Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aankoop tips vectra-b station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2012 om 13:48 #17252570
zijn er dingen waar ik op moet letten bij een vectra-b station ??? het is een 16/16v ecotec km stand is 171.000 bj 1997
27 september 2012 om 14:05 #18071833Standaard kwalen van de Vec-B (na wat zoekwerk hier op het forum):
– roest bij de slotvangers van de achterste deuren
– draagarm rubbers in de achterste wiel ophanging
– roest int algemeen
– CV controleren
– airco / ECC die nog goed werkt
– Bij luxere versies met lendesteun verstelling van de stoelen … (willen wel eens sneuvelen)
– Kachel-weerstands-module gaat nogal eens stuk . . . is erg duur nieuw (225 euro), (alleen bij versies met ECC)
– Ook motorsteun is wel eens gaar. Je ziet dan dat de lak afgesleten is van de dualram.
– Roest aan deuren onderkant en wielkast achter onderzijde aan achterdeur.
– Roest onderaan achterwielrandjes
– Kogelbussen achter dwarsarmen: knokkelen
– stabi rubbers voor + achter kraken / knokkelen
– Pixels TID / MID scherm
– multitimer gaat heel af en toe wel eens kapot
– slechte massaverbinding van accu naar motor
– slechte massaverbinding van accu naar carroserie
– slechte massaverbinding van accu naar massastrip linker veerpoot
– CV motortjes van de B1 t/m ’98 willen wel kapotEn na effe googlen: http://www.opelvectra.info/home/aankoop.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 oktober 2012 om 15:27 #18071835Als ik dit zo lees dan kun je beter een daihatsjoe kopen ;)
1 oktober 2012 om 17:48 #18071836@Split32 wrote:
Als ik dit zo lees dan kun je beter een daihatsjoe kopen ;)
nee hoor die lijst is 3x zo lang ;)
elke auto heeft “z’n kwaaltjes”
en als je weet waar je op moet letten, kun je best een degelijke auto kopen.1 oktober 2012 om 18:23 #18071837En het hoeft niet zo te zijn dat je alles hebt he…
Maar dit zijn in ieder geval al wat punten, succes met de zoektocht :thumb
1 oktober 2012 om 18:45 #18071834ik heb ondertussen een vectra caravan gekocht met een paar punten die hier boven beschreven staan .
lichte roest bij de slotplaatjes van de achter deuren
display werkt voor de helft
2 servo’s van de vergrendeling werkten niet maar die heb ik al vervangen !
het is een caravan van bj 1997 met 171,000 km op de teller
een 1.6/16v type x1.6xel1 oktober 2012 om 19:47 #18071838Ik zeg… :kewlpics
1 oktober 2012 om 20:22 #18071839hier dan ff een paar foto’s
1 oktober 2012 om 20:32 #18071840Dat word morgen nieuwe maken :kewlpics
Al plannen met je Vec? staat best hoog op zijn pootjes.
1 oktober 2012 om 20:36 #18071841nou ik zit eraan te denken om hem te verlagen en evt een andere achterdemper ! verder nog niks in de planning .
1 oktober 2012 om 20:37 #18071842Verlaging zou hem wel toppie staan, dan komen de wielen meer tot zijn recht.
1 oktober 2012 om 20:45 #18071843@astraTD wrote:
Verlaging zou hem wel toppie staan, dan komen de wielen meer tot zijn recht.
ja idd maar ik vind de auto toch wat slap in de vering dus verlagen is denk ik de optie maar ik wil niet dat het zo’n stugge stuiterbak wordt
1 oktober 2012 om 21:13 #18071844Mis er een, Puur voor de Caravan: Middelste dakspant los.
En lees iets van Dualram??? die kennen wij vectra rijders niet, Wel multiram (alleen V6)
voor de 1.8 16V en 2.0 16V is daar weer het VIM inlaat..
Willem
1 oktober 2012 om 21:23 #18071845de middelstezit mooi vast net als de rest :jerry :jerry :jerry
1 oktober 2012 om 21:29 #18071846hoor je niet klengelen als je de deurdicht doet??
1 oktober 2012 om 21:32 #18071847nee heb niks gehoord als ik de deur dicht doe ! maar ben verder onbekend met de vectra . ik heb eerder alleen ouwe opels gereden ! manta’s ascona’s en oude kadettjes dus dit is de jongste tot nutoe ! dus moet alles nog ff uitvinden.
2 oktober 2012 om 09:45 #18071848@astraTD wrote:
Dat word morgen nieuwe maken :kewlpics
Al plannen met je Vec? staat best hoog op zijn pootjes.
Hij staat niet hoog op zn pootjes !!!
hij staat veel te laag op zn bandjes!!!volgens mij zijn dat corsa bandjes die er onder liggen . . . en idd dat is geen gezicht.
is dat 15 inch?
dan hoort daar 195-65-15 op en geen 195-50-15 ofzo2 oktober 2012 om 09:51 #18071849@wim-v6 wrote:
Mis er een, Puur voor de Caravan: Middelste dakspant los.
Dat hadden mijn ouders ook toen ze nog Vec B Caravan reden! Rammelde behoorlijk als we over drempels reden of over klinkerwegen.
Is uiteindelijk weer vastgezet door een collega van m´n pa.2 oktober 2012 om 10:15 #18071850@sw_reijnders wrote:
@astraTD wrote:
Dat word morgen nieuwe maken :kewlpics
Al plannen met je Vec? staat best hoog op zijn pootjes.
Hij staat niet hoog op zn pootjes !!!
hij staat veel te laag op zn bandjes!!!volgens mij zijn dat corsa bandjes die er onder liggen . . . en idd dat is geen gezicht.
is dat 15 inch?
dan hoort daar 195-65-15 op en geen 195-50-15 ofzohet is idd 15 inch hij staat op 195/50/15 ! maar rij eerst deze banden op endan 195/65/15 erop dan staat het ook anders
2 oktober 2012 om 17:53 #18071851@ikdenman wrote:
@sw_reijnders wrote:
@astraTD wrote:
Dat word morgen nieuwe maken :kewlpics
Al plannen met je Vec? staat best hoog op zijn pootjes.
Hij staat niet hoog op zn pootjes !!!
hij staat veel te laag op zn bandjes!!!volgens mij zijn dat corsa bandjes die er onder liggen . . . en idd dat is geen gezicht.
is dat 15 inch?
dan hoort daar 195-65-15 op en geen 195-50-15 ofzohet is idd 15 inch hij staat op 195/50/15 ! maar rij eerst deze banden op endan 195/65/15 erop dan staat het ook anders
tja wat is voordeliger
doordat de bandomtrek (veel) kleiner is, verbruikt je auto ook meer benzine
ook niet goedkoop gezien de huidige prijzen.als je nog veel km’s gaat maken, kost je dat ook aardig wat geld extra.
een fatsoenlijk Dunlop bandje heb je al vanaf 55 euro per band bij de autobandenmarkt.nl
2 oktober 2012 om 21:00 #18071852AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RISL wrote:
Standaard kwalen van de Vec-B (na wat zoekwerk hier op het forum):
– roest bij de slotvangers van de achterste deuren
– draagarm rubbers in de achterste wiel ophanging
– roest int algemeen
– CV controleren
– airco / ECC die nog goed werkt
– Bij luxere versies met lendesteun verstelling van de stoelen … (willen wel eens sneuvelen)
– Kachel-weerstands-module gaat nogal eens stuk . . . is erg duur nieuw (225 euro), (alleen bij versies met ECC)
dit duur valt erg mee je kunt deze module vrij simpel zelf repareren
staat zelfs n goede how to hier op t forum :thumb
– Ook motorsteun is wel eens gaar. Je ziet dan dat de lak afgesleten is van de dualram.
– Roest aan deuren onderkant en wielkast achter onderzijde aan achterdeur.
– Roest onderaan achterwielrandjes
– Kogelbussen achter dwarsarmen: knokkelen
– stabi rubbers voor + achter kraken / knokkelen
– Pixels TID / MID scherm
– multitimer gaat heel af en toe wel eens kapot
– slechte massaverbinding van accu naar motor
– slechte massaverbinding van accu naar carroserie
– slechte massaverbinding van accu naar massastrip linker veerpoot
– CV motortjes van de B1 t/m ’98 willen wel kapotEn na effe googlen: http://www.opelvectra.info/home/aankoop.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 oktober 2012 om 21:12 #18071853idd louwe
en check vooral ABS lampje!!!
deze MOET aan gaan bij het aanzetten van het contact
en deze MOET uit gaan na een paar seconde en let er vooral op dat het lampje niet gelijkertijd met een ander lampje schakelt!!!!mocht de ABS unit toch kapot zijn (KH abs unit zonder TC) en foutcode C0121 hebben na diagnose
dan is een relais er ook eenvoudig en goedkoop in te solderen.3 oktober 2012 om 18:11 #18071854de abs werkt prima en het lampje schakeld apart van de rest uit :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.