Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aankoop tips Corsa 1994 (ben wezen kijken)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2010 om 22:36 #17218190
Beste mede leden ;)
We zijn op zoek naar een klein auto’tje erbij voor de vrouw des huizes en zijn via via terecht gekomen bij een Corsa van 1994,5 deurs met ruim een jaar apk en waarvan de distributieriem nu zo’n 12.000 km geleden vervangen is (heeft nu zo’n 185.000 gelopen).
De auto ziet er zo op het oog netjes uit (‘t is ook geen nieuwe meer he) en op een aantal (zichtbare) kleine roestpuntje na zit ie ook goed nog in de lak.
Er is vorige week tijdens de apk een nieuwe uitlaat onder gekomen en ze hebben bij de garage een remmen test uit laten voeren waarbij alles gecheckt en goed bevonden is (is zo’n speciaal a4’tje wat ik te zien kreeg).
Ze vragen zo’n 1200,-..is dit een nette prijs voor een auto in deze staat,km.stand en bouwjaar?
Zat zelf te denken aan zo’n 1000,- te bieden voor de auto,wat jullie?
Enigste wat ik zag onder de kap is dat het reservoir vd koelvloeistof leeg was en toen ik de dop langzaam open draaide vulde hij weer langzaam tot aan het goede niveau,is dit normaal?Ook zweet het blok,wat volgens hen kon liggen aan de klepdeksel pakking?
Graag jullie ervaren advies :thumbup3 maart 2010 om 22:45 #17623989Dat me da koelvloeistof doenze wel meer….Heb zelf geen enkele oudere opel geziendie dat niet det.
Blokken zweten allemaal, kan zat een simpele pakkig zijn, maar kijk goed of ie niet net op de koppaking lekt. Dat komt ook wel eens voor.
Ik vind het nog veel geld voor een auto uit 94…
Onder die prijs vind je zat leuke Corsatjes…maar voor weinig moet je wel wat werk verrichten vaak.4 maart 2010 om 11:31 #17623990kijk goed aan de onderkant,veerschotels achter,langsbalken voor,waar de ophanging aan vast zit roest vaak.
Kijk ook even in de koffer,de aansluiting van de koffervloer naar de achterplaat roest ook nog wel eens.
en uiteraard de voorste rand van de motorkap,bijna altijd roest.
Ik ben het met fearless eens dat ie nog vrij duur is,denk dat met een nieuwe keuring 750 euro meer dan genoeg is.
voor 1000 tot 1200 kan je ook een 96er halen met stuurbekrachtiging.
Bijvoorbeeld,hier op het forum bij te koop stond een 96er corsa GSI voor 1500,zal vast nog wel wat ruimte op zitten. Om je een idee te geven van de prijzen.4 maart 2010 om 19:29 #17623991Ok,bedankt voor jullie adviezen.
Misschien kan ik ‘m vragen om met me mee te gaan naar de garage waar ik altijd kom,om een aankoopkeuring te doen,waarbij ze de auto goed na lopen.
Voor een week of 1,5 terug is er een nieuwe keuring op gekomen dus is het e.e.a ook wel gecontroleerd,maar bij een aankoop keuring wordt er net iets meer bekeken.
Hoorde via via dat als het koelvloeistof reservoir leeg is en zo langzaam aan terug loopt als wat ik gezien heb,dit ook kan duiden op een lekke koppakking,klopt dat?
We denken er nog even over na en misschien stellen we hem zo’n aankoop keuring voor en zien we wel verder…4 maart 2010 om 21:50 #17623992lekkage koelvloeistof kan vanalles wezen. (dus ook koppakking, maar ook een regelkepje, radiateur, of slangetje..)
Willem
12 maart 2010 om 22:10 #17623993heb vandaag een corsa sport automaat uit 1997 gekocht
met kilometer stand van ongeveer 151.000 km
voor 1200 euro vraagprijs was 1500 euro
en ziet er nog netjes uit voor een van auto 1997
vind 1200 euro te duur voor een corsa van 1994je moet gewoon heel goed rondkijken voordat je een auto koopt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.