Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aanjager werkt niet meer. help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2009 om 20:52 #17211738
ben sinds vorige week de trotse bezitter geworden van de vectra c 1.8 GTS uit 2002. de auto bevalt perfect (ook nie anders verwacht). alleen doet de aanjager het ploseling niet meer, behalve stand 4. stand 1 t/m 3 doet het niet.
de extra functie voor ontwasemen voor de voorruit doet het wel (stand 4). heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?? de zekering (nr.3) heb ik nagekeken en is wel goed. ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt;)28 augustus 2009 om 21:39 #17516998kapotte kachelweerstand of defecte knop …
ff naar de dealert voor een reparatie …
29 augustus 2009 om 12:17 #17516999Ik denk ook kachelweerstand.
29 augustus 2009 om 13:03 #17517000is zo’n kachelweerstand makkelijk zelf te vervangen dan is de vraag weet iemand hoe ik dat kan doen ?
29 augustus 2009 om 13:13 #17517001zou vast kunnen maar daar zou ik niet mee willen beginnen
bij een B is het nog wel te doen … een C lijkt me VEEEEEEELLLLL meer werk :(
29 augustus 2009 om 14:24 #17517002origineel gepost door lepo3000
is zo’n kachelweerstand makkelijk zelf te vervangen dan is de vraag weet iemand hoe ik dat kan doen ?Heb je geen garantie? Fijn door de dealert laten doen!
29 augustus 2009 om 14:37 #17517003Bedankt voor jullie reacties, maak maandag een afspraak bij de garage moet wel onder de garantie vallen lijkt mij :)
29 augustus 2009 om 16:37 #17517004Als je goede garantie hebt valt dit zeker onder garantie, is toch een storing..
het lijkt me het handigst dat je weinig mogelijk zelf doet tijdens de garantie tijd..29 augustus 2009 om 16:46 #17517005origineel gepost door lepo3000
is zo’n kachelweerstand makkelijk zelf te vervangen dan is de vraag weet iemand hoe ik dat kan doen ?Hallo,
Vaak word de hele kachelmotor vervangen:o, deze zit achter je dasboardkastje, kun je vrij makkelijk bij komen.
Weerstand :wtf, is volgens mij niet los te koop
Sierstrip verwijderen boven je dasboardkastje, kastje openen, dan trek je hem er zo af (zit vasgeklikt).
Dan de Torxschroeven aan de boven en onderkant van het kastje verwijderen, dan voorzichtig het kastje naar je toe trekken, stekker verwijderen van de verlichting en dan het kastje verwijderen.
Nu zie je de kachelmotor zo zitten, uitbouwen stelt dan niet zo veel meer voor, het zijn wat Torxschroeven.
Als je garantie hebt, dit natuurlijk laten doen, motor+weerstand is niet goedkoop.
Heb je ECC, hiervan heb ik nog 2 komplete motors liggen, komen uit Vectra’s met minder dan 1500 km op de teller!
Groetjes, Joche
1 september 2009 om 15:05 #17517006Hallo,
Heb dit vorig jaar ook gehad was inderdaad de kachelweerstand, koste me 200€ (in Belgie).
Nu geen probleem meer.bij mij zit die weerstand onder mijn stuur , was de laatste generatie B2, mijn vectra is van 2001.
greetz
5 september 2009 om 15:21 #17517007De aanjager werkt weer :D het was inderdaad de kachelweerstand. ik weet niet wat de kosten waren omdat het onder garantie valt. het leek een klusje van niks, dashbord kastje eruit (zonder de strip los te halen) dan kan je er goed bij om het te vervangen.
ik ben weer blij :D5 september 2009 om 15:43 #17517008origineel gepost door lepo3000
De aanjager werkt weer :D het was inderdaad de kachelweerstand. ik weet niet wat de kosten waren omdat het onder garantie valt. het leek een klusje van niks, dashbord kastje eruit (zonder de strip los te halen) dan kan je er goed bij om het te vervangen.
ik ben weer blij :DMooi dat het is opgelost:thumbup
12 september 2009 om 14:17 #17517009Na een week is de aanjager er alweer mee gestopt, de kachelweerstand is alweer de boosdoender zijn hier vaker problemen mee ? en waar zou dit aan kunnen liggen ? kan het ook zijn dat het ding te warm wordt en dan de geest geeft ? :(
12 september 2009 om 14:48 #17517010is goed mogelijk dat de weerstand verbrand.
vgr tonsr25 september 2012 om 16:15 #17517013Ik heb een vectra b en moet de kachelweerstand ook vervangen. Heb er weinig verstand van maar is de kachelweerstand alleen die blauwe stekker of de zwarte met draden die in die blauwe zit?
Moet zeggen dat ik er wel erg moeilijk bij kan maar wil het (gezien de kosten) wel zelf proberen te vervangen.Alvast bedankt!
Gr.25 september 2012 om 17:47 #17517014ecc of hand bediening
25 september 2012 om 17:59 #17517015handbediening.
25 september 2012 om 18:46 #17517016zit onder de parafaan dan onder de zwarte kap daar
25 september 2012 om 18:54 #17517017Dank voor de foto.
Ik was in de veronderstelling dat hij achter je dashboardkastje zat.
Of zie ik het gewoon niet goed op de foto??25 september 2012 om 19:10 #17517018dit is de weerstand met knoppen airco,met climate control zit op een nadere plek
25 september 2012 om 19:16 #17517012let niet op foto,spul is er uit vandaar,das de kachelmoter en weerstand
met ecc zit hij geloof ik boven je gaspedaal25 september 2012 om 19:53 #17517019Ik heb geen climate controle.
Ik had het dashboard kastje eruit en dan ongeveer achter het midden console gaat een bundel draden met zwarte stekker in een blauwe stekker in die dan in de kachelmotor als ik het goed heb.
Morgen of overmorgen ga ik ff kijken of ik het goed gezien heb en of ik kan vinden wat je op dde foto hebt staan.
Bedankt zover!!27 september 2012 om 15:33 #17517020Bekend probleem van de vectra’s, ventilator loopt een beetje zwaar waardoor de kachelweerstand “ploft” . Echter is het vaak niet de weerstand zelf mar de thermische zekering die er overheen staat. ik heb die zelf vervangen, kostte 2 eur…
Weerstand zit in de uitloop van de ventilator, dit om de weerstand te koelen. Aan de bijrijders kant bijna tegen schutbord.
Gr. Tim.
1 oktober 2012 om 11:26 #17517021Begrijp ik het goed dat ik beter eerst de thermische zekering kan vervangen?
Kan ik daarbij vanuit de auto of beter vanaf de motor?Gr. Ruben
1 oktober 2012 om 16:48 #17517022Deze zit op de kachelweerstand, op de foto ook te zien. T is dat kleine componentje rechts van de groene tape. deze is er op gesoldeerd. Echter als je deze vervangt moet je deze niet terug solderen (anders is ie meteen weer stuk) maar klemmen met een ampie o.i.d.
Dan ff goed kijken welk type het is, of beter nog zekering meenemen naar elektrozaak.
Let wel, als ventilator zwaar loopt knalt ie er zo weer uit waarschijnlijk.Op pagina 407, van: wat heb je vandaag gedaan aan je vectra staat nog een foto van mijn weerstand.
Succes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.