Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aankoop gts 1.8 of 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2009 om 07:01 #17538425
met die 10.000 km per jaar die ik rij haal ik diesel er nooit uit!!
anders had ik verdomd graag zo’n 150 pk cdti gehad hoor!!!!
22 oktober 2009 om 07:16 #17538426Wat de 1.8 betreft, deze is wat onder bemeten voor een vectra maar voor een astra een prima motor.
Zeker als deze gekoppelt is aan een korte bak ( mij ouders hebben een astra 1.8 sport ) Trek hem door tot 6000 toeren en hij gaat als de brandweer.Zelf heb ik een vectra C station 2.2 automaat. Motor voldoet prima in combinatie met de automaat. Het is wel een fabletje dat de 2.2 net zo veel verbruikt als de 3.2 v6. Verbruik van 2.2 in de stad is ongeveer 1:8.5 van een V6 1:6 maximaal!
Daarnaast is het onderhoud een stuk hoger van een v6
Wat de distributie ketting betreft, daar heb ik helaas ervaringen mee gehad met m’n vectra B 2.2 station automaat :vertag
Heb de auto gelukkig goed kunnen verkopen, maar anders had ik alleen al voor de distri ketting vervangen 1800 euro neer kunnen tellen!Gr
Marcel22 oktober 2009 om 16:34 #17538427origineel gepost door henry.kummeling
hoe veel meer dan ???origineel gepost door Fonz
origineel gepost door henry.kummeling
ik ben van plan om een gts te kopen maar ik zit te twijfelen tussen een 1.8 en een 2,2 automaat ,graag jullie tipsmvgr henry
er zijn 2 soorten 2.2.
namelijk de (se)en de (yh)
de yh heeft meer pk.
gr.FonzDe mijne 203nm en 147 pk uit 2003 en vanaf 2005 220nm en 155pk
Jan
22 oktober 2009 om 20:19 #17538428Men ziet een v6 en het is direct duur??Vebruik v6 1 op6 maximaal:swear Dacht ik niet.Onze 3.2 v6 rijdt rijdt in stadsverkeer ook 1 op 8 of 9.Motor heeft altijd kracht over:thumbup.En onderhoud is niks duurder,ja een disributie riem misschien wel maar dat is maar 1 keer in de 6 jaar of 90dkm.Spreek uit ervaring.Beter 6 klappen dan 4 plofjes.
Gr. Gts32v6.
22 oktober 2009 om 20:33 #17538429inderdaad.
Mijn 2,5 V6 loopt op een gemiddelde van 1 op 11, bij veel stad.
op de snelweg doet ze een 1 op 13.5 met het gemak.
en onderhoud duur, valt opzich ook wel mee
Willem
22 oktober 2009 om 20:56 #17538430Zo is dat:) Anders nog?
Gr. Gts32v6
23 oktober 2009 om 06:55 #17538431Het onderhoud is natuurlijk wel iets duurder dan een 4 cilinder. Niet heel veel, maar wel iets !
Maar qua verbruik zal het allemaal wel mee vallen. Al heb je gasten die het wél presteren om een gigantisch hoog verbruik te hebben !!
23 oktober 2009 om 07:59 #17538432origineel gepost door speaker
Het onderhoud is natuurlijk wel iets duurder dan een 4 cilinder. Niet heel veel, maar wel iets !Maar qua verbruik zal het allemaal wel mee vallen. Al heb je gasten die het wél presteren om een gigantisch hoog verbruik te hebben !!
die hebben meestal een petje op en rijden in een Polo’tje GTi :jerry
of nog erger . . . een CRX:jerry:jerry:jerry
23 oktober 2009 om 16:47 #17538433origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door speaker
Het onderhoud is natuurlijk wel iets duurder dan een 4 cilinder. Niet heel veel, maar wel iets !Maar qua verbruik zal het allemaal wel mee vallen. Al heb je gasten die het wél presteren om een gigantisch hoog verbruik te hebben !!
die hebben meestal een petje op en rijden in een Polo’tje GTi :jerry
of nog erger . . . een CRX:jerry:jerry:jerry
Ook in een vec Bas
Jan
23 oktober 2009 om 16:59 #17538434Het onderhoud:
> Zeker bij Petjes rijstijl, dan kan je je flink in de kosten werken met een V6:
– spruitstukpakkingen
– Scheuren spruitstukken
– Warmtewisselaar sneller kapot
– Dismodule sneller kapot.
– Lekken van keeringenMaar als je gewoon netjes met het beestje omgaat, en zo nu en dan eens een kilometer of 300km achter elkaar zoveel mogenlijk op top rijdt in Duitsland, dat deze motor erg weinig onderhoud behoefd.
Willem
24 oktober 2009 om 06:51 #17538435maar die v6 die zie je zo weinig te koop staan
24 oktober 2009 om 09:23 #17538436jupzz, omdat er niet zoveel van zijn, wat m weer wat unieker maakt.
Willem
24 oktober 2009 om 10:12 #17538437Ik rij ook in een 2.2 (dgi 155 pk) gemiddeld verbruik ongeveer 1:12 paar weken terug naar IAA Frankfurt geweest 1050 km heen en terug gemiddeld
verbruik 1:13,8.met veel file en ook wel snelle stukken +200KM/u.goede auto alleen probleem gehad met massa-vliegwiel .wel voor 90% betaald door opel.24 oktober 2009 om 20:16 #17538438Heb zelf 2 jaar geleden gekozen voor een diesel met de 150 pk jtd motor van fiat
en wel om de volgende redenen;
goede motor, verbruik 1:16, aanschaf €2500 goedkoper dan de 2.2 benzine (hogere kilometerstand?), rijeigenschappen van een diesel vindt ik beter.Veel mensen zijn bang voor de wegenbelasting en deze is helaas ook wel aan de hoge kant. Daar staat tegenover dat ik met 1 tank 800 km rijd en dan ook maar € 55,00 kwijt ben aan de pomp, de benzine rijder betaald met 800 km al gauw het dubbele.
Wij rijden “maar” 12000 km/jaar, maar ik denk dat dit nog best uit kan.
Heb er nog een Ventura module en een green-filter op gezet; wat een beest(volgens de APK keurmeester!). Trekt al vanaf 1500 toeren en even later moet de traction control al aan het werk….
Na bijna 30000 km ook nog geen problemen gehad met de CDTI buiten normale slijtage-dingen om. Voor mij nog steeds een goede keus dus!Maar goed iedere auto kost geld en geen enkele auto kan uit……….
24 oktober 2009 om 20:57 #17538439origineel gepost door nijdamb
Heb zelf 2 jaar geleden gekozen voor een diesel met de 150 pk jtd motor van fiat
en wel om de volgende redenen;
goede motor, verbruik 1:16, aanschaf €2500 goedkoper dan de 2.2 benzine (hogere kilometerstand?), rijeigenschappen van een diesel vindt ik beter.Veel mensen zijn bang voor de wegenbelasting en deze is helaas ook wel aan de hoge kant. Daar staat tegenover dat ik met 1 tank 800 km rijd en dan ook maar € 55,00 kwijt ben aan de pomp, de benzine rijder betaald met 800 km al gauw het dubbele.
Wij rijden “maar” 12000 km/jaar, maar ik denk dat dit nog best uit kan.
Heb er nog een Ventura module en een green-filter op gezet; wat een beest(volgens de APK keurmeester!). Trekt al vanaf 1500 toeren en even later moet de traction control al aan het werk….
Na bijna 30000 km ook nog geen problemen gehad met de CDTI buiten normale slijtage-dingen om. Voor mij nog steeds een goede keus dus!Maar goed iedere auto kost geld en geen enkele auto kan uit……….
Je hebt helemaal gelijk ik heb het net even snel uitgerekend, ik heb nu een 2.2 benzine 147 pk en ik ben nu per jaar ongeveer 2100 euro kwijt aan benzine met 15000 km ,als ik een 1.9 dti zou hebben zou ik 704 euro meer wegenbelasting betalen maar dan was ik ook maar 1200 euro kwijt aan diesel dus nog voordeliger uit:hmmz
Daar komt ook nog bij dat ik met een caravan op vakantie ga dus dan is dat hoger koppel zeer welkom.
Dus nu heb je mij ook aan het denken gezet.Jan
25 oktober 2009 om 09:09 #17538440ANWB heeft uitgerekend dat je met een Benzine auto minder brandstof verbruikt de bergen op.
Dit ivm de Turbo welke vol aan het werk moet, en dan VEEL brandstof nodig is, en het korte toerenbereik van de dieselmotor.
daarnaast rijdt diesel wel erg prettig moet ik zeggen.
Willem
25 oktober 2009 om 09:29 #17538441origineel gepost door wim-v6
ANWB heeft uitgerekend dat je met een Benzine auto minder brandstof verbruikt de bergen op.Dit ivm de Turbo welke vol aan het werk moet, en dan VEEL brandstof nodig is, en het korte toerenbereik van de dieselmotor.
daarnaast rijdt diesel wel erg prettig moet ik zeggen.
Willem
Ik moet zeggen dat ik met mijn vorige dieseltje ( reed hierzo 1:15 ) in Zweden elke keer tussen de 1:18 en 1:20 reed !!
De mankementen van mijn huidige vec zijn vervelend maar niet echt onoverkomelijk:
– injectorring lek ( vrij makkelijk te vervangen ! )
– Thermostaat niet goed ( 75 euro en wat werk !! )
– Stuurstangetje van de wervelkleppen ligt los. ( schijnt erg vaak te gebeuren, maar heb er al een makkelijke/goedkope modificatie voor gevonden !! )Verder rijd diesel gewoon heel erg lekker, zeker met de commonrail! Lekker stil en ongelooflijk veel power ! ( menig petje laat ik verbaast achter bij het stoplicht ! ):P
Het verbruik van m’n veccie :
Gewoon netjes aan de snelheid houdend: 1:18 ( soms 1:20 )Lekker door gassen: 1:15 ! :thumbdown
25 oktober 2009 om 09:37 #17538442laat staan als EDS er mee aan de gang gaat, dan laat je nog meer petjes achter je.
Willem
26 oktober 2009 om 11:09 #17538443nu hebben jullie nog meer aan het denken gezet ,misschien toch maar een diesel
26 oktober 2009 om 11:24 #17538444Mijn vectra b (X17DT) verbuikt een goede 7liter/100km, En dan moet je denken, Ik ben 19 jaar jong, Dus van die kerels ken je de rijstijl wel,Onderhoud aan deze is zeer goedkoop, (Doe alles zelf) , Alleen enigste nadeel is dat de voorste remblokken gaan afbrokkelen van sportieve rijstijl,
Wagen houdt tog vlotjes golf 5 1900tdi bij,26 oktober 2009 om 11:34 #17538445origineel gepost door Bartjex88
Mijn vectra b (X17DT) verbuikt een goede 7liter/100km, En dan moet je denken, Ik ben 19 jaar jong, Dus van die kerels ken je de rijstijl wel,Onderhoud aan deze is zeer goedkoop, (Doe alles zelf) , Alleen enigste nadeel is dat de voorste remblokken gaan afbrokkelen van sportieve rijstijl,
Wagen houdt tog vlotjes golf 5 1900tdi bij,Die Isuzu motoren zijn echt super !! blijven maar doorrijden. Mijn oude ( uit ’97 ) had er ook eentje inliggen met 3 ton op de teller. Maar mijn zwager had de zelfde met 4,5 ton er op !!:thumbup
26 oktober 2009 om 12:19 #17538446origineel gepost door speaker
origineel gepost door Bartjex88
Mijn vectra b (X17DT) verbuikt een goede 7liter/100km, En dan moet je denken, Ik ben 19 jaar jong, Dus van die kerels ken je de rijstijl wel,Onderhoud aan deze is zeer goedkoop, (Doe alles zelf) , Alleen enigste nadeel is dat de voorste remblokken gaan afbrokkelen van sportieve rijstijl,
Wagen houdt tog vlotjes golf 5 1900tdi bij,Die Isuzu motoren zijn echt super !! blijven maar doorrijden. Mijn oude ( uit ’97 ) had er ook eentje inliggen met 3 ton op de teller. Maar mijn zwager had de zelfde met 4,5 ton er op !!:thumbup
Mijne heeft 2.2ton nu,Maar er is meer onderweg;)
26 oktober 2009 om 12:56 #17538447achteraf had een diesel bij ook wel gekunt, 150 pk en het koppel van een ferrari lijkt me ook wel wat. Mijn schoonvader heeft de 2.0dti (of zo?) en dat rijd al lekker, laat staan de 1.9 :thumbup
26 oktober 2009 om 19:12 #17538448origineel gepost door henry.kummeling
nu hebben jullie nog meer aan het denken gezet ,misschien toch maar een dieselHoeveel rij je dan per jaar? lange of korte afstanden?
Jan
26 oktober 2009 om 19:23 #17538449origineel gepost door 2000
achteraf had een diesel bij ook wel gekunt, 150 pk en het koppel van een ferrari lijkt me ook wel wat. Mijn schoonvader heeft de 2.0dti (of zo?) en dat rijd al lekker, laat staan de 1.9 :thumbupDie 150pk turbodiesel rijdt heerlijk. :wub Al raak je op een gegeven moment wel weer gewend aan dat vermogen en wil je weer meer. :P
Ik rij zo’n 15 a 20.000km per jaar, dat zit volgens mij wel op het kantel punt tussen benzine en diesel in het voordeel voor benzine. Toch heb ik gekozen voor de heerlijk rijdende diesel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.