Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Aankoop Zafira A Z1.6XE comfort
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2014 om 19:33 #17263359
Hallo Opel rijdend Nederland.
ik ben Rudy hier nieuw op het forum en zou heel graag informatie ervaringen willen wete.
Ik ben van plan om een Zafira A Z1.6XE comfort aan te schaffen.
Ik heb een hoop gelezen over de Z17 versnellingsbak en eventuele problemen.
Mijn vraag is dan ook hoe kan ik merken tijdens een proefrit of deze al ver heen is?
Ik heb al een ritje gemaakt met de auto en het bevalt me goed. Het enige wat me opvalt is dat als ik laag in de toeren volgas geef er vanuit rechts voor een trillend resonerend geluid komt, dit volgens mij bij iedere versnelling en alleen in heel lage toeren ongeveer tot 1700 toeren. iemand enig idee?De Zafira is van 2002 en heeft pas 135.000km gelopen, distributieriem is bij 119.000 vervangen en ziet er nog heel netjes uit. Daarbij loopt deze wagen verder als een zonnetje.
ik hoop dat iemand een verklarend antwoord heeft en nog tips heeft.
met vriendelijke
GroetRudy
15 januari 2014 om 09:08 #18208177Rudy .
Ik heb net een zelfde gekocht van 2004 dat zeg maar over gangs type met 53.000km op de teller .
nou ben ik zelf een grote b ssssstttt Beun zeker met Opels dus dat zit wel goed .
Ik heb deze Zafira helemaal overhoop gehad alles losgenomen en overal alles schoongemaakt roes preventie aangebracht noem maar op.
ik had wat kleine lullige dingen linker voor 3 hoek raampje los ??? boutjes los dus Carglas heeft dit Super opgelost , ik had in een koplamp wat condens , dus nieuw koplamp besteld 60€ ga ik niet voor klooien. ook ik heb ff gekeken distributie opgave is 6 jaar 90.000km deze is van 2010 en heeft schrik niet er net 7000 opzitten dus die mag nog ff . verder heb ik hem helemaal nagelopen mijn eigen banden van de ex Vectra omgezet deze waren net splinter nieuw .ook heb ik in Duitsland een complete uitlaat besteld bij mijn zeg maar leverancier dus die is vanaf de compensator ook nieuw domweg preventief de oude zooi hier aan een knul verkocht. heb nu nog onder weg originele voorremschijven en blokken gaan er ook nog op dan is de auto zeg maar splinternieuw.
verder heb ik aan dacht besteed aan de loop van de rem leidingen bij het sub frame met wat verbuigwerk wel heel behoudend heb ik daar puur meer ruimte gemaakt zodat de boel daar niet kan rotten tevens alles in de parafine olie gespoten wax oil zeg maar met wat zwarte toevoeging dit tevens onder de hele bodem gedaan is mooi plaatje net of hij zo van de fabrieks band afloopt wel natuurlijk met het reserve wiel frame omlaag en dat wiel ff weg. dus op een Airco beurtje na is de auto helemaal nieuw . en neem maar aan ik rij al jaren met deze versnellings bak ook de caravan er achter doe je gewoon normaal is er niks aan de hand .nog mooie arm steun in het midden gemonteerd en ik vind het wel ff best zo ik zit nu op 3700€ wat hij mij kost gaat wat ik retour kreeg Vectra (was bij de eerste kijker weg ) 1700€ dus voor 2000€ heb ik denk ik een topper. 5 jaar met de Vectra gereden was net zo klaar gemaakt van de zomer als nu de zafira kocht de Vectra bij 1e eigenaar voor 2700€ bjr 1998 X16XEL zilveren Station
heb je vragen ik weet niet waar je woont hoor ik het wel,, ohh zou je lampje in de kachel bediening stuk zijn doe niet als ik de hele kolom slopen maar trek is hard aan de midden knop daar zit het lampje achter. ik kan de auto zo onderhand dromen .
Bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.