Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › aankoop corsa-c combo tour
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2011 om 21:29 #17853112
iemand enig idee waar ik een service interval voor de combo tour kan vinden?
5 juni 2011 om 21:32 #17853113Service interval, in welke vorm???
Willem
5 juni 2011 om 21:33 #17853114waneer hij welke beurt bij welek kmstand moet hebben.
5 juni 2011 om 21:41 #17853086Als het goed is zit de service interval in de kmteller ingesteld, krijg je INSP in je teller display.
Persoonlijk doe ik onderhoud normaal zo:
Z16SE:
> iedere 15.000km:
– Olie + Filter
– controle luchtfilter en interieurfilter> iedere 30.000km:
– Benzine filter
– Luchtfilter
– Interieur filter
– Bougies >> Alleen bij LPG motoren <<> iedere 60.000km:
– Distributieriem + spanrol (en eventuele loopwielen) + waterpomp
– Multiriem
– bougiesWillem
5 juni 2011 om 21:44 #17853085dat insp op het display waneer gaat dit branden?
bij starten van het voertuig of tijdens het rijden?5 juni 2011 om 21:46 #17853084zijn er dingen die wel eens voorkomen bij een 1.6 motor?
kwa mankementen bedoel ik dan.5 juni 2011 om 21:57 #17853111Dingen die voorkomen…
normaal vrij weinig, zorg altijd dat de thermosstaat word meevervangen met de distributie riem
en display melding komt op de manier zoals deze ingesteld staat, kan zijn 15.000km of 30.000km als dat niet gehaald word in een jaar, ieder jaar.
Willem
6 juni 2011 om 18:10 #17853115waneer moet de display dit ” INSP ” aangeven?
als de motor loopt of als hij gestart word?
want als hij gestart word staat er even ” INSP “.6 juni 2011 om 19:40 #17853116klopt, dan moet ie het aangeven, dan is ie niet gereset bij de laatste service
Willem
6 juni 2011 om 20:24 #17853089en hoe reset ik die?
of moet ik daar voor naar de dealer?7 juni 2011 om 16:54 #17853117contact uit > knop dagteller indrukken > contact aandraaien > dan zie je streepjes in je scherm > dagtellerknop loslaten > gereset.
Willem
7 juni 2011 om 17:13 #17853118ik moet het even aan kijken maar ik heb vermoedelijk een koelvloeistof lek :argue :puke
aan de kruk-as kant.
kan alleen niet zien waar precies.
ben gaan zoeken omdat ik hem na een rit naar koelvloeistof vond ruiken.
zou ik wat in het koelsysteem gooien voor het lek te dichten of is dit af te raden?
het is niet veel lijkt mij.
er ligt een natte vlek ter grote van een 2 euro muntstuk op het subframe maar dit moment maar hij blijft wel goed op peil.7 juni 2011 om 17:17 #17853119Waterpomp lek.
Waterpomp en Complete sidtributieset laten vervangen…
Geen toevoegingen toevoegen, krijg je op langer termijn problemen mee.
willem
7 juni 2011 om 19:49 #17853120:argue :puke
verdomme ik heb de auto net pas een paar dagen.
nou dit gaat me dan weer een leuke cent kosten.
distributie riem is zo’n 30.000 km pas vervangen.
mooie boel.
miskoop dus eigenlijk. :puke7 juni 2011 om 20:21 #17853121De waterpomp is dus niet vervangen…
Willem
7 juni 2011 om 20:42 #17853122ik heb de vorigwe eigenaar een sms bericht gestuurd daar hij neit op neemt en krijg tot op dit moment geen reactie.
dat heeft de schoft dus geweten is mijn conclusie.
kan ik hem dit nog op 1 of andere manier laten betalen?
ben zelf bang van niet.7 juni 2011 om 20:46 #17853123Ik weet niet of de vorige eigenaar zich er bewust van is dat de waterpomp mee vervangen dient te worden bij de distributie riem.
De meesten weten dit echt niet..
als dan een garage zegt dat het niet nodig is zullen ze deze niet vervangen…
We hebben in het vectra deel al zat mensen met zo’n 1.9CDTi motor die VOLLEDIG aan puin is gedraait omdat de waterpomp is VASTgelopen, puur omdat deze niet mee is vervangen bij de Distributie riem.
Veel universele garages weten dit ook vaak niet, controleren vaak enkel de spelingo p het lager van de waterpomp, en is deze nihil dan laten ze m zitten, maar in de meeste gevallen geeft de waterpomp het dan eerder op dan dat de distributie mag blijven zitten.
willem
7 juni 2011 om 21:05 #17853124sinds ik mijn rijbewijs heb rijd ik prive alleen maar opel.
en ik weet dat je de waterpomp ten alle tijden met de distrubutie samen dient te vervangen.
maar ik vermoed dat hier een prutser inderdaad aan heeft gezeten.
de vorige eigenaar was a-technisch op auto gebied.
hij heeft de combo op zijn kosten laten keuren.
want dat was een eis voor dat ik hem zou kopen van hem.
de garage had hem gebeld en gezegt dat de achterbanden aan vervanging toe waren.
ik ben er 100% van overtuigd dat deze nog goed waren en zeker voor de apk!!
maar hij heeft daar geen verstand van en ze dus laten vervangen.
maar ja daar heb ik nu veel aan.
morgen eens voorzichtig bellen wat mij dit geintje gaat kosten.8 juni 2011 om 18:42 #17853105vorige eigenaar is er zich van bewust dat deze vervangen dient te worden in combinatie met de distributie set.
maar ik nog hij kan niet meer achter halen of dit wel gebeurd is. :argue
heb vandaag een telefoontje gepleegt naar de garage waar ik voor grote dingen ga.
nou daar word je niet vrolijk van. :puke :argue
waterpomp + distributie set met spanrol en dergelijke inclusief montage : 300,- euro!!!!
en als klap op de vuurpijl heeft hij pas de 3de week van augustus tijd!!!
zo lang kan ik dus niet wachten. :fy1
@willem,
kan jij met zekerheid zeggen dat het de waterpomp is?
zijn er kenmerken waar aan je dit kunt zien?heb zo net nog eens goed gekeken met een zaklamp van boven af maar kan niet zien waar die lekt. :wtf
zal eens kijken of ik zaterdag middag ergens even op een brug kan zodat ik van onderen eens kan kijken. :hmmz9 juni 2011 om 18:31 #17853125waarschijnlijk zie je het lekken bij de onderste Multiriempoelie.
je zou de voorkappen van de distributie los kunnen halen om te zien of ie daar lekt..
Willem
9 juni 2011 om 19:37 #17853126vandaag had ik de auto even nodig.
voor de zekerheid toch maar binnen door gereden i.p.v.
de snelweg te nemen. :thumb
temperatuur steeds in de gaten gehouden.
bij aankomst alles gecheckt.
en geen lekkage te constateren!! :wtf :hmmz
rook wel erg naar koelvloeistof. :swear
terug weg idem.
morgen ga ik op de snelweg naar mijn werk.
die lekkage komt niet zo maar ergens vandaan.
heb een afspraak staan komende zaterdag
bij de doe het zelf garage waar een moteur altijd aanwezig is. :thumb
dan zal ik eens van onderen kijken of ik wat vind en inderdaad de voorste kap van de distributie eens los nemen.9 juni 2011 om 20:21 #17853127als ie warm is heb je zowiezo kans dat je m niet ziet lekken, meestal is de vloeistof al verdampt voordat het beneden heeft kunnen bereiken.
willem
9 juni 2011 om 21:07 #17853128heb hem met een goed warme motor en een groot wit stuk kartoner onder in de garage box gezet.
morgen vroeg ff checken op lekkage.
als er niks te zien is ga ik met de auto eens naar mijn werk.
die lekkage kan niet komen en gaan lijkt mij.
dit probleem moet ik achterhalen. :kewlpics :swear10 juni 2011 om 18:13 #17853129vandaag met de auto naar het werk geweest.
op het werk aangekomen , motorkap open en gelijk rook ik eer koelvloeistof. :fy1
er lag onder een plak van de grote van een 2 euro muntstuk . :shock:
hij lekt dus wel degelijk. :wtf
morgen eens van onder bekijken of ik wat vind of bij de distributie.heb even een andere vraag : het dashbord kastje is niet voorzien van een slot.
en dus niet afsluitbaar.
is dit wel mogelijk bij corsa-c?11 juni 2011 om 15:57 #17853131Dashboard kastje, ze zijn er wel met slot, alleen als je m op je eigen sleutel wil hebben zal je zo’n slot bij de dealer met de car pass moeten bestellen.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.