Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Aankoop Commodore 2.5 GSE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2009 om 16:16 #17210951
ik en me pa zijn van plan om een oldtimer te kopen
eerste wat ik zag was deze commodore,
deze ziet er strak uit alleen heeft een probleem met de benzine leiding volgens de eigenaar.
http://link.marktplaats.nl/259157927
wie weet of kent deze auto.
of wie weet of dit wel waar is, of is deze makkelijk te herstellen ?
de groetN
27 juli 2009 om 16:50 #17504161Van alle oudere auto`s worden onderdelen moeilijker te vinden. Besef wel dat deze auto `gepimpt` is en dus als je iets wilt vervangen je iets meer werk hebt. Voor de rest vind ik het persoonlijk een mooi model alleen orgineel heeft mijn voorkeur.. Veel foto`s laten mailen van zwakkere plekken(wielbakken, dorpels enz enz) voordat je gaat kijken en een tank benzine verknooid voor niks. Succes:thumbup!
27 juli 2009 om 16:55 #17504162zoals commodore al aangeeft; veel foto`s laten sturen, en anders gewoon heengaan kijken.
27 juli 2009 om 17:39 #17504163jep,
vooral de wielkastranden, achterplaat, dorpels, en spatborden..!
ik weet niet wat voor een prijs er bij deze auto gehanteerd word…volgens mij 2000,00…. dan mag je denk helemaal niet klagen als er wat aan zit qua roest…vooral omdat het een GSE wat toch altijd wel zn waarde behoud..!
en onderdelen voor zo’n ding is makkelijk te krijgen…je stuurt gewoon mij een mailtje en dan komt dat goed!
27 juli 2009 om 18:18 #17504164bedankt voor jullie reacties, waarschijnlijk gaan we zaterdag ff heen om de auto te bezichtigen.
en me pa heeft nog een ander gezien, een mercedes 280SE, dus een van deze twee zal het worden,nogmaals bedankt ik zal alles onthouden en ff na checken :wors
27 juli 2009 om 18:36 #17504165mercedes???
dan gaa ik toch liever voor de opel… alleen de naam al:jerry:P
27 juli 2009 om 20:33 #17504166pas maar op bij die 280se…
die willen namelijk ook best rotten!jou avater bekijkende ga je toch wel voor de opel ;)
27 juli 2009 om 21:24 #17504167AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik doe er ter motivatie nog een Opel avatar bij :D
edit: voor de prijs vind ik deze commodore [geen gse] er wel prettiger bij staan:hmmz
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vqdwg1cczxoj
deze staat in de buurt van Maastricht :o
28 juli 2009 om 11:02 #17504168origineel gepost door MonzaRon
ik doe er ter motivatie nog een Opel avatar bij :Dedit: voor de prijs vind ik deze commodore [geen gse] er wel prettiger bij staan:hmmz
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vqdwg1cczxoj
deze staat in de buurt van Maastricht :o
Zit ook wel werk aan, aan deze. Spatbord (deuken, 2 kleuren groen), rooster in de achterstijl mist en waarschijnlijk meer, maar wat je niet ziet op de foto. Wel het mooiste Commo model, vind ik althans, zo’n coupe.
28 juli 2009 om 15:22 #17504169@monzaron…: tis toch egt wel een GSE van die link van jou.. hij is van pascalm hier op het forum.
tis wel het mooiste model maar mijn voorkeur gaat nog steed naar een commo A.
28 juli 2009 om 17:19 #17504170AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bettus accu
@monzaron…: tis toch egt wel een GSE van die link van jou.. hij is van pascalm hier op het forum.tis wel het mooiste model maar mijn voorkeur gaat nog steed naar een commo A.
Dacht echt een gewone Commo, maar dan hebben we jou ‘kennis’ over de Commo’s nog :D
28 juli 2009 om 19:27 #17504171@monzaron.: waarom ben je autospuiter geworden??? je had beter cabaretje kenne worde..:P
maar ik wist het omdat die auto welles bij me vader is geweest om de rode bekleding op te halen.. en dit is ook een van de eerste, hij is namelijk van 1971 en hij heeft gewoon trommels achter i.p.v schijven..
28 juli 2009 om 20:29 #17504172meeen wat is het toch moeilijk om een oldtimer uit te kiezen :(
heb een kadett c gezien met c20xe blok erin en die nog afgebouwd moet worden
ik weet het echt niet meer, ben echt de weg kwijt :cry
28 juli 2009 om 20:48 #17504173de weg kwijt :oje weet gewoon niet wat je wil denk ik ik ben van mening dat je gaat voor iets of helemaal niets je hebt het nu wel over meerdere merken
t,zal wel een lada worden ofzo:jerry:jerry:jerry
29 juli 2009 om 03:22 #17504174AnoniemLid sinds:
1 January 1970maak samen met je pa een dag vrij,
neem 2 klapstoeltjes en goed gevulde broodtrommeltje mee,
en ga een dagje naar Bettus toe, Commo’s kijken.
kweet niet of je daar wat te drinken krijgt,
dus ik zou je aanraden om een thermoskan of fris erbij mee te nemen:DBen je na deze dag nog niet overtuigd, kun jullie altijd nog zeggen:
Tis maar goed dat we wat te eten bij ons hadden :agent:D:P
ps: Denk dat de entree voor ‘twijfelaars’ gratis is :jerry
29 juli 2009 om 06:40 #17504175Of ga eens naar een youngtimer meeting toe (een Opel of algemene meeting). Daar kun je genoeg rondneuzen, en ook vragen stellen aan de eigenaars over de specifieke zaken van een bepaald model. Zijn de ideale gelegenheden om je te orienteren. En wie weet, kom je wel op iets heel anders uit dan je beginpunt.
En bedenk ook. Hoe groter je budget is, des te betere auto kun je kopen (meestal).
29 juli 2009 om 09:35 #17504176@monzaron: de koffie is gratis!
en iedereen mag langskomen als ie wilt…29 juli 2009 om 10:14 #17504177Dat ding in de link is als ik me niet vergis van DPC Sammy volgens mij,die woont in die hoek van het land en heeft die Commo ook al eens aangeboden iop het big Opel forum,hij heeft de tekts er ook in het Duits bijstaan omdat ie zelf in DE woont.
Maar goed als iemand naar wat auto,s gaat kijken is toch niks mis mee,en na mijn idee zijn der wel meer merken goed Opel is ook maar rommel wat plaatwerk betreft,dan is een MB net iets beter,maar om geen discussie op gang te brengen van ik heb ook oot een rotte MB gezien of net wat das mijn mening,als ik een andere auto wil hebben word het ook een MB 500SEC of een BMW 635CSI maar goed ik ben nog happy met de Monza.
29 juli 2009 om 10:56 #17504178AnoniemLid sinds:
1 January 1970k weet niet of die zwart rooie wel n gse is
als je de advertentie goed leest is het een commodore uit 71 met een 2.5 gse motor
dat wil nog niet zeggen dat de auto ook n gse is
verder vind ik de prijs niet gek voor die wagen
mag der ook best nog n beetje werk aan zijnbrandstofleidinkje trekken is de grootste klus ook niet;)
29 juli 2009 om 12:37 #17504179AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik ben even op mijn toestenbord geklommen,
om even mijn zegje te doen over dit onderwerp :omijn gevoel zegt, laat staan die ‘gepimpte’ rode.
als ik op de foto al zo tegen aan kijk, zie ik een
plamuurboot, hij oogt niet zo strak als menig user doet geloven. :hmmz=======================================
Zo ben ik ook eens tegen zo’n ‘monzaboot’ aangelopen,
redelijk mooi op de foto, deprimerend toen ik ervoor stond.:cry
=======================================met het pimpen van zo’n wagen heb ik geen moeite,
maar als je dat gaat doen, doe het dan goed en netjes.
[zie bijv project bettus],
het hoeft dan niet zo drastisch, tis maar een voorbeeld. :thumbup
===========================================Bij een evt aankoop moet je je zelf de keuze stellen,
wil je er een jaartje mee toeren, of meerdere jaren. :hmmzdenk jezelf van, ach, ff 2 jaartjes ‘lol’ trappen, dan is de rode een goede optie. :thumbup
=========================================
ben je een serieus type en kies je voor meerdere jaren,
doe er dan een 1000 of 2 bij.
Pas dan heb je een redelijke kans om een netjes uitziende
Commo te bemachtigen, neem daar gerust de tijd voor,
er komt er vanzelf wel eens een keer eentje ‘vrij’.Heb jij daar de tijd voor, om te wachten,
tot er eentje aangeboden wordt, dan behoor jij tot een echte liefhebber.:DDie extra uitgave verdient zich vanzelf weer terug,
de kosten om deze wagen naar jou hand te zetten zal
dan niet zo drastisch uit de hand lopen dan als je die rode
aan de tand gaat voelen.:mad:tja, als je dan moet gaan denken aan een MB, hmmm,
let op, is naar mijn mening niet een echte winstpakker,
want kijk eens nu op straat, kijk om je heen,
een MB is en blijft bijna altijd dezelfde MB,
lijken veel op elkaar, voor mij persoonlijk niets meer dan een taxi. :Pwaarbij ik moet aantekenen dat alleen de SECS en andere Coupé’s bij mij in de smaak vallen.
En voor een mooie MB Coupé moet je ook diep in de buidel tasten.:agentzo, das mijn gevoel en mening over dit onderwerp,
ik wens jou en je pa succes met de zoektocht naar een
mooie Opel of MB, en zijn jullie eenmaal tot een besluit gekomen,
laat het ons dan ff weten hier in het forum :kewlpicsgrtz Ron ;)
29 juli 2009 om 16:18 #17504180Mij persoonlijk interseert het niet of een auto waarde vast is of niet,ik ben geen handelaar,en als ik nu een auto van 6/7 koop bv een mooie 500sec dan maakt het me echt niks als ie het jaar erop nog maar de helft waard is,ik rij auto,s toch meestal op,omdat ik geen handelaar ben.
En ik zie wel degelijk verschillen in MB,s neem bv de oude 450SE/SEL,s of de wat nieuwere 280/380/500SE/SEL of de 280CE of een SEC of een 300CE,die dingen van de laatste 10 jaar lijken allemaal op elkaar,teminste voor een leek dan.
Ik ben zelf ooit naar een 450SE weze kijken maar was niet onder de indruk van de staat van de auto,echt slecht gespoten,teveel verlaagt zodat met instuurde der wat aanliep,uitlaat over drempels raakte,interieur delen weg,en niet gek veel opties zoals AC of toerenteller,daarom haakte ik af,model 450SE/SEL vind ik prachtig ook de SEC en 635CSI vind ik prachtig,maar ik heb nu mijn netwerk van onderdelen opgebouwd en ik kan wel zeggen dat ik een beetje weet hoe een Monza in elkaar zit,en dan zou ik toch weer opnieuw moeten beginnen met kennis en onderdelen,daarom hou ik het nog bij de Monza.
Ik heb nog maar 1 auto in de 10 jaar dat ik auto rij verkocht,en voor hetzelfde als ik er toen voor betaald had,de rest is op de crossvelden beland of in de schredder geduwd.
29 juli 2009 om 20:22 #17504181‘t Scheelt dat je de onderdelen voor de meeste oude Benzen nog gewoon bij de dealer kunt bestellen, dat je kun je van Opel niet zeggen……..
29 juli 2009 om 21:45 #17504182origineel gepost door MonzaRon
maak samen met je pa een dag vrij,
neem 2 klapstoeltjes en goed gevulde broodtrommeltje mee,
en ga een dagje naar Bettus toe, Commo’s kijken.
kweet niet of je daar wat te drinken krijgt,
dus ik zou je aanraden om een thermoskan of fris erbij mee te nemen:DBen je na deze dag nog niet overtuigd, kun jullie altijd nog zeggen:
Tis maar goed dat we wat te eten bij ons hadden :agent:D:P
ps: Denk dat de entree voor ‘twijfelaars’ gratis is :jerry
hahahhhaha LoLz
bedankt voor jullie tips ik zal nog ff verder kijken, ik ben al mijn onderdelen aan het verkopen wat ik hier en daar zie in mijn garage, dus alles wat daar uit komt doe ik er nog boven op.
heb op dit moment 2500 euro ongeveer dus ik spaar nog heel ff door en dan zie ik wel wat er gaat gebeuren, mijn voorkeur blijft bij opel, maar welke het zal worden??? dat weet ik nog niet,de ene oldtimer van opel is mooier dan die andere oldtimer van opel, dus ff rustig na denken, en ff heel marktplaats door zoeken :D
ach jaa we zien het wel…
bedankt voor jullie tips nogmaals dames en heren,
:wors:wors:wors ben jullie dankbaar en bedankt voor jullie reacties
30 juli 2009 om 10:53 #17504183origineel gepost door henkjan_80
‘t Scheelt dat je de onderdelen voor de meeste oude Benzen nog gewoon bij de dealer kunt bestellen, dat je kun je van Opel niet zeggen……..Dat is ook precies het punt waar Opel het laat liggen, de after-sales/market is waardeloos. Als ik een Golf 1 zou hebben, kan ik de hele auto nog in onderdelen bestellen bij VW. En bij MB, en ik denk ook BMW, is dat nog beter geregeld. Alleen Audi is ook een crime (vooral de jaren 70 modellen).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.