Aankoop advies Frontera

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Aankoop advies Frontera

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    HILL

Hoi allemaal……………
      Ik heb een gezin van 3 kinderen en een grote hond waar ik regelmatig de bossen mee in ga en ben eigenlijk toe aan een grote auto waar het allemaal fatsoenlijk in past, ook als ik op vakantie ga :-) Ik heb nogal wat noten op m’n zang en wil een auto die een beetje vooruit wil, 4 wiel aangedreven is en liefst een automatische bak heeft. Na heel wat fora en sites afgezocht te hebben kom ik elke keer weer terug op de Frontera, fantastische looks en te koop voor een redelijke prijs.
      Graag had ik jullie advies over de aankoop van een Frontera 2.2 of 3.2 benzine. Hoe betrouwbaar zijn deze auto’s waar moet ik op letten bij aankoop, hoe zit het met onderdelen voor dit model omdat deze maar tot 2004 gebouwd is ?
      Kan ik beter de 2.2 of de 3.2 kopen.
      Alle info is welkom en ik wil uiteindelijk weer een gelukkig opel rijder worden na wat tegenslag in het verleden met dit merk.

Groet HILL uit Eindhoven

jwmanta

let er vooral op of de bodem hard is blijft opel he:jerry

BlackSapphire

beste,

ik zou de oude niet pakken.
          ik zou die vanaf 2000 pakken,dan hebt u minder kans op roest.
          3.2 zuipt denk ik wel veel,maar dat is normaal denk ik voor zo’n motor.

hopelijk ben je hier iets mee.
          (ps.als ik een folder in moet scannen van de frontera,zeg het ma ;) )

Grtz Roy

Laagvlieger
          Deelnemer

Denk er wel om dat het eigenlijk een Isuzu is (japanner).
            De 2.2 motor is wel van Opel (basis is de X20XEV uit de Vectra B enzo) alleen is deze voorzien van een japans inspuitsysteem.
            De 6 cilinder is een japanse 6 cilinder. Dus geen Opel motor.
            Verders zijn mij daar weinig problemen van bekend.

HILL

Ik rijd niet zo veel km’s dus brandstofverbruik is voor mij niet zo’n issue. Volgens mij zuipt de 2.2 ook al behoorlijk :-)
              Ik heb inderdaad een van de latere modellen op het oog, vanaf 2001……..

Heytse
              Deelnemer

Heb jaren een frontera gereden met weinig problemen. Dit ging wel om de wat oudere 2 liter versie.
                Ik kwam met de 2 liter redelijk mee met het andere verkeer. Je moet geen stop licht sprintjes willen doen, maar 120 op de snelweg lukt zonder problemen.
                Onderdelen zijn zeker nog wel beschikbaar, maar wat mij tegenviel waren de kosten voor nieuwe onderdelen. Die liggen hoger als bij een ‘normale’ auto.
                Als je ook echt ‘off-road’ wilt gaan is de Frontera niet de beste keus.
                Het is een goede alles kunner die redelijk in het terrein is en redelijk op de weg (het blijft een grote bak hoog op z’n wielen).

8klepper

goede banden dr onder en je komt een behoorlijk eind kan ik je zeggen ;)
                  zoals bij iedere auto is de zwakste schakel toch de bestuurder

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.