Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Aankoop vectra c GTS 2003 z18xe waar op letten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2013 om 17:40 #17262254
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en vindt het dan wel zo netjes om mij even voor te stellen,
Ik ben Arjan en woon in Friesland, ik rijd op dit moment een passat 2.3 V5 4 Motion uit 2002, maar dat verandert snel omdat ik een vectra GTS uit 2003 op het oog heb, ik vind het gewoon een mooie volle auto om te zien en in de kosten scheelt het ook een heel eind, aangezien ik veel pech met vw heb gehad probeer ik nu een opel, ook omdat mijn vader er nooit wat mee heeft ( Astra G 2003 Z16SE )Er zijn mij al een paar dingetjes opgevallen aan de vectra die ik op het ook heb zoals dat de temperatuur meter niet uit de hoek komt, en de bovenste en onderste radiateurslangen geleik warm worden waarbij ik denk aan een openstaande thermostaat.
ook zijn de koplampen niet de mooiste en heeft hij wat steenslag wat opvalt (Zwarte auto he)maar in elk geval wat ik het belangrijkste vind, zijn deze motoren wat betrouwbaar Z18XE heeft nu 160000 km gelopen 30000 geleden dis riem en beurtje ( Altijd tot nu aan toe OPEL onderhouden ) is nu afkomstig van 2e eigenaar
Auto ziet er voor de km en leeftijd keurig uit,
ik heb zelf aardig verstand van auto’s maar altijd weinig opels in onderhoud gehad (werk bij een garage)
Graag hoor ik hoe jullie ervaringen zijn met deze vectra c gtssen en de Z18XE
Gr Arjan
30 november 2013 om 19:17 #18196187Prima motoren mits niet afgetrapt. Let op olieverbruik komt welneens voor. Thermostaat is ook een puntje, maar simpel te vervangen.
1 december 2013 om 13:30 #18196188Bedankt voor je reactie,
ik had de peilstok er al even uitgehad en staat net onder max ongeveer 10000 na zn beurtje, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de vorigen eigenaar nooit bijvulde, en de thermostaat is een onderdeeltje van een paar 10tjes dus daar zal ik niet om zeuren,
als er verder geen spannende dingen voorkomen dan bedank ik alvast en hoop ik dat ik een deal sluiten kan.
3 december 2013 om 07:22 #18196189Hi Blackgts,
ik rij zelf ook in een Z18XE; sinds ik hem heb, gelukkig weinig problemen gehad met de motor.
Een beetje de standaard dingen, bougies vervangen, bobine vervangen, accu vervangen; Uiteraard direct na de aankoop de distributie en alle spanrollen vervangen.Ik rij zelf 80% binnenstad met de auto, dus benzineverbruik ligt wel wat aan de hoge kant
maar verder ben ik er nog steeds hartstikke tevreden mee; draait goed, start goed, geweldige wagen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.