Aankoop Astra J 2012/2013 vragen

Forumindex Forums Modellen Astra Aankoop Astra J 2012/2013 vragen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Ricardoo
    Deelnemer

Hallo beste mensen!

Vorige maand is helaas mijn Golf 6 gestolen (Allrisk verzekerd) en ben ik op zoek naar een volgende auto.
      Mijn keus is gevallen op een Opel Astra J Tourer mede omdat er een 10.4 inch scherm in gemonteerd kan worden!

Alleen ik heb wat vragen, ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen en willen helpen!

Motorisch:

Ik zie op marktplaats veel 1.4 turbotjes en soms met een 1.6 turbo, de variant met de 1.4 turbo zijn die degelijk ? en komen die goed van de plek ? evtuele chiptuning kan dat zonder problemen ? het liefst wil ik de 1.6 versie met turbo maar die vind ik best lastig of ik vind ze maar dan past de kleur niet zo.

Binnenkant:

Waar ik mij persoonlijk aan stoor is het oranje cockpit schermpje zijn er hier displaytjes voor te koop in kleur ?
      Ik las ergens ook dat de layout van die schermpjes zijn veranderd eind 2012? heeft dat nog iets te maken met de functies? ik wil het liefst een cockpit hebben waarmee ik in de toekomst eventueel kan uitbereiden of dat het al een uitgebreide is kan ik het ergens aan herkennen of het een low line of high line is ?

Verder eventueel nog punten waar ik extra op moet letten bij de aankoop ? (Ik heb een autotechnische achtergrond dat scheelt al een hoop)

JV1093
      Deelnemer

Wat betreft die 1.4 turbo motor. Die wil zeker goed van de plek komen. Zelf heb ik een 1.6 115pk zonder turbo en die loopt heel mooi stil en komt met de hatchback uitvoering goed van de plek.

De 1.4 turbo is er met 140 en 120 pk. De 120 pk is precies hetzelfde als de 140 pk, maar elektronisch begrensd. (140pk werd duurder verkocht). Die begrenzing is er met chiptunen uit te krijgen. Met chiptunen is er 160pk uit de 1.4 turbo te behalen.

Er is wel in de modellen tot bouwjaar 2014 een issue met de m32 versnellingsbak die onder andere op de 1.4 en 1.6 turbo zit. De lagers kunnen soms snel stuk gaan en dan moeten deze vervangen worden (=dure reparatie). De m32 bakken vanaf 2014 hebben sterkere lagers. Of een automaat nemen. Dan heb je dat niet.

Wat betreft de 10.4 inch radio. Kijk goed uit met programmeren. Het zit bij de opel radio’s dacht ik zo: als deze in de auto moet worden gezet moet deze geprogrammeerd worden dmv afmelden uit oude auto indien van toepassing en bij inbouwen in de nieuwe auto moet deze door opel of een vakgarage ingeprogrammeerd worden dmv een vci code. Deze code kan opel in Russelheim geven aan de garage, maar hoeven ze niet te doen.

Ik dacht dat een nieuwe radio zichzelf inprogrammeerd aan je auto.

Dus kijk en informeer goed voor die 10.4 inch radio en koop nieuw!

Met die radio regel je heel veel in je auto, ook je instellingen als portiervergrendeling bij instappen, een stukje climatecontrol etc. Je hebt kans dat dat niet 100% KAN werken.

Wat betreft dat oranje schermpje: Ik denk niet dat dat kan. Daar staat ook je kilometer stand in dacht ik en deze zit ook met programmeren aan je auto vast.

Als je slim bent koop je een uitvoering met als radio de cd500 navi, navi600, navi900 of dvd800. Dan heb je een origonele opel radio en alles zeker weten 100% werkend en een uitgebreid instelbare equalizer, navigatie, kleurenscherm, bluetooth (bellen en streamen, contacten oproepen via radio), usb, aux aansluiting, cd speler en fm/am.

Anders vragen bij autobedrijf of je de radio uitgebreid mag testen (telefoon even met bluetooth verbinden en goed uitproberen). Als ze er een auto door kunnen verkopen, dan werken ze daar zeker wel aan mee. En ook proefrit maken natuurlijk.

Veel success.

JustinH1973
        Deelnemer

Hallo Ricardo,

Ik heb sinds een week ook een scherm in mijn auto. https://nl.aliexpress.com/item/32856863895.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.57984c4dT0QwNe

Ik had daarvoor een CD500 radio. Het nieuwe scherm neemt alle functies (o.a. stuurbediening) over en heeft zelfs meer instel mogelijkheden. Het aanmelden/programmeren van de nieuwe radio was niet nodig. Het installeren was ook prima te doen. Het ziet er gaaf uit zo’n scherm in je auto. Het geluid is iets anders dan een standaard radio, maar er is een hoop in te stellen via de equalizer. Het vermogen is iig meer dan genoeg. En genoeg aansluitmogelijkheden. Line in/out e.d.

Mijn vorige auto was toevallig ook een Golf 6 1.6 tdi. De auto’s doen weinig voor elkaar onder. Persoonlijk vind ik de dashboardverlichting van de Golf mooier dan de rode verlichting van de Astra. Maar ik heb op een forum gezien het mogelijk is de verlichtingskleuren aan te passen, ook van het dashboard display. Succes met je eventuele aankoop en als je nog vragen over het scherm hebt hoor ik het graag van je.

Groeten, Justin

christian_AstraJ
          Deelnemer

Hallo Justin,

hoe heb jij dat gedaan met de Eco knop.
            mij ben me ook aan het oriënteren voor een nieuwe radio aangezien die van mij het slecht doet (ook een after market) en ik er niet achter kan komen welk type en merk het is.
            1E9C2211-0E15-4AEF-92A5-5E689266D785Nu ben ik aan het twijfelen voor weer een klein displaytje of de 10,4 inch.

maar ik heb een eco knop en die kan ik op de 10,4 inch niet terug vinden.

hoor je graag

grtz Christian

FritsVrolijk
            Deelnemer

[quote quote=18379409]Hallo Justin, hoe heb jij dat gedaan met de Eco knop. mij ben me ook aan het oriënteren voor een nieuwe radio aangezien die van mij het slecht doet (ook een after market) en ik er niet achter kan komen welk type en merk het is.

En nog blij met je radio1E9C2211-0E15-4AEF-92A5-5E689266D785Nu ben ik aan het twijfelen voor weer een klein displaytje of de 10,4 inch. maar ik heb een eco knop en die kan ik op de 10,4 inch niet terug vinden. hoor je graag grtz Christian[/quote]

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.