Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Aankoop Vivaro biturbo 125
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 mei 2017om 21:00 door bart-gsi.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2016 om 09:13 #17277723
Dag allen,
De Vivaro staat al enkele maanden op de wishlist. Het nieuwe model is veel mooier geworden dan het vorige, en minder bedrijfswagen, zodat hij voor gezinsgebruik heel aangenaam is geworden.
Binnenkort doe ik de aankoop, graag jullie advies ivm bepaalde opties
Dubbele cabine, korte wielbasis, MTM 2700, biturbo 125pk
Dubbele cabine voorlopig Elegance, misschien kies ik voor de Cosmo, die verschuifbare zetels heeft, zonneschermen en extra speakers
Kleur: mijn echtgenote zou kiezen voor panorama blue. Ik vind het ook mooi, alleen vind ik het nogal gewaagd. Heeft iemand dit kleur al gezien op een Vivaro/Trafic? Het alternatief is Cassiopea Grijs.
Business Premium Pack: Navi, Camera, auto lampen en wissers
Executive Pack: auto airco, keyless entry, verwarmde zetels, airbags rondom
Kids Pack: donkere ruiten, ruitenwisser achter
Handgrepen A-stijl. Anders is het wat moeilijk instappen. Heeft iemand dit al gezien?
DAB-radio (optie van 50€, toekomstgericht misschien interessant)
Trekhaak met TSA
2 achterdeuren met ramen. Ik had lang getwijfels over 2 deuren vs 1 klep. Maar ik denk dat de klep nogal lomp is. Er is veel plaats nodig achter de auto. Met de caravan eraan kan ze misschien niet open…. 2 deurtjes lijken me handiger, maar dan heb je natuurlijk geen afdak bij regen…
2de schuifdeur. Bij me thuis stappen de kinderen uit aan de linkerkant van de auto, en het is ook gemakkelijk om snel iets in de auto te steken zonder dat je naar de achterkant moet stappen.
Ziezo, dat is het ongeveer. Graag jullie opmerkingen20 augustus 2016 om 13:36 #18325019DAB radio zou ik zeker doen. daar gaan alle zenders straks wel op uitzenden. en voor die 50 euro zou ik het niet laten .en voor de rest zou ik het niet weten :thumb
20 augustus 2016 om 18:19 #18325020ik heb de nieuwe vivaro bedrijfmatig met alle optie’s +leer en een open dak,
zeer tervreden mee3 september 2016 om 08:13 #18325021De wagen is besteld, compleet zoals hierboven beschreven.
Ik heb toch niet gekozen voor de Cosmo-dubbele cabine, maar voor de Elegance. In de Elegance zit er nog een opbergbak onder de zetels, en die verlies je als je kiest voor de Cosmo.
Pano-blue
Leveringsperiode: december :(5 september 2016 om 05:13 #18325022Gefeliciteerd Bart!
Goed uitgerust!
Hang je er nog wat uiterlijke verfraaiing aan?
Sidebars enzo?5 september 2016 om 15:21 #18325023Dankjewel. Voorlopig nog niet. Ik ga hem later misschien nog aankleden: alu velgen als de eerste banden versleten zijn, misschien sidebars, … naargelang het budget
6 september 2016 om 16:55 #18325025Beste, zeker de elegance nemen….en als ik je iets mag aanraden…neem de 9 zitter en laat er een dubbele cabine van maken. Reden is dat je er met de huidige verwarming / koeling niet geraakt om het achteraan te warmen of frisser te maken. Bij de 9 zitter heb je uitlaatmonden op de grond en aan het plafond.
Cosmo , zetels verschuiven circa 3 cm…niet nemen! En voor de led spots moet je het ook niet doen. Want vooraan zit gewone verlichting en dat steekt gewoon af.6 september 2016 om 17:22 #18325026Die cosmo vond ik zeker het geld niet waard tov de elegance. Zetels verschuiven minimaal, opbergbak kwijt, led-spotjes :-), en de extra speakers zijn ook van slechte kwaliteit, dus inderdaad best de elegance. Dat is dan +- 500€ goedkoper.
De combi nemen (8/9 plaatsen) en daarna een dubbele cabine van laten maken is ook een mogelijkheid. Wel wat administratief geregel. Een goede tip ivm de airco/verwarming. De mijne is al besteld als dubbele cabine… hopelijk toch genooeg koeling/verwarming. We zullen zien!
Groeten!6 september 2016 om 17:50 #18325024Beste, dan ben je eraan voor de moeite, de huidige koeling kan het niet aan om het achteraan fris te krijgen bij zomerse temperaturen….ik heb een auto.airco en ben er niet tevreden van. Maar volgens de garage niets aan te doen. Zou het niet meer doen, wel als 9 zitter en omvormen. Geen auto.airco meer, en zeker de navi 50 er uit laten. Voor dat geld kan je aftermarket stukken beter vinden.
6 september 2016 om 18:27 #18325027Onzin!
Ik heb dit verhaal al vaker gehoord.
Wij hebben ook auto airco.
Wintersport en zuid Frankrijk geen probleem.
Zomers moet je m ff helpen door de ventilator zelf op vol vermogen te zetten.
Dat is redelijk normaal.6 september 2016 om 18:41 #18325028Zal er niet veel meer over zeggen maar als je vooraan zit en en wordt constant vrij veel koude lucht geblazen door de auto om het achteraan frisser te maken…sorry, dat vind ik niet aangenaam. Heb jaren met een zafira gereden en was totaal niet nodig. Weliswaar een kleiner model maar in de vivaro werkt het voor mij niet. Ook de stand auto. bij de airco werkt niet. Je moet zelf nog regelen hoe hard deze moet blazen. Bij een automaat hoeft dit niet . Maar volgens 2 garage’s is dit normaal….
6 september 2016 om 19:07 #18325029Het is inderdaad misschien een grote ruimte, en extra verluchtingsmonden zijn dan wel wenselijk. Maar we zullen wel zien.
Nu heb ik een manuele airco, en ben het toch gewoon om aan de knoppen te draaien, dus geen probleem.
Een combi laten ombouwen tot lichte vracht is toch ook een hele onderneming om dit relatief klein probleem op te lossen.
Ik hou jullie op de hoogte… wel pas in december…
Bedankt voor jullie inbreng.6 september 2016 om 20:18 #18325030Ik kom uit een Mercedes R……, dat is een Sklasse op hoge poten.
Dus ben best wel een beetje luxe en comfort gewend.
In de Mercedes ging de airco automatisch keihard blazen als dat nodig was.
Nu moet ik dat zelf regelen in het begin.
Als alles op temperatuur is gaat het op de auto stand gewoon goed.
Ik geloof best dat de extra uitstroom openingen in de 9 persoons versie gunstig zijn.
Maar ik heb ze dus niet nodig.5 januari 2017 om 13:46 #18336244Intussen rij ik een maandje met de nieuwe Vivaro, tot volle tevredenheid!
Het kleur vind ik echt geslaagd. Veel mensen zeggen dat dit goed staat.
Het verbruik zit momenteel op gemiddeld 7,5L/100 km (of 1 op 13.3). Ik heb tot nu toe nog geen grote afstanden gedaan, en al wat met aanhangers gereden, misschien zakt dat verbruik nog wel wat.
De laadruimte heb ik afgewerkt met houten platen van http://www.freespaneel.nl. Voor 350€ incl levering en BTW heb ik de vloer in antislip 12mm, en zijkanten multiplex 12mm met sleuven. Montage ervan is gemakkelijk. Er werd geadviseerd om de vloer te schroeven, maar ik heb die gelijmd. De bodem van de laadruimte leek me enkelwandig. De schroeven zouden dan direct in de buitenruimte zitten, en dat leek me niet goed ivm roestvorming. Enkele dotten TEC-7 doen het ook wel. De zijkanten heb ik wel geschroefd met de meegeleverde zelftappers. Pasvorm van de platen was perfect.
Ivm met de trekhaak: er zit een 13-polige fiche op, maar er is geen permanente of geschakelde stroomdraad aanwezig (handig voor caravan). Er ligt wel al een kabeltje klaar in de zijkant van de laadruimte (rood 2,5mm²). Die vind je aan de linkerkant, achter de plastiek-afdekking. De rode kabel zit meegedraaid in een andere kabelbundel. Er zit nog geen 12V op, want er moet eerst een zekering geplaatst worden in de zekeringenkast. (klein type, plaats nr 10 dacht ik). Dit is een klusje voor een volgende keer.28 januari 2017 om 13:38 #18337703Hallo,
Nu je al een tijdje rond rijd, mijn vraag hoe is het geluid van de radio in je wagen ?
Grt gukky
28 januari 2017 om 13:46 #18337704Eigenlijk valt die radio best mee. Al moet ik wel zeggen dat ik geen hoge eisen heb op gebied van muziek. Ik heb de optie DAB genomen zodat de ontvangst altijd goed is. De standaard luidsprekers gelaten zoals het was. In de dubbele cabine zitten geen extra speakers.
Bij de instellingen van de radio heb ik wel één of andere optie aangepast zodat het geluid wat ‘voller’ klinkt.
De bluetooth verbinding werkt goed, maar ik moet wel luid praten opdat men me goed hoort aan de andere kant. Volgens mij is de microfoon een beetje ongelukkig geplaatst, zo in het plafond. Ik moet het volume zelf op ongeveer 75% zetten om de mensen goed te horen.2 februari 2017 om 14:00 #18337970Hallo,
Ik heb nagenoeg dezelfde bus als jij, alleen 145 i.p.v. 125.
Vandaag bericht gekregen dat hij eind volgende week op te halen is.
Ben benieuwd.
Grt. Gukky
2 februari 2017 om 15:58 #18337975Gefeliciteerd!
Ik hoop voor je dat je er meer plezier mee hebt dan ik van die van mij heb gehad.
Na 1,5 jaar was ik de herrie helemaal zat.
Voor mijn reizen op de Duitse Autobahn maakt het ding gewoon veel teveel herrie.
78 dB…….., bij 150 Km/uur
De herrie, samen met het gebrek aan ruimte en comfort op de bijrijdersbank, en het gemis van een automaat hebben mij doen besluiten een VW Caravelle 204 PK DSG te bestellen.
Ik hoop hem met een paar dagen te kunnen halen.21 mei 2017 om 11:25 #18343616Waarschuwing bij het kopen van een nieuwe Opel Vivaro !!
Let er op dat als je een Opel Vivaro wil gaan kopen dat je na + – 26000 een geheel andere
Opel rijd als dat je tijdens de proefrit heb gedaan, De Opel gaat op een gegeven moment
nadat hij zeer stil en tevreden zijn werk deed veranderen in een brommende en trillende Opel Vivaro, dat doet hij vooral als moet werken en in zijn 4,5,en 6 versnelling.
Het is dan net of hij op 3.1/2 cilinder gaat lopen.
Volgens de Opel importeur / technische dienst is dit bekent bij de Vivaro maar dit is geen probleem , maar een product eigenschap en ze gaan er niets aan doen ?
Dus Bezint eer ge begint .21 mei 2017 om 20:27 #18343630Bedankt voor deze waarschuwing. De mijne gaat dus zeker de deur uit na 25.000km. Ook bedankt om dit 3 keer te posten op dit forum, zodat het zeker gelezen wordt door alle potentiële klanten.
Even ernstig, dring gewoon aan op een oplossing bij je dealer als er zich een probleem voordoet. En kom niet met algemene conclusies zonder dat je daar zelf onderzoek naar gedaan hebt.
Als je een oplossing voor het probleem met je Vivaro gevonden hebt, vergeet dan zeker niet deze oplossing te vermelden op de websites/fora waar je dit probleem aangekaart hebt. De andere Vivaro-rijders die hetzelfde probleem hebben zullen je dankbaar zijn.21 mei 2017 om 21:00 #18343632De ene monteur is de andere niet… dus pin jezelf niet op 1 conclusie van en dat je met je kluitje in het riet geflikkerd wordt… zoals ik al eerder in een ander topic aangaf.. als de bus vanaf de eerste km al trillings en probleemvrij is dan zou hij dat na 250.000 km nog steeds moeten doen… dat er kinderiektea en zwakke punten zijn kan altijd gebeuren. ( zoals met de m32 bakken). Dus voor alles is een oplossing en ruimte voor verbetering… ligt er alleen aan tot hoever je in de buidel wil tasten om het tebekostigen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.