Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aankoop gts 1.8 of 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2009 om 09:01 #17538450
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door henry.kummeling
nu hebben jullie nog meer aan het denken gezet ,misschien toch maar een dieselHoeveel rij je dan per jaar? lange of korte afstanden?
Jan
ik denk dat ik ongeveer 15000 km per jaar zal rijden naar mijn werk is al 25km ,en met een sleurhut op vakantie is beter koppel ook welkom natuurlijk
per welke km stand komen de dan de onkosten ??
27 oktober 2009 om 16:19 #17538451Wanneer de onkosten komen weet ik eigenlijk niet , ik breng hem altijd naar de garage en dan hoor ik wel wat er moet gebeuren.
Maar het is wel toevallig dat mijn werk ook 25 km is ik ook 15000 km per jaar rij en dan ook nog eens met de sleurhut op vakantie gaking:Jan
28 oktober 2009 om 14:06 #17538452dus toch wel tevreden met de diesel
28 oktober 2009 om 17:52 #17538453origineel gepost door henry.kummeling
dus toch wel tevreden met de dieselUh tis een 2.2 benzine 147 pk 2003:P
28 oktober 2009 om 17:55 #17538454origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door henry.kummeling
dus toch wel tevreden met de dieselUh tis een 2.2 benzine 147 pk 2003:P
Maar dat zou zomaar een diesel kunnen worden (1.9 150pk)
Jan
4 december 2009 om 21:02 #17538455Ik weet niet of je al een keuze gemaakt hebt; ik zie 15.000 per jaar en caravan. Dan is wellicht een 2.2 een betere keuze vanwegen het extra koppel.
Zelf heb ik ze alletwee gereden, en mede doordat ik LPG in moest bouwen heb ik voor het Z1.8Xe blok gekozen. Lager belastingtarief, en ik had al ervaring met dit blok uit een Astra Coupe op LPG. De 2.2 (oude blok) heeft wat meer koppel, maar nauwelijks meer vermogen, dat ook nog eens door het meergewicht bijna teniet wordt gedaan. Ik rijdt veel woon werk verkeer en zit dan alleen in de Vectra, dan is het goed vertoeven. Op vakantie met 4 man en de koffer vol, dan blijf ik maar op de rechterbaan :hmmz
Toegegeven 80 in zijn 5 en je trapt dan het gas in, dan gebeurt er niets schokkends, maar schakel je 1 of 2 keer terug, dan gaat ie echt als de brandweer.
Ik heb de GTS met de korte bak, en vanaf stilstand vol gas wegtrekken dat is echt een feest. Bij de 80-110 zit ff een doodstuk, maar daarboven kom je in het favoriete toerenbereik van de motor (3000-5000 toeren) en kom je moeiteloos met het overige verkeer mee (en sneller) tot aan de 170/180. Daar houdt het wel weer een beetje op. Mijn verbruik algemeen gemeten over 3000 km= 8.2 liter op de 100 km, maar dat komt dan ook wel door mijn rechtervoetIk heb denk ik ook een klein voordeel omdat ik op LPI rijdt. Het levert merkbaar meer koppel als op benzine (vpower)
Nog geen dag spijt gehad van mijn keuze tot nu toe!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.