht hadden het geen goede keus was en na de problemen zei Wim ook told you so..

                          Enige mazzel wat ik heb gehad in alles is dat ik bij een clubbie zit waar je ff op je punt gezet wordt als je eigenwijs doet, maar daarna keihard voor je meedenken en doen om je probleem zo reëel mogelijk op te lossen.

                          #18149374
                          remutr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 August 2012

                            zo’n cluppie moet je idd. hebben, en jij kan heel veel zelf doen aan je vec.

                            Niet iedereen kan en wil dat.

                            Gelukkig heb jij na flink sleutelen wel een hele mooie Vectra voor de deur staan

                            #18149375
                            kimmiej666
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 March 2008

                              @remutr wrote:

                              zo’n cluppie moet je idd. hebben, en jij kan heel veel zelf doen aan je vec.

                              Niet iedereen kan en wil dat.

                              Gelukkig heb jij na flink sleutelen wel een hele mooie Vectra voor de deur staan

                              Ik ben ook zeker blij dat ik hem niet heb opgegeven, alhoewel ik 2 maanden terug nog echt in staat was om em echt weg te doen. (gelukkig achteraf mini probleempje door eigen fout)

                              Maar goed, ook dat sleutelen heb ik weer geleerd van enkelen binnen de club met praktijk hulp en adviezen.
                              Zonder hun had ik nog steeds enkel een oude vectra lopend kunnen houden door de kennis van me pa.

                              #18149376
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                3.0 V6 CDTi en 3.0 V6 CDTi

                                een 3.0Diesel, Beer van een Motor, We hebben er 2 op de zaak gehad, de 177pk Y30DT, bijde dik 250dkm weinig mee gehad, een is gechipped door Opel omdat een programmafout er niet uit te krijgen was, verder vrij weinig..

                                Alleen zitten er Zeker voor de genen die hem gebruikt kopen een HOOP!!! haken en ogen aan.
                                Je moet m niet kopen als je niet kan!! sleutelen, want dan word het een DURE auto in de meeste gevallen.
                                Als je lekker kan sleutelen kan je hem rustig kopen.
                                Tip: Mocht de motor niet helemaal lekker lopen, reageer hier vlot op, Kan je je verstuivers kosten, Daar weet kimmie alles van…

                                AUTOMAAT:
                                rond 2005 is er een slechte serie radiateuren geleverd, waarvan de Warmte wisselaar van de automaatbak sneller dan normaal kapot gaat.
                                Doorrijden met dit probleem resulteerd in een automaat revisie of vervangen, verder is er weinig mis met deze automaten.

                                Willem

                                #18149377
                                Nor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 June 2012

                                  Amen

                                  #18149378
                                  speaker
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 March 2007

                                    De Y30DT is toch wel de meest zwakke motor van Renault. ( kijk maar bij Marcin , die sloopt alleen maar auto’s met deze motoren met motorschade )
                                    Ook in de garage van m’n maatje komen een paar klanten met de motoren ( espace ,etc ) maar er is altijd een hoop gezeur mee ( en relatief hoge kosten om het te maken )

                                    Des al niet te min kan je pech hebben met elke motor. De mijne loopt na 347.000km nog steeds soepeltjes door , terwijl een ander met nog geen 2 ton erg beroerd loopt.

                                    Maargoed…. voor de TS :
                                    Lees je goed in… (maar niet te goed, want je ziet: Zoveel mensen … zoveel meningen)
                                    Persoonlijk ben ik erg te spreken over de Z19DTH motor. Maar ook de ‘oudere’ 2.0DTH is een goede motor….
                                    Dus tja…. ga gewoon kijken bij een auto en luister !! En volg je gevoel !!!!!!!

                                    #18149379
                                    jraaf
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 January 2008

                                      De reden dat ik die 3 liter diesel toendertijd links heb laten liggen in mijn zoektocht naar een fijne diesel en bij de ZDTH uitgekomen ben is dat ik veel mensen op internet vond met dikke warmte problemen op ‘t blok en olie lekkage. Er kwamen vooral bij problemcar veel kapotte blokken naar boven bij de Saab 95. Het ligt volgens mij niet zo zeer aan ‘t blok zelf maar aan de koeling er van. Vooral de achterste cylinder schijnt erg warm te worden met alle gevolgen van dien.

                                      De ZDTH is een heerlijk blok. Alleen enkele aanbouwdelen zoals wervelkleppen en egr onzin zijn prut. ‘T blok zelf is goed en degelijk. Mijne heeft nu rond de 265 op de klok en loopt nog steeds mooi ‘rond’

                                      Ik zou voor een 1.9 gaan en de 3 zeker laten staan en niet in de laatste plaats om dat ik niet kan ‘sleutelen’ :puke

                                      Groet jraaf

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.