Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › aankoop sachs organische preformance koppeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2010 om 18:38 #17222354
Ik heb een adres gevonden waar ik voor de opc club met goeie kortingen nieuwe sachs koppeling met druk groep kan kopen.
Organische preformance koppeling + drukgroep. voor 350 euro.
zijn er hier ook mensen die interresse hebben?
laat eens iets weten.
wil over 4 weken gaan bestellen.
11 juni 2010 om 19:15 #17686588+1!
11 juni 2010 om 19:47 #17686589Kopen is het probleem niet , maar de montage ervan.:mad:
11 juni 2010 om 21:03 #17686590ja wat moet ik zeggen, ik doe het zelf. Als het goed is moet het lukken zonder het sub frame te late zakken.
12 juni 2010 om 09:54 #17686591A of je laat het subframe zakken met motor en bak en veerpoten.:(
B verwijder het subframe hangt de motor vast en vewijder de bak.:mad:
Alle twee een heftige operatie (althans vind ik).
12 juni 2010 om 21:42 #17686592ja ik weet het, heb pas me eigen motor ingebouwd. een dagje hobbyen en hij zit er weer in.
13 juni 2010 om 10:28 #17686593Opzich wil ik er ook wel 1 het is geen geld maar idd zoals opcdriver meld het inbouwen gaat me niet lukken:(…
13 juni 2010 om 17:03 #17686594Hoi ZafiraOPC,
Geldt dit ook voor een Z20LEH koppeling diameter 240mm, en is dit dan deze:
SRE Performance Clutch Kit
SRE clutch cover + SRE Performance clutch disc at a special rate. Transmittable torque 500+NmArt.No.: 999789 999508
En wat is nu het verschil tussen Performance (ronde schijf) & Racing (ster schijf) qua gevoelsmatige koppeling gebruik?
Gr,
Steven
13 juni 2010 om 18:52 #17686595origineel gepost door ZafiraOPC
ja ik weet het, heb pas me eigen motor ingebouwd. een dagje hobbyen en hij zit er weer in.Respect , quick job:o.
13 juni 2010 om 20:33 #17686596origineel gepost door Astranomic!!!
Hoi ZafiraOPC,Geldt dit ook voor een Z20LEH koppeling diameter 240mm, en is dit dan deze:
SRE Performance Clutch Kit
SRE clutch cover + SRE Performance clutch disc at a special rate. Transmittable torque 500+NmArt.No.: 999789 999508
En wat is nu het verschil tussen Performance (ronde schijf) & Racing (ster schijf) qua gevoelsmatige koppeling gebruik?
Gr,
Steven
D8 dat de f23 280 mm was…
Zo dat doe je snel kan je die van mij er ook inzetten dan haha.
Respect!!
@Astranomic!!!Het verschil tussen rond en ster is dat de ster beter aangrijpt omdat de druk per cm² grooter is dan van een rondeschijf.
Maar ze zijn allebij goed13 juni 2010 om 21:18 #17686597@Zetos: 280mm voor een F23 das wel erg groot kan niet begrijpen dat ze dan vooral bij de huidige 150pk diesel & 240pk benzine uitvoeringen dan “maar” een diameter van 240mm hebben met een massief vliegwiel.
De LEL 170pk & LER 200pk hebben een diameter van 220mm met een “2-delig” vliegwiel trouwens iets wat ik ook bij een F23 bak zou verwachten…
De ster koppeling is dit nu ook voor “normaal” weg gebruik of zoals ze ook al vermelden alleen circuit gebruik?
13 juni 2010 om 21:34 #17686598Astranomic!!!@ ;De ster koppeling is dit nu ook voor “normaal” weg gebruik of zoals ze ook al vermelden alleen circuit gebruik?
Dat verschilt per persoon , die “ster” grijpt directer aan met haast geen slip wat filerijden
wat meer techniek vereist voor de mindere goden (hoewel ik mij daar niet direct toe wil rekenen)
deed ik het meestal als volgt ; laat wat meer ruimte tussen je voorganger en trap je koppeling altijd
volledig in en volledig los (voet er ook vanaf) , je hebt van die “broeders” die nou eenmaal de koppeling flink laten slippen en het voetje er zowat op laten rusten onder het rijden en dit gaat bij dit soort niet zo goed , hij grijpt directer aan vrijwel zonder slip.
Het gaat dus wel als je een beetje handigheid bent , maar het is net als met schakelen
sommige leren het , sommige niet.14 juni 2010 om 16:28 #17686599@Astranomic!!!
Jah idd je heb gelijk het is 228 mm ( tog iets met 8 haha) sorry.
14 juni 2010 om 17:21 #17686600origineel gepost door Astranomic!!!
Hoi ZafiraOPC,Geldt dit ook voor een Z20LEH koppeling diameter 240mm, en is dit dan deze:
SRE Performance Clutch Kit
SRE clutch cover + SRE Performance clutch disc at a special rate. Transmittable torque 500+NmArt.No.: 999789 999508
En wat is nu het verschil tussen Performance (ronde schijf) & Racing (ster schijf) qua gevoelsmatige koppeling gebruik?
Gr,
Steven
Dit moet ik nog ff navragen. Zodra ik het weet hoor je dat vanmij.
En wat betreft die ster koppeling (racing) niet aan te raden voor normaal gebuik.
14 juni 2010 om 17:26 #17686601@ zetos.
wil hem best voor je plaatsen, tegen een vergoeding. Maar aankomende periode zal ik weinig tijd hebben.
We zitten te wachten op de kleine, vrouwtje is einde van de maand uitgerekend.14 juni 2010 om 20:45 #17686602origineel gepost door OPCdriverDat verschilt per persoon , die “ster” grijpt directer aan met haast geen slip wat filerijden
wat meer techniek vereist voor de mindere goden (hoewel ik mij daar niet direct toe wil rekenen)
deed ik het meestal als volgt ; laat wat meer ruimte tussen je voorganger en trap je koppeling altijd
volledig in en volledig los (voet er ook vanaf) , je hebt van die “broeders” die nou eenmaal de koppeling flink laten slippen en het voetje er zowat op laten rusten onder het rijden en dit gaat bij dit soort niet zo goed , hij grijpt directer aan vrijwel zonder slip.
Het gaat dus wel als je een beetje handigheid bent , maar het is net als met schakelen
sommige leren het , sommige niet.Waar het mij om gaat is dat straks de Z20LEH motor zo’n 500pk gaat leveren. Het setje wat ik bedoelde in m’n eerste post is goed voor 500nm+ maar ja als ik straks 500pk heb wat mag ik dan verwachten toch wel zo’n 600/650nm denk ik???
De wagen blijft uiteraard ook voor straat gebruik maar wil geen gedoe straks met een ontoereikende koppeling. Dus is Sachs bij voorbaat al de beste of zijn er ook nog alternatieve merken die ook een hoge NM grens hebben???
Zijn er nog mensen die met een ster koppeling rond rijden?
Gr,
Steven
15 juni 2010 om 07:50 #17686603Bij dergelijk geweld :o zou ik die Sachs :thumbup idd doen.
15 juni 2010 om 19:50 #17686604Hey
Zoals je weet heb ik een astra en geen zafira weet niet wat makkelijker is???
Maar wat wou je er voor rekenen dan? en ik vnd september dan wel een mooie tijd maar daar hebben we het dan nog wel over.Greetzz
origineel gepost door ZafiraOPC
@ zetos.wil hem best voor je plaatsen, tegen een vergoeding. Maar aankomende periode zal ik weinig tijd hebben.
We zitten te wachten op de kleine, vrouwtje is einde van de maand uitgerekend.16 juni 2010 om 10:26 #17686605origineel gepost door zetos
HeyZoals je weet heb ik een astra en geen zafira weet niet wat makkelijker is???
Maar wat wou je er voor rekenen dan? en ik vnd september dan wel een mooie tijd maar daar hebben we het dan nog wel over.Greetzz
origineel gepost door ZafiraOPC
@ zetos.wil hem best voor je plaatsen, tegen een vergoeding. Maar aankomende periode zal ik weinig tijd hebben.
We zitten te wachten op de kleine, vrouwtje is einde van de maand uitgerekend.m`n neef heeft laatst mijn motor opgelapt, we hadden de motor er na anderhalf uur uit..
Reviseren(is een week overheen gegaan),, daarna er weer in.. was de krukas keering lek(bakzijde)! Konnen we hem er weer uit halen.
Dus blok Eruit, krukaskeering vervangen, weer inbouwen, aansluiten, en toen liep hij weer na 3 uurr… :thumbupking:
Haha …
24 augustus 2010 om 12:41 #17686606@ astranomic
ik heb een organische helix sport koppeling tot 550nm voor m’n f23 bak op de leh uit engeland bij regal of courtney besteld 1 van de 2 heb daar veel spullen gehaald bij die 2 scheelt aardig wat vergeleken met hier misschien hebben ze nog sterkere voor je m32 bak
maar een sterkoppeling (5pucks) is niet leuk rijden… elke keer krijgt je bak een klap met ontkoppelen ik reed een dag in een auto van een vriend van me met zo een koppeling en ik ergerde me kapot! t is leuk voor op de sprintbaan maar meer niet.
voor comfort zou je tog echt voor een organische moeten gaan
5 september 2010 om 18:09 #17686607Zafira Opc,
Ik heb je een u2u gesturd
Mvg,
OPCer -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.