Forumindex › Forums › Modellen › Astra › aankoop nieuwe astra, help :-)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2012 om 07:44 #17243348
Hallo,
Ik sta op het punt een nieuwe wagen te kopen, een astra 19 cdti dth. Hij heeft een slordige 100.000 kilometers op de teller. Is dit een betrouwbare wagen, zijn er veel kosten aan zo een wagen? Iemand een idee van het verbruik op internet zie ik zo een 6,1 liter maar dat lijkt me sterk. Ik vind weinig testen van deze motor terug vandaar.
groeten,
10 november 2012 om 08:51 #17943790Ik zou even op problemen zoeken van deze auto/motor type op google
Succes
10 november 2012 om 09:25 #17943791Problemen die je kan verwachten:
Inlaat
Egr
Versnellingsbak revisie, vliegwiel met alle toebehoren
Roest veerpootschotels
Roetfilter problemenLet bij aankoop op speling in versnellingspook. Dan weet je hoe de staat van de bak is. Deze willen wel eens een jankend geluid maken. Betekend dus een revisie of de lagers vervangen. 1e ,2e en de 3e altijd rustig doen en pas bij 4 vol vermogen gebruiken. Zo voorkom je dat de levensduur korter word.
Inlaatproblemen kan je voorkomen door je auto te chippen en de EGR softwarematig af te sluiten incl. afdoppen. Moet je een goede tuner hebben, o.a. EDS, Unlimited Tuning, ATM, den Hertog. enz.
Verbruik 6.1l gemiddeld of bij /100 km. Ik heb zelf een gemiddelde van 6.8l en dat met een chip. Snelweg en binnenstad. Maar dat hangt er weer vanaf hoe je met je rechtervoet omgaat. Als je lui gaat rijden dan zou ik de DTH niet kopen. Met de DTH moet je soms de auto in toeren jagen anders heb je die inlaat probleem. Dus niet constant bij 2000 toeren houden.
Vraag naar de onderhoud historie. Dat is het belangrijkste.
Galaxy Nexus Tapatalk
10 november 2012 om 11:23 #17943792wat is het bouwjaar en welke type motor heeft ie
10 november 2012 om 12:31 #17943793Het heeft een DTH volgens hem, dus een 150pk maar bouwjaar maakt niet uit, 9 van de 10 astra’s hebben deze kwaaltjes.
Galaxy Nexus Tapatalk
10 november 2012 om 12:47 #17943794een DTH is een 150pk, die is wel wat storings / onderhoudsgevoeliger als de 100 en 120pk 8klepper..
Willem
10 november 2012 om 15:01 #17943795Bedankt allemaal, het betreft inderdaad een 150 pk, volgens de garagehouder is hij goed onderhouden, het is opel garage en hij heeft één jaar garantie. iquick, ik ben een redelijke leek op gebied van automechanica, die problemen die je opsomt zijn dat grote kosten. Ik zou graag toch op zijn minst 50.000 km rijden (liefst 100.000) zonder betrekkelijk grote kosten (>1000 euro). doen? of toch maar voor een 100 of 120 pk gaan kwestie van zonder problemen te rijden. bedankt voor de raad al!
10 november 2012 om 15:42 #17943796Het zijn grote kosten ja, maar dat ligt er weer aan of je het door de dealer laat doen of elders.
Bij de dealer ben je vrijwel altijd minimaal 1000 euro kwijt voor de inlaat en 2500 voor de bak. Je bent veel goedkoper kwijt als je de onderdelen zelf koopt bjv via ebay. Kewstie van een monteur vinden die het wil doen voor je.
Je kan inlaatprobleem voorkomen door je auto te chippen. Heb er nu zo een 40000km mee gemaakt zonder inlaat probemen. Maar mijn bak komt er aan. Als vermogen niks uitmaakt voor jou dan zou ik voor de 120 gaan.
10 november 2012 om 17:15 #17943797en hoeveel kilometers had de jouwe op de teller?
10 november 2012 om 17:21 #17943798Mijne had 105dkm toen ik em kocht nu staat erbijna 145dkm. Zo rond de 150dkm begeeft de bak het.
Galaxy Nexus Tapatalk
10 november 2012 om 19:35 #17943799Yep. Ik zit op 142000 km. En vliegwiel drukgroep lager komen er aan
11 november 2012 om 12:26 #17943800Maar verschilt sterk per astra, ken genoeg mensen met 1.9 CDTI’s, ook 16V DTH’s die de 200.000 zonder problemen halen. Die kwaaltjes die iquick noemt zijn inderdaad zaken die wel eens voorkomen, maar de kans is groot dat jij er helemaal geen last van krijgt, maar het is idd wel iets om in je achterhoofd rekening mee te houden en voor aanschaf al op te letten.
12 november 2012 om 15:24 #17943801Hallo,
Ik wil graag een opel astra gsi kopen. Weet iemand waar ik een mooie kan vinden?
12 november 2012 om 16:53 #17943802@AsconaC20NE wrote:
Maar verschilt sterk per astra, ken genoeg mensen met 1.9 CDTI’s, ook 16V DTH’s die de 200.000 zonder problemen halen. Die kwaaltjes die iquick noemt zijn inderdaad zaken die wel eens voorkomen, maar de kans is groot dat jij er helemaal geen last van krijgt, maar het is idd wel iets om in je achterhoofd rekening mee te houden en voor aanschaf al op te letten.
Dat kan je nooit weten dat de kans groot is. De astra heeft immers een ton gereden. Of de bak is gereviseerd of de bak is komende en dan wel bij 150dkm. Geld ook voor de inlaat maar deze moet je gewoon afdoppen. Als je een DTH koopt altijd in je achterhoofd houden dat het je wat gaat kosten en heel wat ook.
Hallo,
Ik wil graag een opel astra gsi kopen. Weet iemand waar ik een mooie kan vinden?
Ik zou even een andere topic openen zo kan niemand je vraag lezen.
12 november 2012 om 21:23 #17943803De kans is groot dat je geen grote problemen gaan krijgen, omdat dit echt niet bij elke 1.9 CDTI voor komt. De kans blijft echter wel aanwezig natuurlijk, maar dat geld bij elke auto.
Bij mn vorige werk heel veel opel diesels gezien/gehad waar van heel veel 1.9 8V’s, en enkele vectra’s waren met 150PK en 1 zafira had ook de 150PK zo uit mn hoofd.
Heb wel eens een vliegwiel voorbij zien komen, en EGR problemen wel vaker. Koppelingsplaten ook wel eens dat ze voortijdig versleten waren, maar versnellingsbak problemen echt nooit. Ohja en ze vreten voorbanden, maar dat ligt ook aan de bestuurders.
Roetfilters ook wel eens, maar dat lag ook voornamelijk aan de rijstijl, meestal hielp handmatig regenereren wel en vervolgens het ding af en toe goed warm rijden. Mensen met veel km hadden nooit deze roetfilter problemen. Over het algemeen hebben ze het bijna allemaal tot 200.000 km (want dan gaan ze er uit) zonder grote problemen uitgehouden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.