Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aankoop advies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2015 om 18:55 #17270794
Hoi allemaal,
ik ben al een paar jaar opel rijder.
Corsa B diesel
Astra G dieselMaar ben nieuw op dit forum. Ik sta op het punt mijn trouwe astra g station 1,7cdti (80pk) njoy in te ruilen op een opel met iets meer power.
Ik ben zeer geinteresseerd in een Vectra c station, Ik heb er eentje zien staan met een 2.0 DTI blok. 160000km boekjes aanwezig incl NAP.
Ik probeer te achter halen of dit een verstandige koop is. Via de topics hier heb ik heb begrepen dat bepaalde types problemen hebben met de dieselpomp en dat dit later opgelost is. Hoe weet ik bijvoorbeeld ofik het goede type pomp heb?
verder zijn alle tips en adviezen welkom.
Ook heb ik gekeken naar een astra G station van 2004 met een 2.2 dti blok, ook hier de vraag wat is wijs met dit blok?
vr gr
Rene
1 maart 2015 om 09:23 #18275942De 2.0DTi en 2.2DTi zijn oerbetrouwbaar maar kunnen je kwa storing knap voor het blok zetten.
Deze kennen namelijk veel vacuum gerelateerde problemen, welke lastig op te sporen zijn.
Ook de EGR wil wel eens problemen geven.Niks rijdt zo goedkoop als de oudere Isuzu diesels.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 maart 2015 om 10:00 #18275943Ja .. maar die Isuzu’s zitten niet in een vectra c Willem!
2 maart 2015 om 08:10 #18275944Hoi
Snap ik het goed dat vanaf de y versies het dieselpomp probleem is opgelost?
Of anders welke versie moet ik hebben om geen dieselpomp probleem te hebben?
2 maart 2015 om 08:41 #18275945De blokken zijn idd super betrouwbaar en bij de 2.2 t.o.v de 2.0 minder problemen met de pomp
Volgens mij bij de DTH :hmmz ook geen problemen of minder
Vacuum en egr geven wel problemen EGR heb ik how-to voor cheater gemaakt
Persoonlijk zou ik als het puur om vermogen gaat voor de Astra kiezen de C-Vec is in combi met de 2.0 dti gewoon te zwaar
Dan kom je met een 2.2 YDTR in de Astra beter uit de voeten2 maart 2015 om 18:19 #18275946Hoi
Heb de motorcode nagevraagd nu krijg ik dit
Model nummer is otn48-GBS1
de motorcode is 19de4809Kunnen jullie daar wat mee?
Stel ik koop de Wagen koop ik er dan een waar vrijwel zeker de dieselpomp gaat sneuvelen?
2 maart 2015 om 19:41 #18275947Ik heb al vele km met de 2.2 gereden geen problemen met de pomp :thumb
2 maart 2015 om 19:54 #18275948Uit nieuwsgierigheid,
Hoe oud is de auto? En dan meer om dat het aantal kilometers wat laag lijkt voor een diesel van die leeftijd. (Auto uit 2005?) Er van uit gaande dat de gemiddelde dieselrijders toch al snel 20k per jaar rijdt…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.