Aanjager/kachelmotor (astra g)

Forumindex Forums Modellen Astra Aanjager/kachelmotor (astra g)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254088
    Step-han
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2010

      Heren,

      Ik heb een probleempje met mijn Astra G. Sinds enige tijd maakt de kachelmotor een enorm irritant geluid (in zowel stand 1 2 3 en 4). Hoe sneller de kachel draait hoe erger en sneller het geluid wordt.

      Ik denk dat de kachel aan zijn einde is. Nu kan ik denk ik 2 dingen doen, een kachelmotor van de sloop halen (á 50-60 euro) of een nieuwe kopen (á 125-150 euro?).

      Ik ben bang als ik er één van de sloop haal dat ik straks weer zit met het zelfde probleem. Mijn auto heeft nu 120.000 gelopen en de sloop auto’s waarvan ik een kachelmotor kan kopen hadden rond de 80-90.000 gelopen.

      Wat is wijsheid?

      #18090214
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Kunnen ook blaadjes zijn die in de ventilator terecht zijn gekomen.

        #18090215
        Step-han
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 September 2010

          Ik heb heb toendertijd al een keer goed schoongemaakt en dat heeft ook niet geholpen.

          Op stand 1 valt het wel mee met het geluid maar 2, 3 en 4 is echt een herrie. Het hele motortje beweegt dan ook.. ik denk dat er speling op dat asje zit?

          #18090216
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            @Step-han wrote:

            Ik heb heb toendertijd al een keer goed schoongemaakt en dat heeft ook niet geholpen.

            Op stand 1 valt het wel mee met het geluid maar 2, 3 en 4 is echt een herrie. Het hele motortje beweegt dan ook.. ik denk dat er speling op dat asje zit?

            Zou er gewoon eentje bij de sloop halen, gebeurd niet zo vaak dat deze stuk gaan en anders kan je er nog één halen want bij de sloop heb je er 2 voor de prijs van een nieuwe.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.