Aankoop Astra G 1,8

Forumindex Forums Modellen Astra Aankoop Astra G 1,8

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Atteman
    Deelnemer

Beste allen,

Ik zit al een tijdje mee te lezen op het forum en ga aankomende zaterdag eindelijk naar een Astra kijken, het betreft een x1,8xe uit 1998, met 16x.xxx kmstand.
      Hij heeft nog bijna een jaar apk, dus erg druk maak ik me er niet over op korte termijn, maar zijn er nog dingen waar ik echt op moet letten?
      Ik weet dat ik op de wielkasten moet letten ivm roest, en onder de mat in de achterbak, maar wat nog meer?

Groet

Adrian

EddyReuneker
      Deelnemer

Voor zover ik weet zijn er bij de Astra G en in het bijzonder de X18XE niet echt zaken waar je speciaal op moet letten. Roesten doen ze eigenlijk nooit bij de wielkasten, en onder de mat in de achterbak moet je niet letten op roest, maar daar kun je vaak aan zien of de auto in het verleden een “tik” tegen de achterzijde heeft gehad. Let aan de voorzijde onder de motorkap dan ook op de frontbalk, en of bijvoorbeeld de bumper nog op alle punten met de originele bevestigingen vast zit…

Mooiste is als je de auto op de brug van onderen kunt bekijken. Door het speciale “bad” wat het chassis van de G vanuit de fabriek kreeg kunnen ze nagenoeg niet meer roesten van onderen…BEHALVE wanneer de auto in elkaar heeft gezeten en de speciale “coating” dus gesneuveld is…let daar goed op!

En verder gewoon een flink stuk proef gaan rijden en eigenlijk alles doen wat je normaal nooit doen zou….dus ‘m flink in de toeren jagen, heel hard remmen…dat soort zaken. En als je hem dan eens flink doortrapt in de toeren, laat dan bij hoge toeren heel even het gas los…om die vervolgens weer tot de grond in te trappen en kijk dan goed in je binnenspiegel of je geen blauwe rookpluim uit de uitlaat ziet komen, dat duidt namelijk op olieverbruik..

en verder blijft het geluk hebben als je een 2e hands auto koopt,….je weet immers nooit hoe er voor gezorgd is….

succes!

Atteman
        Deelnemer

Bedankt voor de opheldering, ja ik begreep al dat ik op moest letten of hij geen tik/botsing heeft gehad, hij komt uit 98 maar eerste tenaamstelling was 2005, dus ik denk dat het misschien een import is..

EddyReuneker
          Deelnemer

als het bouwjaar 1998 is maar de datum van de 1e toelating in nederland 2005 is, kun je er zeker van zijn dat het een import auto betreft…waar moet hij anders die 7 jaar hebben gestaan? Bij iemand in de kelderbox? :D

Persoonlijk krijg ik altijd een beetje argwaan bij het hele “import” verhaal, helemaal omdat je vaak hoort dat geïmporteerde auto’s vaak opgelapte schadebakken zijn. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn in jouw geval maar enige voorzichtigheid is wel geboden lijkt me.

Sterkte!

Astraman
            Deelnemer

Kan je met Nederlandse auto’s ook overkomen, een veel mensen halen 2e hands auto’s zelf uit Duitsland bijvoorbeeld ivm prijs. Roesten doen G’s wel degelijk, dus zeker even zaak de wielkuipen te bekijken, en ook achter het rubber van de vulopening bij de tank. Daar zat bij roest.

xladage
              Deelnemer

Importeren wordt normaliter volgens mij met (bijna) nieuwe en hele oude gedaan.
                Een 7 jaar oude auto importeren voor de prijs vraag ik me af. Tweedehandsjes uit bijv. Duitsland of nederland verschillen op die leeftijd niet zo veel meer.
                ik heb het ook niet op import, heb ik ook geen fijn gevoel bij….

Atteman
                Deelnemer

Verder moet ik wel erbij zeggen dat de vorige eigenaar ‘m 4 jaar heeft gehad, en bij de recente apk er niets vervangen hoefde te worden behalve de ruitenwissers en de accu..
                  Maar aangezien de bumpers ook niet meer origineel zijn zou het best goed een schadebak geweest zou kunnen zijn..
                  Zijn er echt andere dingen waarbij ik op zou moeten letten bij een 1.6 16v?

Astraman
                  Deelnemer

Rook uit de uitlaat bij koude start, mja olieverbruik, maar dat kun je niet testen als je even gaat kijken, sludge onder de oliedop kan trouwens betekenen dat er ook veel kleine stukjes mee gereden zijn. Verder de usual, distributieriem, waterpomp, of de kleppen niet tikken, je weet wel.

EddyReuneker
                    Deelnemer

Kortom…er zijn een hoop dingen waar je op kunt letten maar het kopen van een 2e hands auto blijft altijd een gok…succes!

Atteman
                      Deelnemer

Het is ‘m geworden hoor! Ben erg blij met mn aankoop en vandaag lekker genoten ervan.
                        Zal binnenkort eens fotos oid posten voor jullie.

EddyReuneker
                        Deelnemer

doe maar, altijd leuk om foto’s te zien!!!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.