Aankoop tips: Vectra C 1.8 Station Easytronic 2008 90.000km?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aankoop tips: Vectra C 1.8 Station Easytronic 2008 90.000km?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Brouwer

Beste Forummers,

Ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraagje.

Heb een Opel Vectra 1.8 Station Easytronic 2008 90.000km op het oog.

Wie kan mij hier meer over vertellen, plus/minpunten?
      Las iets over elektronische storingen (oa elektr. achterklep) kraken??

Kunnen de Vectra rijders hier iets meer over zeggen?

Zie graag jullie reactie tegemoet! Alvast bedankt voor de moeite!

Gr Jan

stefanDTI

Z18XER.

Let op het rammelen van de nokkenasverstellers bij stationair lopen. als ze heel veel lawaai maken zijn deze defect.
        En dit motor blok absoluut niet op gas laten lopen !!

arjontje
        Deelnemer

Zeer groot min punt.
          De versnellingsbak. Die is nou niet bepaald storingsvrij.
          De regel motoren staan ze met bosjes te vervangen.
          Dit is namelijk een handbak omgebouwd tot automaat.

Wil je een automaat kies dan voor een normale automaat.
          Maar kijk daar of de radiator al eens is vervangen. binnen in de radiator gaat het wel eens lekken naar de versnellingsbak koeler.

Brouwer

@arjontje wrote:

Zeer groot min punt.
            De versnellingsbak. Die is nou niet bepaald storingsvrij.
            De regel motoren staan ze met bosjes te vervangen.
            Dit is namelijk een handbak omgebouwd tot automaat.

Wil je een automaat kies dan voor een normale automaat.
            Maar kijk daar of de radiator al eens is vervangen. binnen in de radiator gaat het wel eens lekken naar de versnellingsbak koeler.

Oke bedankt voor de reactie, zijn er dan geen positieve gebruikers van de Easytronic??

wagnas
            Deelnemer

Ik hoor ook alleen maar negatieve berichten over de Easytronic. Beter maar niet kopen. Ga anders voor een echte automaat.

Toen ik mijn Vectra kocht begin dit jaar was er ook een klant die een Easytronic inruilde na er maar korte tijd in gereden te hebben. Kon er niet aan wennen en kocht weer een handgeschakelde Vectra.

Anoniem

Mijn ouders rijden een Meriva met easytronic.
                Je moet er echt wel mee leren omgaan. En zeker met je rechtervoet anders is het brullen onder de motorkap. Hoe rustiger je er mee rijd hoe mooier het systeem schakelt. Te snel afremmen en dan weer optrekken werkt ook niet heel lekker. Net of de easytronic niet zo snel kan schakelen.

Opeltje17
                Deelnemer

Zijn inderdaad vaak storingen in de robots, techniek is leuk bedacht maar werkt in de praktijk gewoon niet heb er zelf al een aantal vervangen en van de prijs wordt je niet vrolijk.

arjontje
                  Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Zijn inderdaad vaak storingen in de robots, techniek is leuk bedacht maar werkt in de praktijk gewoon niet heb er zelf al een aantal vervangen en van de prijs wordt je niet vrolijk.

Klopt heb er nier op de zaak ook 1 gehad. schakelmechanisme koste 2000,- euro.

Maar bij actronic kunnen ze die reviseren. Maar dan ben je nog een hoop geld kwijt.

@Helmer opelfan wrote:

Mijn ouders rijden een Meriva met easytronic.
                    Je moet er echt wel mee leren omgaan. En zeker met je rechtervoet anders is het brullen onder de motorkap. Hoe rustiger je er mee rijd hoe mooier het systeem schakelt. Te snel afremmen en dan weer optrekken werkt ook niet heel lekker. Net of de easytronic niet zo snel kan schakelen.

Klopt mijn moeder heeft een corsa gehad met easytronic.
                    Maar in de easytronic moet je leren rijden. je kan idd schakelen met je rechter voet.

Maar 2 maanden na aankoop lag de drukgroep al in stukken. waren 4 “vingers” afgebroken. (was een nieuwe auto)
                    Als ik er mee reed gooide ik hem gelijk in zelf schakel stand. En dan nog duurt het schakelen te lang.
                    En af en toe leek het, of het net verkeerd staat in de bak, en dan krijg je horor geluiden te horen niet normaal, voornamelijk naar de achteruit.

R van Lune
                    Deelnemer

Wij hebben een astra easytronic gehad. Hier hebben we veel geklooi mee gehad. Toen ik nogmaals bij de dealer kwam vertelde een monteur mij dat ze een agila hadden gehad met een easytronic bak. Bij die auto zijn ze gestopt met repareren toen ze op €3500,- a €4000,- zaten en het nog niet klaar was…. ze konden het probleem gewoonweg niet vinden. Dit traject wilde ik niet in. Heb de astra ingeruild tegen onze huidige vectra. Nu weer een lekkere handgeschakelde auto!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.