Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aankoop advies????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2014 om 15:30 #18174406
De tip die ik hier eigenlijk nog mis:
Bij de originele radio CDR2005 gaat de potmeter van de volume regeling kapot,
Dus als je de originele radio wilt houden, controleer deze!2 januari 2014 om 15:40 #18174407paar aankooptips
Stuurt hij naar links en rechts even zwaar zonder te blijven hangen (Stuurhuis is een zwak punt)
Reageerd hij goed op het gas, blijft het gas hangen? (Indien niet goed -> Gasklep vies of EGR kapot)
Geen gek geluid van de wiellagers
Roest vormt zich vaak bij de veerschotels, bij de accu.4 januari 2014 om 22:38 #18174408AnoniemLid sinds:
1 January 1970@richardo1992 wrote:
Dus als je de originele radio wilt houden, controleer deze!Wat hier wil helpen, trek de knop er af. Boor een klein gaatje net boven de knop die je net hebt verwijderd. Boor net door het plastic, absoluut niet verder. Spray in het gaatje een klein beetje contactspray. De volumeknop er weer op monteren en het maakt weer contact en het werkt weer.
Voor alle duidelijkheid is het één en ander voor eigen verantwoording!9 januari 2014 om 23:09 #18174409@tarzanen wrote:
@richardo1992 wrote:
Dus als je de originele radio wilt houden, controleer deze!Wat hier wil helpen, trek de knop er af. Boor een klein gaatje net boven de knop die je net hebt verwijderd. Boor net door het plastic, absoluut niet verder. Spray in het gaatje een klein beetje contactspray. De volumeknop er weer op monteren en het maakt weer contact en het werkt weer.
Voor alle duidelijkheid is het één en ander voor eigen verantwoording!Kun je misschien een foto posten waarop je laat zien hoe je dat gedaan hebt? Moet je veel contactspray gebruiken of vaak een klein beetje of volstaat 1 klein beetje?
Is het een tijdelijke oplossing of werkt het heel lang?
Ik stel al deze vragen omdat ik het vreemd vindt om contactspray, een vloeistof, te gebruiken bij een elektronisch component
10 januari 2014 om 19:23 #18174410AnoniemLid sinds:
1 January 1970Helaas heb ik er geen foto van.
De volumeknop er af trekken en daar achter, door het plasticplaatje, een klein gaatje boren zodat de contactspray erin kan. Absoluut niet verder boren anders zit je door het printplaatje. Maar een heel klein beetje spray gebruiken om de vuil geworden contactjes weer gangbaar te maken.14 januari 2014 om 09:25 #18174411Is er iemand anders die dit al een keer heeft toegepast??
Ik zou graag even een foto willen zien van hoe ik dit moet doen voordat ik zelf aan m’n radio begin te boren!
Als ik de volume knop van m’n radio af haal zie ik een transparant plaatje, moet ik alleen daar door heen boren of ook
door het grijze plastic daarachter?14 januari 2014 om 13:34 #18174412Contactspray is eigenlijk een laatste redmiddel, de enige goede manier
is om een apparaat helemaal uit elkaar te halen en de potentiometer-
en schakelaar-contacten met alcohol te reinigen.
Daarna eventueel met een klein beetje technische (zuurvrije) vaseline
insmeren om corrosie tegen te gaan.Ik heb vroeger (lang geleden) vaak genoeg stereo-torens en televisies
mogen repareren van mensen die alles hadden ingespoten met contact-
spray en die het raar vonden dat hun probleem zes maanden twee keer
zo erg terugkwam.Uiteindelijk zat er niets anders op dan de gehele schakelaar, potmeter
of zelfs print te vervangen omdat de (glij-) contacten of koolstofbaantjes
helemaal weggeteerd waren door de spray.Mocht je toch contactspray willen gebruiken: gebruik zo weinig mogelijk.
Deze spray is bedoeld om de weerstand tussen twee geleidende vlakken
te verlagen, niet om zaken te smeren/oliën.Greetz,
Peter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.