aankoop advies

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum aankoop advies

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270794
    astragnjoy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 February 2015

      Hoi allemaal,

      ik ben al een paar jaar opel rijder.
      Corsa B diesel
      Astra G diesel

      Maar ben nieuw op dit forum. Ik sta op het punt mijn trouwe astra g station 1,7cdti (80pk) njoy in te ruilen op een opel met iets meer power.

      Ik ben zeer geinteresseerd in een Vectra c station, Ik heb er eentje zien staan met een 2.0 DTI blok. 160000km boekjes aanwezig incl NAP.

      Ik probeer te achter halen of dit een verstandige koop is. Via de topics hier heb ik heb begrepen dat bepaalde types problemen hebben met de dieselpomp en dat dit later opgelost is. Hoe weet ik bijvoorbeeld ofik het goede type pomp heb?

      verder zijn alle tips en adviezen welkom.

      Ook heb ik gekeken naar een astra G station van 2004 met een 2.2 dti blok, ook hier de vraag wat is wijs met dit blok?

      vr gr

      Rene

      #18275942
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        De 2.0DTi en 2.2DTi zijn oerbetrouwbaar maar kunnen je kwa storing knap voor het blok zetten.

        Deze kennen namelijk veel vacuum gerelateerde problemen, welke lastig op te sporen zijn.
        Ook de EGR wil wel eens problemen geven.

        Niks rijdt zo goedkoop als de oudere Isuzu diesels.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18275943
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          Ja .. maar die Isuzu’s zitten niet in een vectra c Willem!

          #18275944
          astragnjoy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 February 2015

            Hoi

            Snap ik het goed dat vanaf de y versies het dieselpomp probleem is opgelost?

            Of anders welke versie moet ik hebben om geen dieselpomp probleem te hebben?

            #18275945
            gwriemersma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 December 2010

              De blokken zijn idd super betrouwbaar en bij de 2.2 t.o.v de 2.0 minder problemen met de pomp
              Volgens mij bij de DTH :hmmz ook geen problemen of minder
              Vacuum en egr geven wel problemen EGR heb ik how-to voor cheater gemaakt
              Persoonlijk zou ik als het puur om vermogen gaat voor de Astra kiezen de C-Vec is in combi met de 2.0 dti gewoon te zwaar
              Dan kom je met een 2.2 YDTR in de Astra beter uit de voeten

              #18275946
              astragnjoy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 February 2015

                Hoi

                Heb de motorcode nagevraagd nu krijg ik dit

                Model nummer is otn48-GBS1
                de motorcode is 19de4809

                Kunnen jullie daar wat mee?

                Stel ik koop de Wagen koop ik er dan een waar vrijwel zeker de dieselpomp gaat sneuvelen?

                #18275947
                gwriemersma
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2010

                  Ik heb al vele km met de 2.2 gereden geen problemen met de pomp :thumb

                  #18275948
                  christiaan85
                    Lid sinds:
                    24 February 2013

                    Uit nieuwsgierigheid,

                    Hoe oud is de auto? En dan meer om dat het aantal kilometers wat laag lijkt voor een diesel van die leeftijd. (Auto uit 2005?) Er van uit gaande dat de gemiddelde dieselrijders toch al snel 20k per jaar rijdt…

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.