Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Aankoop Vectra/Signum diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2014 om 15:58 #17265299
Beste leden,
Het is alweer een tijd geleden dat ik online was, bezit momenteel een corsa B diesel.
inmiddels staat de teller op 323k op een paar kleine dingen na geen gekke dingen meegemaakt.
Wel verbruikt hij tegenwoordig meer olie.
Met de komst van de kleine willen we een grotere auto met name een STATION, dit ivm vakantie en het is makkelijker voor spullen etc. heb ik zitten kijken naar vectras en signums van bj 2003-2006mijn vraag is eigenlijk vragen :)
welke blokken zijn gevoelig welke niet, zo heb ik een paar 3.0 v6 gezien en ook veel 2.2 dti blokken.
wat zijn de aandachtspunten en welke raden jullie absoluut af.
welke raden jullie aan, welke uitvoering etc.Alvast bedankt voor alle hulp.
14 april 2014 om 16:14 #18228964Ik zou een V6 afraden, zie relaas van Kimmi.
Groet jraaf. 2.2 dti is wel betroubaarste van. ‘T stel denk ik.Ik heb zelf een dth, heeft aardig wat gemekker gehad met aanboudelen.
Groet jraaf
14 april 2014 om 19:25 #18228965Als je een V6 wil rijden zal je zeker rekening met een dikke portemonnee moeten houden als het mis gaat. 2.2 is wel een zeer betrouwbaar ja maar qua rijden niet te vergelijken met een V6. Het blijft altijd een kwestie van geluk met wat je koopt en als jezelf wat handig bent kun je veel zelf doen om de kosten beperkt te houden.
Succes met je keuze :thumb
15 april 2014 om 00:20 #18228966Ben zelf erg handig, heb zelf meerdere motorswaps gedaan incl. aanpassen van kabelboom ( VAG )
ben momenteel bezig met een golf 2 VR6 compressor.maar zoals ik het lees raden jullie eigenlijk een 2.2 aan :)
heb iig genoeg leuke autos gezien met een 2.2 motor,15 april 2014 om 06:58 #18228967De cdth is erg leuk, en als je het goed aanpakt. (meteen catch can plaatsen). Vallen de onderhoudskosten ook wel mee.
Motorisch heb ik in 200k km weinig problemen gehad, buiten de bekende zaken als vliegwiel en Wervekleppen.
15 april 2014 om 08:09 #18228968Rij nu zelf al heel wat km met de 2.2 en moet zeggen tot op heden zeer tevreden king:
Er zijn echter altijd dingen om goed te bekijken de EGR en Wervelkleppen zullen wel een FLINKE schoonmaakbeurt kunnen gebruiken :(
Voorts zou je er direct voor kunnen kiezen om de EGR af te koppelen en een CHEATER te plaatsen ;)De enige problemen die ik heb gehad zijn EGR en Wervelkleppen gerelateerd :puke maar de oplossing :vertag niet meer dan een paar euro een uurtje werk en een paar zwarte handen :afro
15 april 2014 om 08:23 #18228969AnoniemLid sinds:
1 January 1970Z1.9DTH 150 pk, heeft de auto meer dan 100 dkm gelopen. Inlaatspruitstuk kan mankementen geven met de wervelkleppen, onderdeel kost ruimt €200. Klein aandachts puntje of de 3de injector de stekker is vervangen. Zoals gezegd carterventilatie is raadzaam om die los te halen van de inlaat en een catch-can plaatsen. Zo hou je de inlaat schoon. En de EGR exhaust regeneration valve. Die zorgt ervoor dat een deel van de uitlaatgassen terug de verbranding ingaan. Erg klep kan vol roet gaan zitten waardoor de klep vast blijft zitten in storing kan geven. Vaak is vervangen de enigste optie.
verder een heerlijke motor waar je op de boven genoemde punten heel veel plezier van kan hebben.
owja en de Dual mass vliegwiel kan +- €200.000 km mee. Dat herken je aan geklapper onder de motorkap. Met gestarte motor in de vrij ook te merken wanneer je de koppeling ietsje indrukt. Zo een reparatie KAN ruimt €2000 zijn. Vliegwiel kost alleen al €800. Ben je handig via ebay kan het veel goedkoper15 april 2014 om 15:00 #18228970heb nu deze gezien
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m798400503-opel-vectra-2-2-dti-elegance-xenon-ecc-cruise.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m790243575-opel-vectra-station-2-2dti-elegance-leer-bj-2004.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 april 2014 om 15:18 #18228971valt nog mee 2750 en 2800. Qua foto,s vind ik de zwarte mooier maar de zilver heeft boekjes. Maar het beste is er gewoon met beide te rijden en daarna is wat puntjes op te schrijven. En kijken welke je beter bevalt. Qua prijs lijkt mij weinig mis. Heb voor mij B uit 1999 1650 Betaald. Dus dan is 2750 voor een 4-5 jaar jongeren geen slechte deal. Tja Km standen van 250.000 Ton zijn dan wel normaal. Maar als het blokje goed is onderhouden kunnen die dingen gerust nog 100.000 Erbij hebben :)
15 april 2014 om 15:41 #18228972zwarte heeft ook onderhoudsboekjes erbij.
vind de zwarte ook net iets mooier eerlijk gezegd.
auto moet 1-2 jaar meegaan :agentdenk dat ik sowieso deze 2 ga bekijken.
15 april 2014 om 16:47 #182289732 Jaar moet toch wel lukken. Als ze technisch gewoon Ok zijn. Gewoon goed onder de kap en onder de wagen kijken. En met proefrit bij beide gewoon heel goed luisteren of je geen rammeltjes enz hoort.
15 april 2014 om 17:22 #18228974Km is geen probleem van beide niet
Denk even aan de veren voorzijde stabstang verbindingsstukken
Kijk even of de auto erg rookt bij koude motorVind persoonlijk de zwarte mooier
16 april 2014 om 01:16 #18228975vind de zwarte ook mooier, ook omdat het leer heeft ( vind ik prettiger )
man wat zijn er een hoop uitvoeringen.Is een Elegance standard met xenon ?
want door het bos zie ik de bomen niet meer, rijd wel een corsa maar heb meer kennis van VAG.16 april 2014 om 06:19 #18228976Nope hier ook een elegance standaard geen leer(nu wel) geen xenon (mee bezig)
Gewoon een aantal bekijken en een goede degelijke testrit
Liefst onaangekondigd kun je hem lekker met koude motor horen zien en voelen16 april 2014 om 13:57 #18228977@jraaf wrote:
Ik zou een V6 afraden, zie relaas van Kimmi.
Groet jraaf. 2.2 dti is wel betroubaarste van. ‘T stel denk ik.Ik heb zelf een dth, heeft aardig wat gemekker gehad met aanboudelen.
Groet jraaf
Heb begrepen dat een aantal zwakheden die de Y30DT (C1) had in de Z30DT (C2) opgelost zijn. Mij lijkt de 2.2 ook een veel verstandigere aanschaf, maar als je op je gevoel afgaat wist ik wel wat ik zou kopen :P
Merk gewoon dat alles duurder is en je op een best forse prijs per km komt door het behoorlijke verbruik, dure onderhoudskosten (standaard onderhoud is gewoon al duurder) en forse wegenbelasting. Maar alsnog is het wel een auto waarvan je regelmatig een glimlach op je gezicht krijgt.
27 april 2014 om 21:31 #18228978hoe is de automaat van die 2.2 dti modellen ?
13 juni 2014 om 22:57 #18228979nou heb sinds een paar dagen een Vectra C station V-Line
1.9 CDTI uit 2005 met tig opties waaronder een groot navigatie met kleurenschermben er zeer content mee, echter er is een probleem
auto is uitgelijnd maar trekt nog steeds naar rechts als je stuur loslaat, alles onder bekeken nergens speling op wel is er speling op de achterste draagarm boven ( rechter wiel ) maar daardoor zou die niet zo erg moeten trekken.14 juni 2014 om 04:57 #18228980Gefeliciteerd met je aankoop !!
Heb je de bandenspanning gecheckt?
14 juni 2014 om 14:15 #18228981kwam laatst een topic voorbij over een Vec die ook maar bleef trekken, stond een hoop info in.
14 juni 2014 om 15:00 #18228982:kewlpics
Hoop dat je probleem snel opgelost word
15 juni 2014 om 20:10 #18228983probleem is meteen gevonden, banden voor waren gecupped, voorbanden achterop gezet en probleem was weg, dus zal binnenkort een setje nieuwe banden halen.
wat me wel opvalt is dat onderdelen vrij duur zijn :shock:
zal fotos plaatsen zodra ik een paar mooie heb geschoten
7 september 2014 om 21:47 #18228984Heb eindelijk fotos kunnen maken van mijn Vectra :thumb
Zoek nog een rechter achterdeur en voorscherm rechts
brand maar los zou ik zeggen
7 september 2014 om 21:54 #18228985Mooie stickerverzameling op de voorruit! En jammer van die kleine deukjes aan de rechterkant, maar daar maak je al werk van begrijp ik :thumb
Mooie auto! Die donkere voor- en achterlichten staan hem goed7 september 2014 om 22:01 #18228986stickerverzameling was eerder verplichting dan smaak, tolwegen van oostenrijk, slovenie en Bulgarije en terugweg ook :)
ze gaan er ook weer vanaf.Idd de deur en zijscherm worden nog vervangen mits ik ze kan vinden.
7 september 2014 om 22:02 #18228987Zilver is een redelijk gangbare kleur, maar je moet toch maar geluk hebben dat de slopen in de buurt een onbeschadigde C station in precies jouw kleur hebben staan. Anders moet je gaan overspuiten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.