aankoop Tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra aankoop Tigra

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    720511650

Hoi allemaal,

Vandaag op dit forum geregistreerd omdat ik benieuwd ben hoe iedereen over een Opel Tigra denkt.

Natuurlijk zijn er voor en tegenstanders maar ik zou graag van alles willen weten.

Ik ben namelijk het internet aan het afspeuren voor een…………Tigra :agent .

Ik vind het een leuk, mooi en sportief wagentje. Momenteel rij ik een Ka……maar ja…….wat moet ik daarvan zeggen…………rust roest maar mijn Ka ook :puke

Nou is m`n budget redelijk aan de krappe kant maar ik heb gezien dat er tussen de 750 en 1000 euro`s al een nette Tigra uit `95 te koop is……….maar wat heb je dan????

De kilometerstanden varieren tussen de 125000 en 360000 km……Is het mogelijk om zo`n hoge km-stand te halen?
      En hoe zit het met het onderhoud en slijtage?……… ik ben zelf handig genoeg om te sleutelen maar is dat met een Tigra te doen?
      En wat met roest?……. ik ben laatst op een sloop geweest en heb daar wat Tigra`s bekeken en ik moet zeggen dat ik weinig tot geen roest heb gezien aan de wrakken die daar lagen.
      En wat met het verbruik?….natuurlijk ligt dat aan vooral m`n rechtervoet….maar wat verbruikt een Tigra zoal?

Al met al vragen genoeg…..ik hoop dat ik ook wat antwoorden mag ontvangen…………… ik hoor `t graag.

Gr Twan

groenetijger

Beetje rondkijken hier in het tigra gedeelte kan geen kwaad..
        Verbruik: viewtopic.php?f=9&t=124290 (topic onder je :P)

Tigra’s staan bekend om roest, verkijk je daar zeker niet op.. (zoek maar eens rond hier in het tigra gedeelte)
        Hoge km-standen zijn wel te halen, echter moet de auto wel goed onderhouden zijn geweest.

720511650

Er staat idd links en rechts wat over roetsende tigra`s. Vooral wielkassen en dorpels.
          Ik heb ook iets gelezen over dat de Tirga`s van `96 beter tegen roest behandeld zijn.
          Is dat iets wat ik bij de aankoop duidelijk kan zien….of moet ik echt ondersteboven en binnenstebuiten alles bekijken.

Over het verbuik zijn ook veel verschillen te lezen. Van 1/10 tot 1/20…. dat zijn nogal wat uitersten te opzichten van elkaar.

Ik heb iets gelezen over storingen van de “stappenmotor” en de “EGR” :?: maar dat is blijkbaar zelf goed op te lossen.

Ook staat er nogal vaak dat je een storing moet laten “uitlezen” als er een bepaalt lampje blijft branden. Blijkbaar kan dat lampje branden bij verschillende storingen.

Gelukkig zijn er genoeg mensen actief op het forum die verstand/ervaring hebben van dergelijke storingen. Nou nog een Tigra vinden.

gertjuh1968

Welkom, tig’s hebben zeker wel roest.
            waar je op moet letten is het volgende,
            wanneer is de distriebutie riem vervangen, waterpomp enz enz.

onder de achter lichten en het achterslot van binnen uit.
            de achter veren en de schotels, en uitraad de dorpels. de achter wielranden.
            en bij het achter wiel waar de dorpels beginnen.
            en let op de KM stand ik zou een tig nemen die rond de ton heeft gelopen.
            neem ff een kijkje in “wat heb je vandaag aan je tigra gedaan”.
            ik heb 2 weken geleden een paar foto’s geplaatst wat ik aan de onderkant heb gedaan.
            voor de rest zijn het fijne en sportiefe autotjes, en ze zijn vrij pittig.
            wij hebben in mei ook een tig gekocht, de tig bevalt ons goed.

net wat je al schreef dat je wel handig bent in sleutelen. haa als je onder de motorkap kijkt dan zie dat alles compakt zit.
            sleutelen aan een tig, kan je soms moeilijk bij.
            zelf zou ik geen tig uit 95 willen hebben. of ze moeten goed onderhouden zijn, en zijn beurten hebben gehad.
            wat het verbruik betreft dat ligt aan je rechtervoet, maar mocht er rustig mee om gaan dan zijn ze nog al zuinnig.
            ik rij elke dag naar mij werk en ik haal er wel 1op19 mee, (100 km per uur)

mij raad is koop niet de eerste beste tig die je tegen komt, kijk wel verder.
            ik hoop dat je een beetje ben ingelicht.

Gert

720511650

Bedankt voor de info.

Ik heb ondertussen heel wat mooie foto`s gezien maar ook een paar hele lelijke.

Jou foto`s van je behandelde onderkant heb ik idd ook gezien (de Tigra dan hé :hmmz ), als het roesten daarbij blijft vindt ik het prima. Maar ik heb ook foto`s gezien van weggerotte wielkassen, deurdorpels en van roestplekken die op het midden van deuren en zijschermen zitten (alsof ze uit het niets tevoorschijn komen).

Ik heb ook al een paar advertenties van Tigra`s gezien waar de prijs van meevalt maar dan is er wel sprake van roest……..(`t staat dan wel niet in de advertentie maar de plekjes op de foto`s zegt soms genoeg).

Ik heb `t “wathebjezoalgedaan” forum gelezen, gelukkig staan daar niet zo veel “ikhebroestverwijderd” teksten in maar vooral “ikheb`mgewassenengepoetst” en “ikheblampjesvervangen verhalen. Al met al hoop ik dat het roestverhaal over het algemeen meevalt. Wel veel mooie foto`s trouwens :wors .

Het valt wel op dat in het westen van `t land de Tigra`s over het algemeen wat goedkoper zijn dan hier in Brabant. Ik zag in Rotterdag een add. van een schade-Tigra, dat vindt ik op zich ook nog niet zo erg als de beschadigde delen maar te vervangen zijn….. ik ben niet zo van slijpen, lassen en spuiten……daar heb ik jammer genoeg de plaats en het gereedschap niet voor.

Ik hou de advertentie`s voorlopig goed in de gaten en misschien heb ik het geluk dat ik een mooie tegenkom. Maar eerst m`n Ka-tje de deur uitwerken.

gertjuh1968

wij horen het wel wat je gekocht heb, enne je weet we zijn gek op foto’s

Gert

720511650

Is een dergelijke roestplek eenvoudig op te lossen of wordt dit slijpen en lassen?

http://www.mijnalbum.nl/Album=XMRZYZ4H” onclick=”window.open(this.href);return false;

gertjuh1968

roest kan bij de wiel randen een blijvend probleem zijn, of je moet het weg gaan slijpen tot blank ijzer en dan plamuren.
                    en bijspuiten.

Gert

720511650

Nou…………….. vandaag eindelijk mijn fordje verkocht.

Nu kan ik wat serieuzer op zoek naar een Tigra.

Ik ben er hier in de buurt één tegen gekomen voor een klein prijsje (350,–)………….. echter wel met de nodige blikschade (li + re deur en rechter voorscherm) en zonder APK.

Hij is uit `97 met 135000 km (NAP).

Morgen ga ik bellen wat er allemaal voor de keuring aan gedaan moet worden en de sloop wat de te vervangen onderdelen kosten.

Dominic

geen geld! mits je alles goedkoop gemaakt krijgt en hij APK waardig is.. ;)

deze toevallig? :angel http://link.marktplaats.nl/472638669″ onclick=”window.open(this.href);return false;

720511650

Jep…….. bingo,

Ik hoop morgen een eerlijk antwoord te krijgen als ik `m bel en vraag wat er voor de keuring aan moet gebeuren.

Op de foto ziet ie er flink toegetakeld uit maar het is (denk ik ) wel vervangbaar.

Ik hoop dat er alleen niet teveel roestschade aan zit voor de APK want daar kan ik weinig mee.

Zijn er mischien nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik `m ga bekijken?

dabok
                          Deelnemer

Zo te zien heeft deze ook roest (wagentje staat al een poos te koop en heeft er nu andere foto’s opgeplaatst, stond namelijk eerst onder een boom en de wagen zat onder de vogelstront, kijk maar eens naar de voorruit hoe smerig, rot een auto ook van weg hoor als die een aantal maanden buiten staat onder wat bomen)..

Plaatdelen in deze (donkere blauwe) kleur zijn bijna niet te vinden, dus is het bijna altijd dat je je plaatwerk moet laten spuiten!

Plus het zijn niet alleen de deuren, maar ook de beide schermen links en rechts voor (ben je als nog een honderd of 2 / 3 kwijt voor het plaatwerk, excl. het spuiten)!

En het feit dat de advertentie al 1385x is bekeken en dan nog niemand die dat ding koopt?

Beetje vreemd..

Bu5t3d

welkom op het forum,

neem ook een keer een kijkje op het forum van http://www.tigrateam.nl

daar zijn een heleboel behulpzame tigra/corsa rijders. en ook een paar uit de buurt van helmond.

720511650

Ik heb bij de sloop geinformeerd en de kosten voor het vervangen van de deuren en voorschermen brengen idd dusdanige kosten met zich mee dat ik dat geld beter kan gebruiken om een betere tigra te kopen. Beek en Donk valt af :thumbdown

Gelukkig staan er nogal een aantal op internet… dus ik heb nog wat keuze. De meeste hebben geen APK. Dat is wel jammer, opknappen is geen probleem maar hij moet eigenlijk wel kunnen rijden.

Ik heb er ook één zien staan met de onderstaande omschijving:

“De auto start en rijdt maar de motor houdt in. Wat je merkt bij het inhouden is net alsof de auto zich een beetje verzuipt”

Als ik dit forum bekijk lijkt het op een probleem met de stappenpomp en de EGR en dat blijkt goed op te lossen te zijn.

Op naar de volgende…………………. :hmmz

DeMeistah
                                Deelnemer

de mijne staat ook te koop ;)
                                  even hopen dat de mods een oogje dichtknijpen :D
                                  http://link.marktplaats.nl/474884201″ onclick=”window.open(this.href);return false;

720511650

Zeer zeker een erg mooie auto…………. maar iets te duur voor mijn portemonee.

Ik ben echte op zoek naar een opknappertje voor een paar honderd euro.

Zijn er overigens nog grote verschillen tussen de 1.6 en de 1.4 (buiten het gewicht en de moterinhoud na dan hé :sleeping )

Ik heb er één gezien in Drunen, hij geeft aan dat er geen problemen zijn om `m door de volgende keuring heen te krijgen. Er zou alleen een roetsgat in het achterscherm zitten. Dit is alleen een 1.6. Nou ben ik alleen vergeten de km stand te vragen :swear

DeMeistah
                                    Deelnemer

een opknapper kost vaak uiteindelijk meer dan een goeie, maar als je er eentje vind waar ze een nieuwe apk op willen geven dan kan je voor bijv 750-1000 euro al zeker een jaar rijden. kun je ondertussen sparen en kijken voor een betere of hem alsnog helemaal op laten knappen

720511650

Nog even een stomme vraag over de wegenbelasting.

Voor een Tigra uit `95 of `96 hoeft toch geen wegenbelasting meer betaald te worden? :hmmz

720511650

Echte een stomme vraag waar ik dus zelf het antwoord al op wist. IK ZAT ER ALlEEN 10 JAAR NAAST. Ik was ziek toen we rekenen kregen op school.

DeMeistah
                                          Deelnemer

hahaha, ik betaald 30,10 ofzo per maand geloof ik, dacht 90,30 per kwartaal

dabok
                                            Deelnemer

Voor een goed bod gaat elke auto weg lijkt mij haha, zo die van mij ook ;) !

Je mag altijd eens komen kijken hoor naar mijn Tigra hoe het gesteld staat met roest etc. (ben een geboren Kattenmepper :D, maar woon iets meer naar het zuiden) ..

720511650

Zojuist m`n eerste afspraak gemaakt en morgen op pad om `m te bekijken.

Een rode Tigra uit `95 met een kleine 176000 op de teller en ver binnen het budget. Nog een half jaar APK dus heb ik ff de tijd om te kijken wat er voor de volgende APK aan moet gebeuren. De schokbrekerschotels zijn reeds vervangen en verder blijkt er weinig aan te mankeren. Voor zover bekend is het een eerlijke verkoper (maar dat zijn ze toch allemaal ;) :???:

Wishmeluck………………misschien nog wat laatste tip waar ik op moet letten??????????

720511650

Oeps, slik en whaaa……….. die Tigra was er een stuk slechter aan toe dan ik me had voorgesteld.

Drunen valt af :thumbdown

RickR91
                                                  Deelnemer

Het zou helpen als je in je openingspost een aantal punten zou zetten

Budget?
                                                    Max kmstand?
                                                    M/AT versnellingsbak
                                                    Maximale afstand vanaf je woonplaats?

dabok
                                                    Deelnemer

Tja, je zegt al zelf, “ver binnen het budget” !

Die van mij mag je overnemen, dan heb je een “speciale” Tigra, en een snelle :D !

@720511650 wrote:

Oeps, slik en whaaa……….. die Tigra was er een stuk slechter aan toe dan ik me had voorgesteld.

Drunen valt af :thumbdown

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.